kinderen en hun streken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:00

Zucht...

Had vanmorgen een nike trainingspak voor zoontje gekocht voor in het vliegtuig. Geheel tegen mijn principes in , vind het zo vreselijk staan. Maar om die jonge nou 8 uren in een spijkerbroek te laten zitten...
Maargoed, hij wou dat pak dus naar de Jumbo aan, nee dat wou ik niet.ik nog even naar de wc voor dat we weg igngen, had meneer wel zijn broek uit gedaan en de trainingsbroek aan. En netjes zijn schoenen aan zoals ik hem had opgedragen. Nike trainingsbroek met Timberlands er onder. :')
10 minuten later zaten we in de auto, hij netjes in spijkerbroek.
We lopen door de JumBo, waar ze een speeldingetje hebbden, hij gaat daar even spelen. Kon ik ongestoord even wat lekkers scoren zonder dat de halve kar vol met snoep ligt. Komt hij in zijn onderbroek aanrennen! Hij wou zijn broek niet meer aa, hd hij de broek ook nog verstopt.
:')
heb een kwartier om zijn broek moeten zoeken, hij vond het wel zeer vermakelijk.

Een monster is het!
Heb een boekje waar ik al zijn eerste belanrijke gebeurenissen in opschrijf, zo is er ook een hèèl groot hoofdstuk waar ik al dit soort dingen in op schrijf, leuk voor later. Als hij bijvoorbeeld zelf kinderen krijgt. ;)

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:18

Mijn zoon was 2, zat lekker in zijn buggy. Wij naar de markt. .. sta ik bij een kraampje te kijken en heb gewoon de buggy vast. Draai ik me om. .. kind weg. ... nou geloof mij dan is het grote paniek. Alle marktkoopmannen riepen naar elkaar dat er een kind vermist was. Politie erbij, die op de markt liep. Staat meneer gewoon rustig tussen kleding rekken in. "Ikke verstoppen, jij niet gezoekt mama"

Aaaaaaaaaargh 8)7 _-:( |o

En hij zat ook nog in een tuigje in de buggy, maar had inmiddels door hoe het werkte. Ik was maar al te blij dat er niks aan de hand was, maar kon hem stiekem wel wat doen. We hebben ook nooit meer verstoppertje gespeeld
Laatst bijgewerkt door Precyll op 24-09-14 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:18

_O- Wat een lekker ventje joh

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:32

Precyll schreef:
Mijn zoon was 2, zat lekker in zijn buggy. Wij naar de markt. .. sta ik bij een kraampje te kijken en heb gewoon de buggy vast. Draai ik me om. .. kind weg. ... nou geloof mij dan is het grote paniek. Alle marktkoopmannen riepen naar elkaar dat er een kind vermist was. Politie erbij, die op de markt liep. Staat meneer gewoon rustig tussen kleding rekken in. "Ikke verstoppen, jij niet gezoekt mama"

Aaaaaaaaaargh 8)7 _-:( |o

En hij zat ook nog in een tuigje in de buggy, maar had inmiddels door hoe het werkte. Ik was maar al te blij dat er niks aan de hand was, maar kon hem stiekem wel wat doen. We hebben ook nooit meer verstoppertje gespeeld

Hahahaha..mijn vriend heeft dat vroeger blijkbaar in een meubelzaak gedaan. Zat meer dan 1 uur in een klerenkast terwijl zijn ouders hem aan t zoeken waren. Sindsdien heeft hij op grote plaatsen altijd een tuigje met een riem eraan aan gehad XD. Opzich best grappig om terug te zien...

Blabla1980

Re: kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:36

hoe oud is jou zoontje? dat haalt mijn dochter zich echt niet in dr hoofd!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:38

Oh heerlijk! :D Hier krijg ik klapperende eierstokken van :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:38

Ik was drie, en had een driewielertje. Mijn grote broer zat al op school, en ik besloot om em alvast maar op te gaan halen. Op mijn driewieler. Best wel een stukje fietsen, met oversteken van een paar wegen. Moeder natuurlijk in grote paniek, heel het plein afgezocht, geroepen, aangebeld bij buren etc. Uiteindelijk toch maar de politie gebeld. Ook de zoeken. Maar nee, geen klein meisje te vinden. Tot ze op een gegeven moment gebeld werden door een school vlakbij de school van broerlief, dat er een meisje aan was komen fietsen op zoek naar haar broer, maar die zat niet op hun school. Iemand had me herkend en wist te vertellen wie ze moesten bellen...

