verzekering niet zo snel - boze gedupeerde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

verzekering niet zo snel - boze gedupeerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 10:58

Een maand geleden sprong onze hond tegen een mevrouw op. Daarna was de jas van deze mevrouw stuk. Ik heb direct een schadeformulier ingevuld (we hebben een aansprakelijkheidsverzekering voor het hele gezin). De verzekering reageerde binnen een week met een vaag geformuleerd briefje, waarmee ze eigenlijk wilden zeggen dat deze mevrouw het op haar eigen inboedelzekering moest verhalen (vertelden ze telefonisch). Raar vond ik dat, de verzekering van deze mevrouw vond dit ook. Dus ik heb de verzekering dit gemaild, en gezegd dat we de claim wel indienen.
Afgelopen woensdag weer met de verzekering gebeld, want we hadden nog niets gehoord. Volgens de verzekering hebben ze onze contactpersoon een mail gestuurd en de gedupeerde mevrouw een brief gestuurd waarin ze om meer informatie vragen. Dat heb ik aan deze mevrouw gezegd. Die had donderdag nog niets ontvangen en vandaag ook niet, want vandaag had ik haar boos aan de telefoon (met een schreeuwende man op de achtergrond, heel gezellig). Deze mevrouw vind dat ik haar aan het lijntje houd, vind dat ik haar zelf maar moet betalen. Maar ik houd haar niet aan het lijntje en wil op de verzekering wachten, want het was een dure jas, dat betaal ik liever niet zelf als het niet nodig is. Waar ben je anders voor verzekerd?
Ik heb nu maar onze tussenpersoon gemaild, of zij er maandag achteraan wil gaan en of ze ook met deze mevrouw contact op wil nemen. Ik vind het erg vervelend worden; handel je te goeder trouw, krijg je allemaal verwijten naar je hoofd geslingerd, die in mijn ogen niet terecht zijn. Ik doe mijn best om met de middelen die ik tot mijn beschikking heb, dit goed af te handelen. Dat het lang duurt, vind ik ook vervelend, maar het is niet anders.
Ik heb er geen verstand van, maar als ik dit toch zoals nu, via de verzekering wil laten lopen, dan handel ik het toch netjes af? De gedupeerde mevrouw vindt dat ze alleen met mij te maken heeft, dat ik maar moet betalen, terwijl ik het via de verzekering af wil handelen. Als ze maandag niets van me hoort, gaat ze 'andere stappen' nemen.. Zucht.

Ocean_Child

Re: verzekering niet zo snel - boze gedupeerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:02

Ik vind eerlijk gezegd dat die mevrouw gelijk heeft.
Jouw hond heeft de schade aangebracht dus ben jij verantwoordelijk om de schade te vergoeden. Of jij je geld van je verzekering terug krijgt is jouw probleem, niet die van haar

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:02

Ik snap de vrouw eigenlijk wel. Het is niet haar probleem dat jouw verzekering moeilijk doet. Zij heeft een "geschil" met jou, niet met jouw verzekering. Bovendien dien je hoe dan ook de schade te vergoeden, of de verzekering nou uitkeert of niet.

Begrijp overigens dat het voor jou heel vervelend is hoor! Ik zou flink op je strepen blijven staan bij de verzekering :).

Edit: ik zie dat het ondertussen een maand geleden is. Dan snap ik al helemaal dat de vrouw het wat lang vindt duren. Toen een vriendin van mij mijn laptop had overgoten met thee, was alles binnen een week geregeld.
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 11-10-14 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:04

Mag ik weten waar je verzekerd bent (pb)? Ken meerdere verhalen van een verzekering die zich overal onderuit probeert te praten en lang wacht voor ze uitbetalen.

Ik snap haar frustraties wel maar ja... Ben het eigenlijk wel gewoon eens met Saskia, jij bent verantwoordelijk, niet je verzekering.

Anoniem

Oh, wauw. Dan zou ik dus in mijn gelijk staan met mijn motor die kapot is, maar daarvoor moet ik toch ook echt wachten op de verzekering van de ander hoor ;)

Lijkt me dat mevrouw ook nog wel een andere jas heeft? Ik zou wel eens persoonlijk bij de verzekering langs gaan en daar eens duidelijk maken waar het op staat. Nu, geen idee wat jouw eigen risico is? Misschien valt het daar nog onder?

