Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pipo schreef:ik ben het wel met bliver eens. Je wil niks met je pa te maken hebben.. waarom dan wel zijn geld??
Ik heb alimentatie voor mijn kids betaald tot ik dus mn inkomen kwijtraakte. toen heb ik een nihil verklaring aangevraagd en gekregen. Maar ik had en heb nog steeds contact met mn kids. Ik zou zeggen, ga eens een bakkie doen. Wie weet valt t je mee. Je heb het immers allemaal maar van 1 kant gehoord. Lijkt me.
billionache schreef:![]()
![]()
![]()
Wat een vage reacties... Als je de situatie van TS niet kent (wat er gebeurd is waardoor het contact zoek is, financiële situatie van de moeder). Ik zit in gelijkaardige situatie. Zelfs met beurs en bijbaantje moeten wij bijna iedere maand dweilen met de kranen open om mijn studies te betalen. Heb mijn hobby laten vallen en zijn moeten verhuizen. Ik vind het wel degelijk de plicht van de vader om zich aan de regels te houden mbt alimentatie. Als je echt krap bij kas zit thuis wéet je dat €30 per maand echt wel helpt...
Youknowme schreef:Hij is uit de ouderlijke macht gezet. Als ik hem wil bezoeken zou dat volgensmij altijd met een hulpverlener er bij moeten (was iig eerder zo, laatste tijd niet meer naar gevraagd).billionache schreef:![]()
![]()
![]()
Wat een vage reacties... Als je de situatie van TS niet kent (wat er gebeurd is waardoor het contact zoek is, financiële situatie van de moeder). Ik zit in gelijkaardige situatie. Zelfs met beurs en bijbaantje moeten wij bijna iedere maand dweilen met de kranen open om mijn studies te betalen. Heb mijn hobby laten vallen en zijn moeten verhuizen. Ik vind het wel degelijk de plicht van de vader om zich aan de regels te houden mbt alimentatie. Als je echt krap bij kas zit thuis wéet je dat €30 per maand echt wel helpt...
en er is ook plicht dat vader zn kind(eren) ziet.
Dus dat jij er voor kiest je vader niet te zien, kan je vader ervoor kiezen niet meer te betalen. Niet gaan verwachten dat jij je plicht niet na hoeft te komen maar je vader wel.
(Algemeen gesproken)
Youknowme schreef:en er is ook plicht dat vader zn kind(eren) ziet.
Dus dat jij er voor kiest je vader niet te zien, kan je vader ervoor kiezen niet meer te betalen. Niet gaan verwachten dat jij je plicht niet na hoeft te komen maar je vader wel.
(Algemeen gesproken)

billionache schreef:Youknowme schreef:en er is ook plicht dat vader zn kind(eren) ziet.
(Algemeen gesproken)
Klopt niet helemaal
Vanaf een bepaalde leeftijd kan je er namelijk voor kiezen als kind om je vader niet meer te hoeven zien. Maar volgens de wet (althans hier in België) is een vader in principe wel verplicht om - ongeacht de bezoeksregeling - alimentatie te betalen. Tot het 18de levensjaar of erna indien het kind in kwestie gaat verder studeren (en dus nog afhankelijk is van de ouders).
Youknowme schreef:billionache schreef:
Klopt niet helemaal
Vanaf een bepaalde leeftijd kan je er namelijk voor kiezen als kind om je vader niet meer te hoeven zien. Maar volgens de wet (althans hier in België) is een vader in principe wel verplicht om - ongeacht de bezoeksregeling - alimentatie te betalen. Tot het 18de levensjaar of erna indien het kind in kwestie gaat verder studeren (en dus nog afhankelijk is van de ouders).
En toch moeten moeder en kind zich aan de bezoekregeling houden! Vader kan net zo makkelijk stoppen met betalen als moeder en kind die omgang niet nakomen. In Nederland kunnen ze hier bijna niks mee. Maar bij ts geld dit niet.
xSetjeslover schreef:pipo schreef:ik ben het wel met bliver eens. Je wil niks met je pa te maken hebben.. waarom dan wel zijn geld??
Ik heb alimentatie voor mijn kids betaald tot ik dus mn inkomen kwijtraakte. toen heb ik een nihil verklaring aangevraagd en gekregen. Maar ik had en heb nog steeds contact met mn kids. Ik zou zeggen, ga eens een bakkie doen. Wie weet valt t je mee. Je heb het immers allemaal maar van 1 kant gehoord. Lijkt me.
Er zijn situaties waardoor je geen contact meer met je vader kan opbrengen, er is simpelweg te veel gebeurd. Ik heb er trauma's door opgelopen en echt een rotperiode gehad. Vind daarom de alimentatie eigenlijk wel een goedmakertje. Als ik gewoon normaal contact met hem had gehad had ik geen alimentatie hoeven hebben, want een leuke vader is mij veel meer waard dan welk geld dan ook
bliver schreef:Als je dat serieus als goedmakertje ziet dan ga je niet gelukkig worden! Dat kan ik je nu al meegeven! Als jij echt niks met je vader te maken wilt hebben dan wil je niks van hem ook zijn geld niet en zeker niet als goedmakertje want je zegt zelf dat hij het niet goed kan maken. Ban hem dan ook echt uit je leven. Je bent nu volwassen dan moet je langzaamaan voor je zelf gaan zorgen.
RoyceMack schreef:het is wel zo, dat jij geen volledige aanvullende beurs kunt ontvangen, zolang je alimentatie krijgt.
Dus, je moet 21 zijn, geen alimentatie meer krijgen, dan pas kun je een formulier aanvragen bij DUO om je vader zijn inkomen buiten beschouwing te laten.