De school waar ik naartoe was gegaan was van de zwaarste kerk in het Christelijke Barneveld hihi!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:39

Schrikken als je knd kwijt is.

Ik heb mij weleens verstopt onder de kledingrekken in een groot warenhuis.
Mijn moeder maar roepen, ik bleef zitten. Had geen zin in kleding passen :+

Zoon was 4 en moest zijn boterham opeten.
Ik ging snel nog een rondje met de hond.
Bij thuiskomst wijst zoon op zijn lege bordje met de woorden ' mama opge eten, je mag niet in de plullebak kijken'.
Rara wat vond ik in de prullebak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:41

Paisano schreef:

Ik ook! :') Heerlijk toch, zulke bijdehante ventjes <3 Ik denk alleen maar 'aaaaaaaaahw. lief!' :')

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:48

chelle_dora schreef:
Paisano schreef:

Ik ook! :') Heerlijk toch, zulke bijdehante ventjes <3 Ik denk alleen maar 'aaaaaaaaahw. lief!' :')

Wil je hem een maand lenen? Dan denk je nidt meer wat lief... ren je gillend weg!

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:50

Mijn zoontje gaat regelmatig met mij mee op het paard.
Zat hij mama galopperen! Galopperen!
Ik ruim het zadel op, was hij weg! Ik ren naar het land waar ik net mijn paard had neer gezet. Was hij op paard geklommen en kwam hij in galop aan! Ik hield mijn hart vast!

Had hem er voor wel 100, nee 1.000.0000 keer verteld dat hij niet via het hek op paard mocht klimmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:55

Braaf paard dan dat ie galoppeert met zo'n kleine en knap dat je kleine dan blijft zitten erop.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:14

Oh geweldig die gedachtegang van kinderen! _O-

Ik herinner me nog wel een (achteraf) grappig incidentje met een van m'n oppaskindje.

Ik vermoed dat hij n jaar of twee was geweest. We gingen 'even' naar de supermarkt.
Daar aangekomen wilde meneer absoluut niet in het winkelwagentje zitten. Dus met veel pijn en moeite hem erin gewurmd. Boodschappen doen, absoluut niet gezellig haha. Om vervolgens op de parkeerplaats hetzelfde ritueeltje andersom te moeten doen! Hij wou er niet uit! Na met twee man hem eruit gehaald te hebben... Wilde hij niet en met geen mogelijkheid in de autostoel :') Ik kan dr nu kostelijk om lachen, het filmpje blijft zich herhalen in mijn hoofd als ik eraan denk. Twee vrouwen die met geen mogelijkheid een kind in z'n stoeltje krijgen, wat zullen ze op de parkeerplaats gedacht hebben. :=

Hij bleef stug volhouden, rugje krom en maar krijsen. Opeens zegt z'n moeder, niet schrikken ik laat m nu LOS! Plof, daar lag hij tussen de stoelen in. Zich zo doodgeschrokken dat we m snel ingetuigd hebben in z'n autostoeltje. Hij was even stil en toen hij zich er bewust van werd dat hij in de stoel zat werd hij nog bozer haha.

Nu klinkt het vast enorm zielig, maar die kids zijn bulletproof geloof ik. Als ik die af en toe zie vliegen, vallen en neerstorten hou ik m'n hart vast en hun staan lachend op.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:17

Damn dat vind ik nog best knap een ventje van 4 die zomaar op een paard kan klimmen :=

Nou ik heb dus een hele lieve dochter van 1 1/2 :D die regelmatig tekeningen maakt op en om het papier heen, op belangrijke brieven, etc. Ze kan net overal bij met die kleine tengeltjes en vis dus steeds de pennen van mijn mams bureau af zucht... Ik heb ze nu allemaal opgeruimd, maar tsja mijn man moet toch af en toe iets opschrijven.

