Als eerste iets op Facebook zetten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Als eerste iets op Facebook zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:17

Ik verbaas me er altijd weer over, mensen die koste wat kost de eerste willen zijn om iets op Facebook te zetten, zo ook nu weer. Blijkbaar is mijn nicht ergens vandaag bevallen, wij weten nog van niets, maar de eerste heeft de felicitaties alweer open en bloot op Facebook gezet. :+ Ik snap niet waarom mensen dit willen, ik zou nooit iets op iemands Facebook zetten, zonder dat diegene het zelf eerst heeft gedaan.. :n

Vorig jaar is mijn mans neefje verongelukt en gelukkig had toen iedereen wel het fatsoen om te wachten met condoleances en sterkte wensen tot de broer het op Facebook had gezet. Je zult het op je geweten hebben zoiets op Facebook te doen terwijl nog niet iedereen op de hoogte is en zich een rolberoerte schrikt?

Is jullie dit ook wel eens opgevallen? Of ben ik de enige die dit vreemd vindt? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Als eerste iets op Facebook zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:19

Ik vind het werkelijk nergens op slaan. Echt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:20

ik kijk nergens meer van op :Y)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:21

ik heb ook zoiets van eerst de mensen zelf het erop laten zetten. stond laatst bij de bakker stonden er 2 wat oudere dames zei de een tegen de ander van gecondoleerd met je zus, terwijl die anders dus van niks wist bleek dat haar zus al 2 maanden geleden overleden was en die ander het via fb had gelezen....

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:21

tsja, er zijn mensen die hun hele leven op facebook kwijt moeten. Dat hoeft van mij ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:22

Vriendin van mij heeft zoiets meegemaakt. Ze kreeg via Twitter allemaal berichten met gecondoleerd met je opa. Ze hadden haar al geprobeerd te bellen, maar ze had geen bereik/batterij leeg (weet niet meer precies) en toen ze op Twitter keek, waren dit de eerste berichten die ze las.

Tegenwoordig gaat alles zo ontzettend snel.

chimello

Ik heb netjes gewacht tot een vriendin van me haar kleine online zette.
Ze heeft al die tijd moeten wachten en een baby moeten dragen dus ik snap dat je zoiets dan dolgraag zelf mededeelt. Dus heb ik netjes gewacht. Tsjah, ze zijn er nu eenmaal he, die snelle mensen.

Anoniem

Is mij ook wel eens opgevallen ja. Erg vervelend en als het om een geboorte/overlijden gaat zelfs onbeschoft. Zelf heb ik eens meegemaakt dat iemand met iets wat tussen mij en die persoon ging openbaar op mijn tijdlijn had geplaatst. Sindsdien heb ik de optie dat mensen iets op mijn tijdlijn kunnen plaatsen uitgeschakeld. Als er iets aan de hand is mogen mensen mij persoonlijk aanspreken, niet via Facebook. :)

Roosch

ladyflame schreef:
ik heb ook zoiets van eerst de mensen zelf het erop laten zetten. stond laatst bij de bakker stonden er 2 wat oudere dames zei de een tegen de ander van gecondoleerd met je zus, terwijl die anders dus van niks wist bleek dat haar zus al 2 maanden geleden overleden was en die ander het via fb had gelezen....

Nouja sorry hoor, dat valt niemand te verwijten. Als iemand na 2 maanden nog niet weet dat haar eigen zus overleden is zit er iets niet snor in die familie..

Ik heb inderdaad ook zulke mensen op Facebook die die neiging hebben. Zulk soort felicitaties/condoleances doe ik persoonlijk altijd via pb.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:23

Ik kan me daar ook behoorlijk aan ergeren. Ik vind het persoonlijk van weinig respect getuigen als dat gedaan word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:24

Ik heb nu ook e neiging om te gaan reageren of ze toevallig ook al de naam weet, dan hoeft mijn nicht dat allemaal niet meer te typen :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:25

ben nog steeds blij dat ik geen FB heb

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:26

Nup... Ik herken het.. :(

Toen mijn opa overleed, waren mijn tante en ik er bij. Nja, gelijk de familie gebeld, en die kwamen zo snel mogenlijk. Gelijk tegen iedereen vertelt dat ze nog niks tegen iemand mochten zeggen, of het op internet mochten zetten. Want mijn oom wist nog van niks. Omdat hij (nog) aan het werk was, en hij anders ging haasten etc, en dan wouden we niet.. Zet mijn nichtje het doodleuk op facebook (zijn dochter dus..), en hij las het dus via haar.. Auwtsh..

Word er ook wel gek van.. Stuur dan leuk een smsje of een appie.. Doe het niet open en bloot..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:26

Ik snap nooit waarom je niet even kan wachten tot diegene zelf met de mededeling komt. Als het iets "groots" is, dan komt die snel genoeg. Vind het ook vrij onbeschoft om dingen te gaan melden voor andere mensen.

Snap dat dingen je hoog kunnen zitten maar komop, beetje fatsoen of zoiets?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:27

Ik denk echt dat diegene er niet over heeft nagedacht en gewoon enthousiast was.

