Nee! asfalt onder schoen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Nee! asfalt onder schoen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 13:39

Ruk ruk ruk! Vorige week nieuwe schoenen gekocht!

Moest vandaag over een weg heen die ze aan het repareren waren. Net nieuw asfalt over heen en het was nog helemaal zacht. :x Ik en nog zo'n 5 andere mensen werden toegeroepen dat we door moesten lopen, maar halverwege begon het wel heel erg te plakken! Fiets ik verder, krijg ik mijn voeten bijna niet meer van de pedalen af! Nu zitten mijn schoenen helemaal onder het plakkerige asfalt!
Hoe kan ik dit schoon krijgen?

Kirrr

Re: Nee! asfalt onder schoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:41

Niet vrees ik...

Hopelijk hebben er toch mensen tips.
Belachelijk dat jullie er gewoon door moesten lopen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:41

Als de weg niet voldoende was afgezet en er geen (goede) bebording aanwezig was, kun je het betreffende bedrijf aansprakelijk stellen voor de schade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:43

Ehh heel andere ingang.
De aannemer de schade laten vergoeden. Hij stuurt je een niet beloopbare weg op.
Schoonmaken ik denk met terpentine.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:47

Aansprakelijkheid is mooi gezegd, maar in praktijk toch wel iets anders..

Waarom loop je over een duidelijk nog niet droge weg?
Ik heb dagdagelijks te maken met zulke situaties, aansprakelijkheid is een moeilijk iets...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:49

Kirrr schreef:

Ik heb dagdagelijks te maken met zulke situaties, aansprakelijkheid is een moeilijk iets...

Ik heb het met mijn autobanden gehad.
Weg was niet afgezet (stond alleen een bord met snelheidsbeperking ivm wegwerkzaamheden) en 2 banden waren daardoor onbruikbaar geworden.
Heb netjes nieuwe (voor)banden gekregen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:52

De ene situatie is de andere niet..

Ze zijn toegeroepen om door de asfalt te lopen, door wie zijn ze toegeroepen?
Stond er iets van signalisatie etc?
Plus dat een paar banden ook een andere kostprijs hebben dan een paar schoenen. Wat niet wil zeggen dat het één minder vervelend is dan het andere.

Je kan er altijd aangifte van doen, wel asap foto's gaan maken van de situatie nu, als ze nog hetzelfde is als vanmorgen.

Als de gemeente/wegenwerkers een zaak voelen hangen, is het hersteld voordat iemand er foto's van kan nemen als bewijs. Hier in de buurt is dat toch wel het geval.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:09

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:26

Kirrr schreef:

Uh... Wacht dat je van dat ik er door heen moest? Is maar 1 mogelijkheid. Afgelopen dagen lag er zand. Ik vraag steeds aan de mensen die er aan het werk zijn of ik er door kan maar vandaag waren er veel meer mensen omdat de andere mogelijke wegen afgezet waren. Een zo'n man met oranje hesje riep dat we allemaal moesten doorlopen. Het enige bord dat er stond was 'Fietsers afstappen' en ik heb nou niet echt zoveel verstand van asfalt dat ik weet of het nat/droog is. :+ Het glinsterde namelijk niet.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:31

Was niet echt een vraag aan jou hoor. Eerder een vraag die ze in aansprakelijkheid ook zouden stellen.
Ik snap perfect dat je er doorging.. ik zou ook helemaal niet weten wanneer het nat of droog is.

Wilde alleen maar het punt stellen dat aansprakelijkheid in zulke dossiers moeilijk zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:35

Riep die man dat je er overheen moest lopen voordat je er al op stond en heeft hij je er dus opgestuurd als het ware, of stond je al uit jezelf er op en riep hij toen dat je door moest lopen (zodat je minder snel vast zou blijven plakken)?

Dat maakt ook nog wel een verschilletje kan ik me voorstellen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:39

pmarena schreef:
Riep die man dat je er overheen moest lopen voordat je er al op stond en heeft hij je er dus opgestuurd als het ware, of stond je al uit jezelf er op en riep hij toen dat je door moest lopen (zodat je minder snel vast zou blijven plakken)?

