Vriend controleerd alles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 22:03

Ik heb nu iets langer dan een half jaar met mijn vriend, maar ik geef eerlijk toe dat ik gek van hem word.

Mijn laptop staat eigenlijk altijd aan en eigenlijk vaak met het internet open op facebook, vaak als ik de deur uitga, laat ik mijn laptop gewoon open staan met het internet op facebook. Helaas is ons wifi bagger hier, dus vaak spring ik online/offline, door dat het internet een knipperlicht relatie met me laptop heeft.

Mijn vriend presteerd het om wel heel toevallig elke keer als ik facebook open laat staan dat ik berichten krijg met ben je wel weg? Want je komt elke keer online en offline. Heb hem uitgelegd over de computer en het internet, maar nog steeds krijg ik berichten van ben je echt wel weg of lieg je? Ik vraag hem dan vertrouw je mij? Zegt hij ja, maar ondertussen gewoon doorvragen of ik wel echt weg was en van een mug word een olifant gemaakt. Zelfde als dat er soms een pop up komt dat vrienden kunnen zien waar je op hebt gereageerd. In plaats van dat meneer kijkt naar de tijd van plaatsen, concludeerd hij meteen dat ik niet weg was en dat ik wel op facebook kan reageren en niet op mij. Dan leg ik hem uit dat ik heb gereageerd rond een tijdstip dat ik met hem ook op de app zat. Zegt hij alsnog doodleuk, ja dan had je alsnog op mij kunnen reageren. Laatste keer moest ik een foto sturen in me werkkleding op de werkvloer om te bewijzen dat ik wel echt aan het werk was en niet thuis op facebook. Ik heb het nu al zo vaak gezegd en het dringt niet door. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik hem op de blokkeerlijst heb gezet dat hij niet meer kan zien of ik online ben en op wie zijn berichten ik heb gereageerd en welke berichten ik heb geliked.

Volgende punt, Ik moet meer appen met hem van hem. Ik heb een paard wat ik 4 dagen in de week rijd, daarbij mest ik de stallen, dan heb ik geen tijd om even op me telefoon te kijken of een uur lang te appen. Ik kom dan thuis en ga dan douchen en app daarna nog even een half uurtje met hem of bel eventjes. Daarnaast werk ik 5 dagen in de week van 7 tot 6 gemiddeld. Na het werk ga ik direct naar huis, eten en omkleden en naar stal. In mijn pauzes app ik ook met hem, maar sommige pauzes praat ik ook graag met een collega en dan ga ik niet onbeschoft op mijn mobiel zitten. Ik heb een hobby die ik graag beoefen, fotografie en doe mee aan meetings. Bewerken van deze foto's kost ook tijd, helemaal met een laptop die niet helemaal super snel is. Dit neemt veel tijd in beslag. Dan moet ik geconcentreerd blijven en kijk ik niet op me telefoon. Ik heb een vriendinnengroep waar ik contact mee moet onderhouden en die ik ook graag zie. Dit kost ook tijd en met de meiden ga ik ook niet hele tijd appen met hem. Daarnaast doe ik huishouden en heb ik graag momenten voor mezelf, een halve dag een boek lezen, even gamen en de halve dag gewoon lekker zonder telefoon.

Ik ben zelf geen grote apper, app ook niet veel, maar spreek liever af, dit gaat lastig doordat ik het zo druk heb. Nu is hij laatst zomaar zonder pardon naar stal gekomen en is mij jankend komen vertellen dat ik meer met hem moest appen. Toen zakte de moed in me schoenen, toen begon ik me echt af te vragen ben jij wel een echte vent of een giga watje?(klinkt heel bot weet het)

Ik zit nu met enorme twijfel of ik dit wel wil doorzetten. Ik weet het ben zelf ook niet perfect, maar dit vind ik te erg worden. Ik geef hem graag een kans, maar hij krijgt al 4 maanden een kans.

Nu was mijn vraag heeft iemand anders ook zo een vriend ervaren die zo gecontroleerd en vast houdend was en hoe zijn jullie daar mee om gegaan? Aangezien ik nu compleet de kluts kwijt ben.

Maflinger_S

Re: Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:05

Rennen, en hem vooral niet laten weten waar je bent.

Als je na een half jaar gek van hem wordt in plaats van gek op hem bent is het tijd om het pand te verlaten, alleen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:07

Dumpen! Als het nu al zo erg is komt dat niet meer goed. Laat hem iemand anders gaan lastig vallen.
Hij zal je dus op een gegeven moment ook voor de keus stellen: Paard eruit of ik eruit. Hoop dat je voor je paard kiest.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 09-10-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:07

Maak het uit. Dit leer je iemand niet af, het wordt alleen maar erger.
Jij gaat je in allerlei bochten wringen om hem gelukkig te maken, je wordt zelf doodongelukkig en hij is nog steeds niet tevreden... Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is zonde van je leven, echt!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 22:09

Konstantine schreef:
Maak het uit. Dit leer je iemand niet af, het wordt alleen maar erger.
Jij gaat je in allerlei bochten wringen om hem gelukkig te maken, je wordt zelf doodongelukkig en hij is nog steeds niet tevreden... Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is zonde van je leven, echt!