LDRD

Niet zelf betalen, gewoon aan je verzekeraar overlaten. Vraag je tussenpersoon anders inderdaad even om die mevrouw te bellen. Verwijs haar daar ook maar naar.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:06

Dat doorverwijzen naar de eigen inboedelverzekering is gebruikelijk, omdat die meestal wel de nieuwwaarde gaat vergoeden. Vervelend dat het zo loopt. Het gebeurt ook vaker dat de verzekeraar meer informatie opvraagt voordat ze besluiten of (en wat) ze gaan uitkeren. Helaas is het ook erg druk bij verzekeraars op het moment.

Helemaal vervelend is dat ze met andere stappen gaat dreigen. Vooral als jij er niets anders van kan maken op het moment. Weet je dat de tegenpartij zelf ook contact op mag nemen en de status na kan vragen? Ja dan zou ze er zelf achteraan moeten, maar dan kan ze gelijk doornemen wat de verzekeraar nog moet weten van haar. Je tussenpersoon kan er inderdaad ook mee helpen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:49

Ik snap de mevrouw op zich best wel hoor, ze heeft recht op vergoeding van haar jas, punt. Ik heb echter vanaf het begin aangegeven dat ik dit met mijn verzekering ging regelen. Heb haar van alle stappen op de hoogte gehouden (alleen belt ze nu steeds sneller dan ik kan :) )

We zijn verzekerd bij Avero Achmea, hebben geen eigen risico, dus dat is verder geen probleem. Maar dit duurt wel erg lang. Heb in mijn mailtjes aan de verzekering ook aangegeven dat dit zo erg vervelend is.
Ik hoop dat onze tussenpersoon maandag even met deze mevrouw belt en het wat kan sussen, en de verzekering tot spoed kan manen.

Voor mij is de domper extra, want normaal ben ik altijd best laks met van alles, maar met deze toestand ben ik superactief (bellen en mailen), en dan krijg je dit. Voor mij voelt dit als een groot onrecht. En ik heb ergens het gevoel dat de echtgenoot van deze mevrouw de boel nogal op zit te jutten. Mijn indruk van deze mevrouw was dat ze erg beschaafd en rustig was. Maar als ik haar aan de lijn heb, hoor ik haar man op de achtergrond dingen roepen waarvan ik denk, "nou nou, dat kan ook wel wat minder". Ze zijn al iets ouder, ik schat een jaar of 70.
Wat wel grappig was, ze vertelde in een telefoongesprek dat zij ook al eens iets met de kinderen hadden gehad, en dat ze het toen zo geregeld hadden met de verzekering. Maar ja, dat was waarschijnlijk een jaar of 40 geleden, andere tijden. Verzekeringen keren liever niet uit geloof ik, proberen krampachtig eronder uit te komen. Dus ik zit er wel bovenop, maar hoop nu op hulp van onze tussenpersoon (en daar heb ik veel vertrouwen in, fijn mens).

Fijn dat jullie zo meedenken en ook wel meevoelen, ik word er echt een beetje vervelend van.
De tip van Authentic is ook een mooie, dat mevrouw zelf met onze verzekering kan bellen.
Achteraf denk ik dat ik haar mailadres had moeten vragen, had ik al mijn correspondentie cc aan haar kunnen sturen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:52

Gewoon blijven bellen.

Mijn schoonouders hebben n herder pup en die trok ook mijn nieuwe jaa kapot en kreeg 5weken later netjes geld op mn rekening van hun verzekering.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:55

Ok, dus 5 weken kan vrij normaal zijn (het is eigenlijk wel heeeeeel erg laat, maar goed). Nou ja, als het maar komt zou ik zelf denken. Zelf zou ik niet zo ongeduldig zijn, misschien snap ik beter dat het systeem nu eenmaal niet zo snel werkt. Dat zie ik op mijn werk al, het is bij veel bedrijven niet meer zo dat betalingen elke dag de deur uitgaan. Dat gaat eens per week bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:56

Niet zelf bij voorbaat al gaan lopen vergoeden hoor, daar zijn tenslotte de verzekeringen voor. En het is precies zoals Molenhoek ook al zegt; dan zou je dus bij schade aan auto's ook eerst zelf moeten gaan vergoeden? Zo werkt het gewoon niet....

