Pretparken niet leuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Pretparken niet leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:09

Ja, je leest het goed :+

Ik hou absoluut niet van pretparken. En als sinds jongsaf wil niemand me geloven, want iederéen vindt pretparken toch geweldig? Wanneer vriendjes verjaardagsfeestjes gaven in een attractiepark zei ik vaak af of ging ik mee en verveelde ik me stuk.

Mijn probleem is dat ik niet in veel attracties 'durf'. Iedereen heeft gezegd "probeer het gewoon, dan zet je je er overheen! dan vind je het top!" maar helaas... Heb mezelf al meermaals in een achtbaan gewaagd en vond het helemaal niks. Daarenboven krijg ik een paniekaanval als ik me in een benarde situatie bevind, dus na een echt heftige attractie (waar je overkop gaat of heel snel) ben ik als een gek aan het hyperventileren. Gecombineerd met hoogtevrees niet ideaal dus.

En nu ben ik sinds enkele jaren niet meer in een pretpark geweest. Het is ontzettend duur en ik ga toch nergens in, ben alleen maar nuttig als tassensjouwer.

Misschien lotgenoten? :D

IrishDraught

Re: Pretparken niet leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:10

Jup vind het helemaal niks. Geen paniek maar ga ook in niks wat ik niet ken of over de kop ga. Vogelrock in de efteling is echt de max voor mij.

Ga ook nooit (mee).

Maak nog liever een paard zadelmak.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:11

Ja eindelijk iemand die het snapt :')

Ik ben hier zo niet voor gemaakt :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:12

Ik ben het helemaal met je eens, als ik mee ga ga ik alleen mee als ik het niet hoef te betalen en dan functioneer ik prima als tassendrager / fotograaf. :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:14

Ik ben nu 28 en nog nooit in een pretpark geweest..
Totáál geen behoefte aan, vroeg niet en nu nog steeds niet.. Alles wat los komt van de grond (behalve een paard :)) ) is niks voor mij.. :+
Die zwaaiende dingen, hoog, over de kop, wordt al misselijk bij het idee :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:15

Ik vind het ook vreselijk, vond ik al kind al. Het hele gezin vond het niks trouwens.
Veel te druk, hysterisch en over the top.

Nu heb ik zelf kinderen en we komen niet verder dan de kinderboerderij en een opgeleukte speeltuin.. :')
Mijn man heeft ook niet zoveel met pretparken gelukkig en de kinderen vragen er niet om.
Toch ben ik bang dat we er een keer aan moeten geloven.. Mijn kinderen zijn vrij hysterisch namelijk, die voelen zich vast helemaal thuis in een pretpark :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:16

Vind er ook weinig aan hoor, je bent niet alleen!

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:17

Jup, vind het echt vreselijk!
Iedere keer word er inderdaad het idee Walibi bijv gezegd als je met een groepje iets wilt gaan organiseren en dan hoop ik altijd maar dat er nog iemand is die nee zegt want ik vind het echt niet leuk gewoon!
Ik word alleen maar bang en voel me vreselijk daar dus ik vind er echt helemaal niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:17

Ik vind het ook vreselijk en vind bij wijze van spreke de draaimolen al eng. :+

Maar wel op een paard zitten dat bokkend door de bak/het bos gaat op lichtsnelheid!. :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:18

Mijn moeder en zusjes durven ook bijna overal in. :x
Wij wonen ook nog eens dicht in de buurt van hellendoorn / slagharen, dus daar ben ik al meerdere keren geweest. Idem dito met movie park en koningin julia toren en speelstad oranje. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:19

MarlindeRooz schreef:
Mijn moeder en zusjes durven ook bijna overal in. :x
Wij wonen ook nog eens dicht in de buurt van hellendoorn / slagharen, dus daar ben ik al meerdere keren geweest. Idem dito met movie park en koningin julia toren en speelstad oranje. :r
Speelstad Oranje vond ik dan wel weer heel leuk!! De trampolines en die eerste atractie met die zweefstoeltjes.
Maar ik weet niet of die er nog zijn, is al zo'n 20 jaar geleden. :+

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:19

Nope, en idd alleen omdat ik nergens in durf. Wel vaker geprobeerd maar blijf het niks vinden.
Gewoon zonde van het geld

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:19

Yes :D

Fijn dat mensen mijn mening volgen. Als ik hier in m'n omgeving dit vertel wordt ik aangekeken alsof ik een alien ben :=
Ben een jaar geleden mee naar Euro Disney geweest met familie. Die disney figuren en shows waren fijn om te zien, maar verder heb ik me drie dagen gewoon stuk verveeld.

