Indesit wasmachine maakt niet goed schoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

Indesit wasmachine maakt niet goed schoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:23

dit topic mag verplaatst worden indien het niet goed staat

Hoi Bokkers,
sinds kort heb ik een nieuwe 2e hands wasmachine een indesit maar helaas maakt deze totaal niet goed schoon. Deze wasmachine is puur voor mijn paardenspullen, shabrakken etc. maar ze komen er haast nog viezer weer uit dan dat ze er in zijn gegaan. De wasmachine draait gewoon netjes zijn programma en ik heb het al op verschillende programma's geprobeerd maar helaas helpt niks. Ook heb ik het filter al schoongemaakt en hier zaten geen verstoppingen in. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing of enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast heel erg bedankt!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:26

Heb je geprobeert of een rondje met HG wasmachine reiniger oid draaien helpt? Wij gebruiken dat wel eens als de wasmachine een beetje muf begint te ruiken en dat helpt wel aardig wellicht is de wasmachine zelf ook vies?

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:26

De lege machine op spoelprogramma zetten, hoge temperatuur een een flinke schep soda erbij.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:34

tinkermiep schreef:
De lege machine op spoelprogramma zetten, hoge temperatuur een een flinke schep soda erbij.

Dat werkt inderdaad goed. Heb zelf een Indesit gehad en toen deze ouder werd, waste hij eigenlijk alleen maar schoon op programma 7 en 30 graden inclusief de knop verkort programma aan. Op alle andere standen kwam het 'slik' er op de meest gekke plekken uit, terwijl de machine voor het oog schoon was, ook in de rubberen rand.

IrishDraught

Re: Indesit wasmachine maakt niet goed schoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:36

Ik doe er altijd een vaatwasmachine tablet in en dan op 90 graden een programma draaien.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:37

Ik zal het met soda even gaan proberen! Bedankt voor de tip. Hopelijk helpt het.

Mocht dat niet helpen zal ik een vaatwastablet proberen, dit zijn mooi de goedkoopste oplossingen haha. Daarna kan ik altijd nog de machinereiniger van HG proberen maar ik heb gehoord vanuit mijn werk (supermarkt) dat deze niet heel geweldig is, althans dat was de ervaring van een klant.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:43

Heb je inderdaad al eens geprobeerd om hem eens schoon te wassen?

Lege machine, kookwas en dan toevoegen: Soda, of Azijn

Verder kan je de vulbakjes vaak eruitklikken en schoonmaken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:53

de meeste tips zijn al gegeven. inderdaad zo heet mogelijk wassen met een vaatwas tablet erin.

In de toekomst ook niet meer met vloeibaar wasmiddel wassen, dat is echt super slecht voor je machine.
Het plakt als de neten en laat een vieze grijze brij achter in je slangen enz...
Gewoon een poeder, wast net zo goed schoon als vloeibaar! en laat bijna geen residu achter in je machine.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:53

Indesit wil nog wel eens indeshit worden genoemd, hoor niet zulke hele goede verhalen over dat merk.

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:59

Ik gebruik eens in de zoveel tijd azijn. Tevens hele vieze paardenspullen in een kussensloop wassen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:08

fjordjes schreef:
Indesit wil nog wel eens indeshit worden genoemd, hoor niet zulke hele goede verhalen over dat merk.

Ik ken dan weer alleen indisit stuk verdriet :Y)

Dat HG spul werkt prima als je wasmachine gewoon muf ruikt omdat er teveel koud word gewassen en de deur wordt dichtgedaan als hij uit is. Of het ook iets uithaald tegen jaren van opgebouwde smerigheid weet ik niet, volgens mij is het gewoon soda met wat toevoegingen :o?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:17

Hadden wij ook, alles geprobeerd en toen uiteindelijk dat ding uit elkaar gehaald, bleek dat er van die grijze massa inzat in dat kon er niet uitgehaald worden.
goedkope wasmachines kunnen maar deels uit elkaar gehaald worden waardoor vuil ophoopt wat niet meer weg te krijgen is.
Enigste wat overblijft is een nieuwe aanschaffen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:23

ellendig merk indesit, werd er gillend gek van!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:39

Kookwas met azijn, kookwas met soda en kookwas met vaatwastablet zijn de goedkoopste opties om eerst af te gaan.

Bij onze huurwoning zat een wasmachine (voor zolang hij het deed) er muf, vieze vlekken in de was etc.
Ik heb echt overdreven vaak gewassen met een hele fles azijn, lege kookwassen, met soda en met vaatwasser tablet. Omdat het echter al een of ding was moest ik echt maandelijks zoiets doen om het goed te houden.

Na 3 jaar deed hij het niet meer. Dingetje was echt op en dr trommel draaide niet meer.
Ontzettend zwaar ding. En hij moest uit elkaar om de woning uit te krijgen. Maar hij was van binnen niet smerig meer!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:29

fjordjes schreef:

We hebben hem gratis gekregen dus scheelt dat het ons gelukkig niks heeft gekost. Mocht ie dus helemaal kapot gaan dan is het jammer.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:29

De wasmachine is zo uitgedraaid met soda, ik zal hem gelijk daarna nog een keer aan zetten met een vaatwastablet en dan vanmiddag proberen weer spullen te wassen, ik ben benieuwt hoe schoon het er dan uit komt. Ik laat het jullie weten.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:32

Hebben al jaren een wasmachine van Indesit. Nooit problemen mee gehad. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat we minimaal 1 keer per jaar een lege, hete soda wasje doen. Maar dit deden we ook altijd bij onze vorige machine (en dat was wel een duur merk) en die is uiteindelijk 15 jaar mee gegaan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:37

ik doe na "een schoonmaak wasje" wel altijd een handdoekenen/keuken doeken (kook)was. Mochten er nog wat losgekomen resten inzitten dan zitten die tenminste niet op mn kleding. En die handdoeken en keuken doeken krijgen dan gewoon nog een rondje ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:14

Ik draai zeer regelmatig een was met azijn of vaatwasblokje maar doe daar wel een handdoek bij om viezigheid op te nemen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:22

Ik doe altijd de machine schoonmaken met schoonmaakazijn erin en een kookwas programme laten draaien.
Machine is daarna weer als nieuw

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 13:33

Ik heb van het weekend de wasmachine eerst op een kookwas laten draaien met soda en vervolgens op een kookwas met een afwasblokje. VOlgensmij werkt het want ik heb gelijk hierna mijn peesbeschermers, springschoenen etc die erg vies waren gewassen en die kwamen er schoon weer uit! Ik hoop dat dit dus blijft werken de komende tijd en anders zal ik het nog een keer proberen. Een idee om een handdoek erbij in te doen om de viezigheid op te nemen is inderdaad ook nog een goed idee.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:11

Spontaan denk ik nu aan de reclameslogan van jaren geleden :) "Alles wat je ziet in de Inesit"
Flink wat groene zeep ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:34

Oh Indesit :=

Heb ik ook een wasmachine van gehad. Ellendig ding. Toen er iets afbrak wat op zich niet zo'n heel groot probleem was heb ik direct een nieuwe gekocht en serieus mijn was ik nog nooit zo schoon geweest als nu

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:52

Misschien heeft de machine veel vetluis, een dikke aanslag van oude wasmiddelresten met bacteriën. Ik zou inderdaad de trommel een paar keer laten draaien met soda of een vaatwastablet. De filters goed schoonmaken en de wasmiddelbakjes eruit klikken en in de vaatwasser doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 03:38

En hoe is het gegaan?