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:00

ik denk dat je van een verzekering gewoon te snel reactie verwacht.

ik heb bijvoorbeeld rond 27 juli aanspraak gemaakt op mijn auto verzekering en dit is uiteindelijk deze week pas helemaal geregeld. dus het kan gewoon een tijd duren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 12:07

Plus dat op het schadeformulier van de aansprakelijkheidsverzekering je het alleen kunt laten uitbetalen aan de gedupeerde. Dat lijkt me ook logisch (anders kun je de boel wel heel eenvoudig gaan oplichten).

Aan de aansprakelijkheid bij auto's heb ik ook wel gedacht. En ook wel meegemaakt.
Een paar jaar geleden heb ik een auto-ongeluk gehad, waarbij de ik bovenop iemand knalde. Beide auto's total loss, toen ging het uitkeren van de schade binnen een week of 3. Dat was ook bij Avero Achmea, maar dat liep direct via de tussenpersoon. Misschien had ik haar nu ook direct moeten inschakelen *hetleveniseengrootleerproces*

@blackpromise, het is vooral de gedupeerde mevrouw die dit verwacht. Ik heb nooit zoveel haast ;)

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:09

volgens mij kan ze nog geneens stappen ondernemen als het al met de verzekering geregeld wordt.

dat van de auto verzekering is ook via mijn tussenpersoon gegaan alleen was die pas halverwege augustus weer terug volgens mij.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:10

Mijn ervaring is juist dat verzekering binnen 2 weken alles geregeld had. Niks geen moeilijk gedoe. (ging om een bril in dit geval) Wat goed dat je het standpunt van deze mevrouw begrijpt en haar haar ongeduld niet verwijt. +:)+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 12:29

Maar ze heeft toch ook gewoon gelijk Sleeper? En ik ben wettelijk verplicht de schade te vergoeden, dat is logisch.

Waar ik minder begrip voor heb, is dat ze me nu tussen de regels door een soort van bedrieger noemt (ik houd haar aan het lijntje, zegt ze, en ze had er geen goed gevoel bij). En dat vind ik wel heel erg. En ik snap dat ook niet. Daarnaast denk ik dan, het is maar een jas, ik doe mijn best en het komt heus wel goed, waar maak je je dan zo druk om? Helaas (of gelukkig, anders zou het wel een saaie wereld zijn) zit niet iedereen zo in elkaar.

Voor mijn gevoel blijf ik niet in gebreke omdat het traject met de verzekering loopt. Toch?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:35

Tja. Mijn vader is 7 jaar geleden aangereden met blijvende schade, die zaak loopt ook nog steeds.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:31

Wel Alet.. Ik begrijp deze mevrouw en ik snap dat ze die vergoeding graag snel wil, maar bij een volgende snauw en schreeuw van haar maar even heel duidelijk maken dat je haar begrijpt, maar dat je dat snauw minder waardeert en of ze daar (op vriendelijke) toon even snel mee op wil houden... Daar zou ik echt snel mee klaar zijn.

Verzekeringen hebben nu eenmaal een termijn waarin ze werken en die benutten ze graag ten volle. Rijd ook al bijna drie weken met een deuk rond, terwijl het overduidelijk is dat de tegenpartij de schuldige is. Toch moet er een schade-expert bij komen, vervolgens gaat het naar de tegenpartij en die heeft gewoon drie weken de tijd om te beoordelen of tot betaling over wordt gaan. Pas na drie weken gaat mijn verzekering pas weer bellen.

In een andere zaak heb ik ook een zestal weken moeten wachten tot de verzekering van een stalgenoot de schade aan mijn paard vergoedde.

Dus een maand lang? Nee ik vind van niet.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:41

Onze hond is een tijdje geleden gebeten door een andere hond.

De rekeningen van de dierenarts zijn vergoed door de aansprakelijkheidsverzekering van de eigenaar van de andere hond. Dit heeft 8 weken geduurd. Dus... Mw moet gewoon even geduld hebben!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 13:41