@dnieSz : erg herkenbaar! als ons vriendengroepje wat organiseert en het woordje pretpark komt ter sprake denk ik NEE NEE NEE :+ ze weten inmiddels ook wel dat ik niet meega

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:20

Daarom hebben ze dus in de Efteling het sprookjesbos :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:21

pretpark *\%/* *\%/* *\%/*
ik vind het echt helemaal geweldig!
begrijp best dat je het dan afzegt anders heb je echt helemaal niks te doen en dat is ook niet leuk.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:21

Efteling vind ik nog het fijnste Peerke_ :D valt tenminste nog wat te kijken voor mensen als ik :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:22

Hier nog een! Ik vind het verschrikkelijk. Iedereen wil altijd super graag naar Walibi, Efteling ( :r ) en zo.

Ik word al misselijk als ik naar een draaimolen kijk, het is druk, allemaal mensen die ik niet ken en je staat uuuuuuren in de rij om misselijk te worden in een gammel stuk metaal. :=

Nee, bedankt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:24

Ik vond het geweldig... Vond inderdaad. Je betaalt je suf om harstikke lang in de rij te staan voor iets dat mij of misselijk maakt of mij bang maakt. Geef mij maar zo'n kinderachtbaan, stuk leuker :')

Disneyland vond ik overigens wel geweldig, vooral de houten achtbaan mijntreintjes omdat je echt door een thema landschap gaat :)

Ik vind water pretparken wel echt het einde! :D en dan van die grote Italiaanse parken, geen Duinrell.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:29

Herkenbaar. Ik ga ook alleen ergens in als het niet te hard gaat en helemaal niet over de kop. :o Dus geen pythons, geen attracties die je naar beneden laten vallen of anderszins.
Villa volta ging nog net... :')
En in Eurodisney volgde ik gewoon de moeders met kleine kinderen, als het voor een tweejarige te doen is voel ik me ook nog wel veilig. ;)
Inderdaad die houten treintjes, die waren leuk. +:)+ En nog een tochtje in een bootje waarbij je de hele tijd "it's a wide world after all" hoorde, heel saai maar voor mij spannend genoeg. :P

Snap gewoon niet waarom mensen zich misselijk laten maken in zweefmolens of achterwaarts rijdende wagentjes. %)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:30

Als kind zijnde vond ik het eng. Toen ik 14 was eindelijk eens in een achtbaan gegaan die over de kop ging, sindsdien vond ik het helemaal geweldig! Niets is meer te gek. Nu nogsteeds niet, maar ik word de laatste jaren steeds sneller misselijk. Erg jammer, aangezien ik het wel heel leuk vind :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:31

Ik moest huilen nadat ik in zo'n naar beneden-val-ding zat. Ik dacht echt toen wij naar beneden 'vielen' dat ik zo aan de hemelpoort zou staan. Letterlijk doodsangst uitgestaan, wat een kl*te attractie :')

Heel gênant als je als volwassene daar met trillende benen staat en tranen in je ogen en veel jongere kinderen het 'vet cool' vonden _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:33

Ahw!

Of de zweefmolen, ik kan serieus niet naar die dingen kijken. Ik kan ook geen begrip opbrengen voor mensen die in die hele hoge gaan.

Ben wel met mijn zusje in zo'n kinder ding geweest in de efteling, ik moest wel mijn voeten intrekken ander trapte ik tegen het huisje aan. _O-

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:35

Aaah lotgenoten! Mijn man en zoontje vinden het wél erg leuk en ik word heel blij als ik ze zie genieten, dus ik ga wel mee. En omdat mijn zoontje (nu 6) steeds meer mag en durft, wordt het voor mijn man ook steeds leuker. Anders moest ie overal maar in zijn eentje in :\
Maar ik word overal strontmisselijk in, dus voor mij zijn de meeste attracties een no-go :n

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:36

Vroeger was ik een echte kermisganger zo als mijn vader dat zegt. Nu moet ik er niets van hebben. Wel leuk hoor om met vriendinnen ergens heen te gaan. Maar als het aan mij lag gingen we ergens anders heen.

Die golaiath ofzo die grote groene in walibi vond ik de enigste achtbaan die ik echt dood eng vond. Ik ging jankend omhoog maar kwam er lachend weer uit :') maar daar heb je dan 2 uur voor in de rij gestaan.

Oh de efteling vind ik trouwens wel heel leuk :D

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:38

Ik hou ook niet van pretparken, nooit gedaan ook. Ben afgelopen zomer pas voor de eerste keer naar de Efteling geweest, dat vond ik wel erg gaaf. Ook omdat het gewoon heel mooi gemaakt is allemaal.
De kermis vind ik trouwens ook vreselijk %)