Dat maakt ook nog wel een verschilletje kan ik me voorstellen :)

Oh! Nee, mijn broertje en ik stonden laat maar zeggen in de rij. Het was een smal pad, die man riep dat we door moesten lopen nog voor mijn broertje en ik überhaupt aan de beurt waren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:40

Waar woon je? Mijn vriend werkt in het asfalt :+ en wij hebben standaard een busje ontvetter in de garage staan. Werkt goed.
Hij neemt het altijd mee van het werk en heb dus ook geen idee waar je het zou kunnen kopen. Maar dat is zo het enige wat zou kunnen helpen denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat een asfalt werker je het nieuwe asfalt opstuurt eigenlijk := Je zou nog eens terug kunnen gaan. Maar het kan ook heel goed zijn dat één van je voorgangers een bord heeft verplaatst/weggezet.

Je wilt niet weten wat mijn vriend af en toe meemaakt bij wegafzettingen. Mensen zijn ontzettend asociaal af en toe. Schelden, borden verplaatsen, borden niet zichtbaar maken. Zodat ze er maar door kunnen. Die asfaltwerkers zien ook niet altijd alles en voor je het weet zijn de 10 mensen na degene die het bord verplaatst heeft er ook al op. Met alle gevolgen van dien dus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:40

Dus je werd eigenlijk op nog plakkerig asfalt gejaagd...tja dan ga je er vanuit dat het kan lijkt me inderdaad en is het niet heel handig van die man geweest :=

Zullen dan vast meer mensen met hetzelfde probleem zitten?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:41

Als het plakkerig was stond je trouwens op het kleef en niet op het asfalt en dan snap ik het al helemaal niet :+ Asfalt plakt niet trouwens.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:45

Asfalt wordt niet droog of nat, het is koud of warm. Echter heb ik het idee dat je door de teer bent gelopen?

Teer zorgt er voor dat het asfalt blijft plakken aan de oude asfaltlaag of puinlaag welke eronder zit. Over warm asfalt mag je normaal niet heen, meestal rijdt de wals er op dat moment ook nog over heen, die zorgt er voor dat alles verdicht wordt en voor ons dus begaanbaar is.

Wettelijk gezien mag jij je niet in een werkvak bevinden, echter deze dient wel afgezet te worden.

Tip om je schoenen schoon te maken, benzine. De wegwerkers gebruiken dit zelf ook om hun materiaal schoon te maken.

Hoop dat je hier wat mee kan?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:47

dejong_wever schreef:
Asfalt wordt niet droog of nat, het is koud of warm. Echter heb ik het idee dat je door de teer bent gelopen?

Teer zorgt er voor dat het asfalt blijft plakken aan de oude asfaltlaag of puinlaag welke eronder zit. Over warm asfalt mag je normaal niet heen, meestal rijdt de wals er op dat moment ook nog over heen, die zorgt er voor dat alles verdicht wordt en voor ons dus begaanbaar is.

Wettelijk gezien mag jij je niet in een werkvak bevinden, echter deze dient wel afgezet te worden.

Tip om je schoenen schoon te maken, benzine. De wegwerkers gebruiken dit zelf ook om hun materiaal schoon te maken.

:j precies dit idd. Met kleef bedoel ik idd teer. Bij ons noemen ze dat kleef. Zit ook in de kleefauto :+
Anyway, benzine kan idd ook. Of dieselolie :j

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:51

Als jij gewoon duidelijke foto's hebt van de schade, bonnetje van de schoenen, gegevens van het bedrijf en getuigen, sta je redelijk sterk in je schoenen om het door hun AVB te laten oplossen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:45

SAKKIA schreef:
dejong_wever schreef:

:j precies dit idd. Met kleef bedoel ik idd teer. Bij ons noemen ze dat kleef. Zit ook in de kleefauto :+
Anyway, benzine kan idd ook. Of dieselolie :j

Haha ik denk dat het komt omdat je in het Fries "tarre" zegt en mijn man dit dus ook zegt en ik het te letterlijk vertaal. Maar het is inderdaad kleef en het komt uit de kleefauto. :D :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:50

Ik zou de wegenbouw maatschappij zowiezo even benaderen met je schade. En met de schoenen naar een schoenmaker gaan voor advies.

Ben je toevallig gestrand op het wegvak tussen hummelo en toldijk? Dat is nu een drama met oversteken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:57

Dus je broertje heeft ook teer onder zijn schoenen??

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:12

bigone schreef:
Dus je broertje heeft ook teer onder zijn schoenen??

Dit vroeg ik me idd ook nog af!

Dejong_wever: wordt nu wel nieuwsgierig waar jij woont en waar je man werkt. :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 18:35

Ja, mijn broertje ook. Nee Karuna, in Westendorp ligt de hele weg er uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:48

Balen zeg.
Maar wat ik dan weer afvraag mocht je wel over die weg terwijl ze daar bezig waren?