Fijn dat jullie allemaal zo reageren. Ik had vanmorgen na haar telefoontje echt heel erg de smoor in, bereidde me al voor op 2 nachten slecht slapen (dan is het pas maandag), maar dit helpt me echt. Voel me nu veel beter en weet dat ik gewoon rustig moet en kan afwachten. Mevrouw staat in haar recht, alleen loopt het niet zoals zij zou willen, maar het recht krijgt heus zijn beloop wel. En ik ben echt geen boe-vrouw ;)

patasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:11

ik heb precies het zelfde probleem 3 weken terug heeft een jongetje bij mijn zoontje in de klas zijn bril vernielt nu kan de bril niet gerepareerd worden en de ouders vinden dat ik het zelf aan mijn verzekering op moet geven mijn verzekering dekt dit niet omdat het buitenhuis gebeurt door derde nu zijn we al 3 weken met hun verzekering bezig zonder resultaat de bril ga ik niet zelf betalen als een ander de schade toe brengt.als ik zelf iets kapot maak keert mijn verzekering het binnen 3 dagen uit het valt mij wel op dat met een tussen verzekering met een contact persoon veel moeilijker gaat en het maar afwachten is of je geld wel krijgt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 14:24

@patasja, wat vervelend. Dit zouden de ouders van het andere jongetje toch moeten regelen lijkt mij.
Ik heb het eerst zelf opgegeven aan de verzekering + gemaild + gebeld, nu schakel ik de tussenpersoon in om de gemoederen wat te bedaren bij de tegenpartij en de verzekering tot spoed te manen. Zij weet veel beter welke wegen te bewandelen dan ik.
Ik vrees dat jij ook geduld moet hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat het gewoon erg vervelend is als je hier mee te maken hebt. Voor beide partijen.
Het is toch het prettigst als je het in goed overleg kunt regelen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:04

mijn ervaring is, dat je verzekering het schadebedrag gewoon uitbetaald aan de gedupeerde.
Dus je hoeft niet zelf de schade te vergoeden.
Zou een mooie boel worden...jij betaald en vervolgens krijgen ze ook nog geld van de verzekering.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:55

Wat gaar Alet!
Idd even de tussenpersoon het contact met deze mevrouw laten overnemen. Zo blijft de dame in kwestie op de hoogte en gaan jouw nekharen er niet zo van overend staan.
Hoop echter voor jullie beide dat het snel is opgelost..het is vervelend weer en wie weet heeft deze dame snel een jas nodig.
Succes, tis maandag inmiddels ;)

Ikzelf zit bij de ORHA, daar is het supergoed geregeld, nooit problemen en over het algemeen binnen een maand geregeld.(heb 2 keer iets moet claimen en beide keren ging dat vlekkenloos)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 12:24

Vanmorgen belde mijn tussenpersoon om te vertellen dat ze contact met de verzekering had gehad. Mijn gedupeerde mevrouw was zo ongeduldig dat ze zelf al met mijn verzekering had gebeld. Avero had het met haar besproken en het was nu geregeld. Vond ik ook wel weer veelzeggend; ik had haar beloofd haar vandaag te bellen, maar daar kon ze schijnbaar niet op wachten. Geen vertrouwen in mij (zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...?), terwijl ze mijn moeder van het plaatselijke verenigingsleven kent en toch wel een beetje kan nagaan wat voor vlees ze in de kuip had.
Raar hoor, dat mensen zo van 't padje raken van zo'n betrekkelijk klein voorval. Misschien dat je, als gepensioneerde, met een rustig voortkabbelend leven, dit soort gebeurtenissen wel als the events of the year ervaart, waarop je helemaal los kunt gaan. Maar dat is mijn vooroordeel.
Het verhaal wat ze zaterdag aan de telefoon tegen me hield, was ook heel anders dan direct nadat het gebeurd was. Mijn hond sprong tegen haar op toen we haar al bijna voorbij waren, maar zaterdag zei ze dan ze zijn tanden nog voor zich zag. Tja... wat moet je daar dan van zeggen.

Mijn tussenpersoon vertelde me dat ik het goed aan had gepakt, dat ik in mijn recht stond en dat deze mevrouw wel heel erg ongeduldig was. Dat vind ik ook :).
De gedupeerde mevrouw is volgens mij niet zo armlastig (allesbehalve dat) dat ze nog geen nieuwe winterjas heeft kunnen kopen. Maar dat is vaak zo zegt men toch, dat mensen die het breed hebben, vaak het ergst op de centen zitten. (weer een vooroordeel)

Ik ben opgelucht dat het nu is opgelost. Moet alleen nog wel mijn belofte nakomen dat ik haar vandaag zou bellen, maar net nam ze niet op.

Jullie allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en meeleven, ik heb er veel aan gehad en ook weer veel van geleerd!