Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LicentioFide schreef:Het moet afgeschaft worden. Wat denk je daarvan.
Bizzybijtje schreef:Wees blij dat je wat lichaamsbeweging krijgt tussen de lessen door. Stel je niet zo aanZogauw je gaat studeren is het hele dagen blokken en betalen om te fitnessen
. K_im schreef:Ik ben zeker van mening dat gym een verplicht onderdeel moet blijven van het onderwijs. Sporten is onwijs belangrijk, kan voor iedereen leuk zijn, en is een goede afwisseling in het lespatroon. Het moet echter geen vak zijn waarin dikke onvoldoendes gegeven worden omdat iemand geen touw kan klimmen.
Dat laatste overkwam mij, waarna mijn moeder boos naar de betreffende docent is gegaan. Die vertelde doodleuk dat iedereen wel ergens slecht in was en dat hij vroeger ook een 1 kreeg voor Frans als hij zijn best niet had gedaan om te leren
Adindaa schreef:@Destination: Jongeren die niet willen gymen gaan echt niet actief mee doen, hierbij spreek ik uit ervaring.
Ik zat meer aan de kant dan ik 'in het veld' stond, mede doordat ik half blind ben en hierdoor balsporten (ivm snelheid van de ballen etc) doodeng vind.
En denk ook aan kinderen die gepest worden, voor hen is gym juist dé plek om liever niet te zijn.

BaileyMix schreef:Hm, dubbel. Aan de ene kant is beweging nodig, aan de andere kant was het altijd een verschrikking.
Er zijn namelijk mensen (zoals ik) die het gewoon écht niet kunnen en zich helemaal kapot schamen iedere gymles.
Tuurlijk, het is wel ff lekker ontspannen, maar ook vaak genoeg dat ik er met tegenzin naartoe ben gegaan hoor.
Dan besteed ik die tijd die ik daarmee dus 'win' liever aan een sport die ik wél leuk vind! 
bigone schreef:Gewoon, op de basisschool vier uur in de week en op het voorgezet ook vier uur in de week. Er lopen nu al generaties rond die geen fatsoenlijke koprol kunnen maken en werd er vroeger veel buiten gespeeld, nu zitten ze met acht achter de pc. Word een drama in de toekomst dus als het even kan, veel meer gym op scholen.
) kunnen dat niet en geloof me, ik heb nog steeds trauma's van over een bok heen springen (en op je plaat gaan) aan ringen hangen of op de rekstok terwijl de hele klas kijkt. Verschrikkelijk.
Hierdoor zat ik soms de dagen af te tellen tot 'de hel die gymles heette' weer begon.
Kan je tenminste niet echt bij afgaan en is ook nog eens veel intensiever.