hij: ga je dit weekend wat doen?
ik: nee, wou je wat met mij gaan doen dan?

hij: nou ik wou eigenlijk naar een vriend als je dat goed vind
ik: oh had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam
hij: maar ik wil naar *naam vriend*
ik: Kan je dan 1 dag bij mij komen? mijn moeder vind het ook wel leuk als je een dag bij ons bent.
hij: maar ik wil wat voor me zelf doen, moet ik altijd wat met jou doen dan?
... Waarom vraagt hij dan of ik wat van het weekend ga doen? Dan kan hij toch gewoon zeggen ik ga naar *naam vriend*. Maar nee hij wil ''overleggen''. Op deze manier is het niet bepaald overleggen, dit is meer je eigen zin door drammen.
Beetje een vaag voorbeeld van iets
:Laatst had ik al een topic geopend met daar in over problemen met mijn ongesteldheid. Daarin kwam ook een tip dat ik naast de pil ook een condoom kon gaan gebruiken om me zelf minder onzeker te maken ( ik wil absoluut nog geen kinderen ). Ik heb mijn vriend al tig keer gevraagd of hij nou eens condooms gaat kopen. Hij had commentaar op de condooms die ik had gekocht, te klein of te strak ofzo iets. Ik zei toen dat hij zelf naar de winkel moest gaan en moest ophalen wat hij zelf wou. Nu zijn we misschien al wel een jaar verder en heeft ze nog nooit opgehaald. Maar wel zeuren over de dingen die ik heb gekocht. En als ik weer eens vraag wanneer hij ze nou zelf op haalt krijg ik rollende ogen en een ja ja antwoord.
Nu had hij met mij afgesproken dat hij het weekend gewoon naar die vriend van 'm gaat en dat hij dan maandag een dag bij mij komt. In eerste instantie was het al moeilijk om zijn eigen auto mee te krijgen. Ja het is zijn auto maar zijn broer die gebruikt hem dus hij kan hem zelf amper gebruiken. Dus het was al moeilijk genoeg om naar mij toe te komen. Hij is te lui om naar me toe te fietsen en heeft geen gratis ov aan gevraagd want dat kost ook moeite. Nu vroeg ik gisteren avond dus hoe laat hij maandag bij me kwam, krijg ik opeens te horen ''ehm, ik ben helaas tot maandag bij *naam vriend*'' hoezo helaas zeggen als hij dat zelf heeft geregeld... waarom vertelt hij me dat pas als ik er om vraag en waarom komt hij gewoon zijn afspraak niet na?...
Wat moet ik hier nou mee?
ik weet niet hoe lang jullie wat hebben, maar aan zo iemand heb je dus niks....
(dat is de vraag die je jezelf moet stellen, en nee hij veranderd niet 
ikke ikke ikke...
Toen heb ik het weer met hem er over gehad en als hij spelletjes wilde doen moest hij maar een spelletje uitzoeken waar ik ook aan mee kon doen. Maar hij weet nooit geen spelletjes... dus moet ik maar wat anders gaan doen...