Ben 22 mochten meer mensen dit weten. Heb voor hem al meerdere relaties gehad en ben er toch achter gekomen, dat ik een relatie waar ik vrijheid en blijheid in heb beter van word dan dit.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:10

afentoe een berichtje via whatsapp zou ik zelf ook wel fijn vinden.
Maar als je je zo gecontroleerd voelt zou ik er met hem over praten.
Valt dat niet te doen dan zou ik eraan denken of beeindigen niet beter is.
Je moet je gelukkig voelen, en je niet hoeven te irriteren of op je tenen moeten lopen.

moyra

Hier zou ik persoonlijk mee kappen.
Hij wil dat jou hele leven om hem draait.
Krijg het al benauwd als ik je post lees :=

MalaQ

Geef hem een ultimatum.. Stoppen met zeiken, of het is klaar. Als hij niet zonder zoveel contact kan, zijn jullie blijkbaar geen goede match, helaas.

Ben ook geen grote apper.. Kan me je irritatie heel goed voorstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:11

Nou meid, ik heb zon ex gehad en kan je vertelle n, bij mij werd t alleen maar erger!
half uur voor ik klaar was metw erken (paarden) moest ik hem bellen. Anders belde hij mij! Onder t voeren. Owee als ik niet opnam! Drama...janken etc! En smste me ook hele tijd.
Vreselijk. En alles controleren inderdaad. Hij wou dat ik meer smste, altijd liet weten waar ik was en hoe lang etc. Dat was niet vanaf het begin zo maar dat sloop er gelijdelijk in!! Ik nam een keer andere route naar mn paarden en iemand die hij kende zag mij en had gezeg "ik zag vivalavida daar en daar nog!"
Nouuuu wat n drama was dat. Waarom fietste ik "ineens" via die route?? Geen antwoord was goed genoeg, ik ging duidelijk vreemd.

tot ik er klaar mee was. Wat een gevoel van vrijheid toen t uit was!!

edit; jaaaa wat iemand hier ook zegt; kiezen tussen je paard en hem, das ook herkenbaar!!
hij vroeg can wie ik meet hield, paard of hij, en eiste een antwoord. En dan keihard janken toen ik aangaf dat een paard en mens totaal niet te vergelijken zijn...?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-14 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Jeetje mina... daar werd ik hartstikke mesjogge van! Weg ermee!

troi

Heel benauwend dit! Ik was al lang weggerend. Zou hem wel de tip geven om te gaan werken aan zijn zelfbeeld. Dit soort wanhopige toestanden komen vaak voort uit onzekerheid. Maar das niet jouw rpboleem, nummer vn de psych geven en run forrest run! :(:)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 22:12

Wat me grootste twijfel is met dat als ik het uitmaak, dat hij me gaat stalken. En daar ben ik zo bang voor, aangezien ik kan zien wat het kan doen met de levens van anderen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:12

Volgens mij heb je diep van binnen je keus al gemaakt.. Ik zou er persoonlijk absoluut niet tegen kunnen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:13

Hemel, ik zou er knettergek van worden.. En als ik je verhaal zo lees, jij ook!

Zie je een toekomst met deze jongen?

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:13

ik zie in je profiel dat je 22 bent...
ik neem aan dat je geen vriendje heb van 16???

kies aub voor je eigen leven!
dit is hem niet en gaat hem ook nooit niet worden
werk is werk
en paard betekend (in mijn geval) ff geen tijd voor t vriendje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:14

Wauw.....respect voor jou dat je niet al gillend bent weg gerend! Als dit nu al zo begint, hoe gaat dat dan verder? Verwacht hij straks dat je alle beetjes vrije tijd met hem bent? Heel sneu voor hem dat hij zo onzeker is, maar dat is iets waar hij zelf aan moet werken.
Ik zelf zou er heel snel en heel onaardig korte metten mee maken, maar dat komt voort uit een stukje bagage.

Emita

Suusje92 schreef:
Wat me grootste twijfel is met dat als ik het uitmaak, dat hij me gaat stalken. En daar ben ik zo bang voor, aangezien ik kan zien wat het kan doen met de levens van anderen.

Het NIET uitmaken uit angst dat hij je gaat stalken is echt de slechtste reden om het niet uit te maken. Je kunt moeilijk bij hem blijven voor hem. Jij zelf komt op nummer 1! Dus uitmaken!

Maflinger_S

En hij stalkt je nu niet?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:15

Maflinger_S schreef:
Rennen, en hem vooral niet laten weten waar je bent.

Als je na een half jaar gek van hem wordt in plaats van gek op hem bent is het tijd om het pand te verlaten, alleen.

Dat dus :j

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 22:16

Mendy1984 schreef:
ik zie in je profiel dat je 22 bent...
ik neem aan dat je geen vriendje heb van 16???

kies aub voor je eigen leven!
dit is hem niet en gaat hem ook nooit niet worden
werk is werk
en paard betekend (in mijn geval) ff geen tijd voor t vriendje :P

Beste jongen is 24 en gaat binnenkort op zichzelf wonen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:16

Als ze nu al beginnen met controleren dan kan je beter je biezen pakken, dat wordt alleen maar erger.

antje_vip

Maflinger_S schreef:
En hij stalkt je nu niet?

:') True

elenaMM77

Suusje92 schreef:

een stalker is minder benauwen dan een vriend die feitelijk al stalker is en je volledig in je klauwen heeft..

wat denk je dat er gebeurt als jullie ooit gaan samenwonen? dan kun je iedere minuut die je weggaat gaan uitleggen, sterker nog je zult zijn toestemming moeten hebben en als een klein kind bellen als het 3 minuten later wordt..

en reken maar dat zo'n figuur ook gaat bepalen met wie je wel en niet vrienden mag zijn en of je wel met familie mag omgaan..

weg ermee.

MarlindeRooz

Gadver, ik zou zeggen dumpen. :brr:

Marit

Weg wezen, en gauw ook. Dit gaat niet beter worden. Nu heb je het nog in de hand.