Bij iets naars denk je wel na. Ik meldde dat onze kat niet oke was. Ik heb hem moeten laten inslapen. Mn man en zoon wisten wel dat dit hoogst waarschijnlijk ging gebeuren, maar toch heb ik mn man gebeld en gewacht tot mn zoon uit school was. Toen eerst zijn vorige baasje een berichtje gedaan en einde van de middag in alle rust en net bericht geplaatst, omdat mensen voor ons duimde.

Maar zag bij een trouwerij ook dat mensen al volop Feliciteerde de hele dag en dat vind ik niet eens raar. Iedereen wist dat ze gingen trouwen, is ook geen geheim. De mensen zelf zijn dan druk en het is vast ook leuk om zoveel felicitaties te ontvangen voordat je zelf iets plaatst. Het was bekend dat het ging gebeuren, dus tja.....

Met baby's wacht ik wel tot mensen iets plaatsen. Meestal plaatsen mensen nu snel zelf iets. Zo niet, wacht ik af of alles oke is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:27

Ja ik vind het ook best asociaal. Ken iemand die vader was geworden. Maar voordat hij heel trots ene foto op FB had kunnen zetten waren de eerste 5/10 felicitaties al binnen, inclusief naam van het kindje. Vond ik toch ook wel sneu voor hem.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:29

Ik snap dat ook nooit... Doe t dan in een privé bericht ofzo als je wat wil zeggen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:30

Ik kan me er ook aan ergeren! Bij ons ook gebeurd na de bevalling vorig jaar. Mensen gingen ons al feliciteren, anderen hadden het al op FB staan dat ze 'trotse tante' waren geworden etc, en wij hadden nog niks op FB. :O Hebben het toen ook maar snel gedaan zodat de rest het wel van ons zouden horen. (uiteraard wel eerst familie via telefoon ingelicht).
Zelf zou ik dat dus nooit doen. Ik zet pas iets op FB als het bekend is. Eerder geen felicitaties van mijn kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:30

superpony schreef:
Maar zag bij een trouwerij ook dat mensen al volop Feliciteerde de hele dag en dat vind ik niet eens raar. Iedereen wist dat ze gingen trouwen, is ook geen geheim. De mensen zelf zijn dan druk en het is vast ook leuk om zoveel felicitaties te ontvangen voordat je zelf iets plaatst. Het was bekend dat het ging gebeuren, dus tja.....

Dat is toch heel iets anders, iedereen weet immers wel dat je gaat trouwen.. Maar een foto plaatsen, zoals je ook wel eens hoort, dat kan echt niet :n

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:31

Wij hebben dat ook precies aan de hand gehad toen onze dochter geboren was. Met haar naam er ook bij, die we nog niet eens zelf onthuld hadden. De helft van de familie wist nog van niets, en de persoon die het schreef hadden we het niet eens verteld. Zij had het via via gehoord.
Ik was dan ook niet echt amused, en baal nog steeds van de eerste foto en aankondiging die ik toen maar halsoverkop zelf erop heb gezet voordat iedereen het via haar bericht las.
Ik heb besloten om het maar te laten gaan verder. Had wel belangrijkere dingen te doen dan erover ruziën.
Tijdje later deed hetzelfde familielid dit weer toen ze via via had gehoord dat er een andere neef zwanger was (ten minste, zijn vriendin dan :7 ). Super uitgebreide felicitaties op zijn pagina, terwijl ook daarvan ze het nog niet aan iedereen bekend hadden gemaakt. Toen heeft ze het wel even flink met hem aan de stok gehad.
Uiteindelijk wilde ze nog excuses ook, omdat zij het alleen maar goed bedoelde. Zucht...

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:33

Hier vandaag precies t zelfde, vriendinnetje van mij vandaag bevallen en dr schoonzus heeft t als eerste op fb gezet :-s ik zou echt zo not amused zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:34

Ah en de naam is ook bekend :+

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:34

Heel herkenbaar. Ik las via mijn zwager en zijn vrouw dat ze op weg waren naar mijn zus, die bevallen was van een zoontje. 10 Minuten later ging de telefoon en belde mijn zus om te zeggen dat ze bevallen was. Ik heb heel verbaasd gedaan. Bij mijn bevallingen wel gezegd dat iedereen 24 uur moest wachten voordat ze iets op facebook mochten zetten. We wilden zo iedereen zelf kunnen bellen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:35

Waar ik me helemaal aan erger bij Facebook is altijd wel als een stel hun ruzie openbaar uitvecht.. en de details uitgebreid neergezet worden.. het is bijna jammer als mensen dan uiteindelijk besluiten dat het toch niet Facebook waardig is..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:37

Ik vind dat het gewoon met fatsoen te maken heeft. Wat sommige dingen betreft moet je het aan kersverse ouders oid laten om het eerste bericht te plaatsen. Als mensen dat niet snappen... sorry, maar dan heb je gewoon geen fatsoen.