Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eb01 schreef:Als je in NL staat ingeschreven dan mag je niet met buitenlands kenteken rijden....
Rijksoverheid schreef:Mag ik een auto met een buitenlands kenteken hebben?
U mag een auto met buitenlands kenteken hebben, als u in Nederland woont. Deze auto moet u dan wel in Nederland laten registreren. Ook moet u belasting op personenauto’s en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen.
Szan schreef:Eb01 schreef:Als je in NL staat ingeschreven dan mag je niet met buitenlands kenteken rijden....
Niet waar. Je mag als inwoner van NL wel met auto met buitenlands kenteken rijden, mits je de auto maar in NL registreert.Rijksoverheid schreef:Mag ik een auto met een buitenlands kenteken hebben?
U mag een auto met buitenlands kenteken hebben, als u in Nederland woont. Deze auto moet u dan wel in Nederland laten registreren. Ook moet u belasting op personenauto’s en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ebben.html
SFC schreef:Geef ze eens ongelijk, heb ook vrij weinig zin om €600 per maand te betalen aan een auto en dan heb ik de benzine er nog niet bij. Dus als ik straks de kans krijg om een als Duitser te hebben, zal ik het aannemen als t zich loont en te verantwoorden is.
Zijn meestal ook geen gemiddelde autos met duits kenteken.
joyce83 schreef:Aan de andere kant de auto zal dan toch wel gekocht moeten worden dus dat geld is die persoon toch kwijt. Wel scheelt het een hoop aan wegenbelasting. Wat ik zelf denk is dat die mensen dan in dat land in elk geval wel een woonadres moeten hebben?
Sizzle schreef:Dus als jij in bijv luxemburg een bedrijf zou hebben waarop je je zonder grote frauduleuze praktijken maar met een simpel trucje je auto kan registreren, dan zou liever extra nederlandse belasting betalen, omdat het eerlijker is?