Zo heeft ze ook eens de pinpas van mijn man gepakt van zijn bureau en door de papier schredder gedaan, ik ben zo blij dat ze nog 10 vingers heeft, dus dat ding staat tegenwoordig ook ver buiten bereik van haar tentakeltjes...

Ook laatst vergeten haar potje tomatensoep op te ruimen die stond nog halfvol op de tafel met lepeltje erin, toen ik terugkwam van het toilet was de tafel, de vloer EN het kind rood gekleurd....

En het winkel verhaal herken ik ook. Ik moest nieuwe schoenen hebben voor onder mijn pak, dus hup kind in de buggy en winkelen maar. Even niet opletten, kind verdwenen. ik in paniek, kassa medewerksters gevraagd op te letten als ze iets van 3 turven hoog in het roze voorbij zien hobbelen, uiteindelijk was ze in een kledingrek gaan zitten tussen de broeken nog geen 3 meter van waar ik in eerste instantie stond.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:27

Heerlijk die verhalen!
Hier een 3jarig mannetje. Van t weekend was hij geschminkt als leeuw, daarna lekker wezen spelen in een binnenspeeltuin, toen we gingen keek ik m nog eens goed aan, zat zn héle gezichtje vol met groene strepen erbij, ik van huh? Ja mama, ik heb zelf ook nog mooi gekleurd, kijk, mooi he! Nou en schmink krijg je er makkelijk af, maar stift (die er al een tijdje op zit :D ) gaat toch een stuk lastiger, hahaha!

Ook heeft hij het stoepkrijt nu ontdekt. Alleen het woordje 'stoep' ervoor gaat nog een beetje mis :D Was ik aan het koken, komt hij me roepen, kijk mama, mooie tekening gemaakt... op de monitor van de pc dus, oeps! :D (gelukkig is krijt er wel makkelijk af te halen, hihi :) )

En oud brood voeren aan de eendjes hier? Daar is meneer het niet mee eens, de helft gaat tijdens het eendjes voeren stiekem in zijn eigen mondje. Hard oud brood.. tja.. mensen zullen wel denken dat hij verder niets te eten krijgt :D

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:30

Hier ook twee schurken die mijn interieur graag veranderen -O-
Schurken zijn net 4 jaar en bijna 3 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

En deze zal ook veel moeders bekend voorkomen, pot sudocreme even onbeheerd achterlaten is ook geen goed plan.... :')
Afbeelding

Edit verkeerde upload
Laatst bijgewerkt door Patsab op 24-09-14 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:32

chelle_dora schreef:
Braaf paard dan dat ie galoppeert met zo'n kleine en knap dat je kleine dan blijft zitten erop.

Bij iedere galopsprong kwam mijn zoon echt los van hat paard. Was maar dat hij een dikke pluk manen vast hield. Ik hield echt mijn hart vast!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:38

Wat een verhalen!
Nee zo erg is mijn dochtertje echt niet geweest. Ze heeft zich weleens verstopt maar daar heb ik meteen korte metten mee gemaakt. Heb haar meteen duidelijk gemaakt dat ze altijd terug moet roepen als ik roep. Dat het geen leuke grapjes zijn. Sindsdien nooit meer gedaan.

Ook geen supermarktdrama's gehad ofzo, en geen muren geklieder...
Zal eens bedenken wat voor streken ze heeft gehad. Kan geen hele schokkende bedenken zo.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:38

Patsab schreef:
En deze zal ook veel moeders bekend voorkomen, pot sudocreme even onbeheerd achterlaten is ook geen goed plan.... :')
[ Afbeelding ]

Whahaha, heel bekend. Met alle cremes overigens...

Hier is de regel dat ze NIET de paddocks in mogen zonder ons. We hebben superlieve paarden, maar een ongelukje zit in een klein hoekje...

Zag ik Zl (met1 jaar) met een pluk gras de paddock in lopen... wilde de paardjes grasjes voeren. Na mijn "boosheid" (en een hardverzakking) vond ik het toch wel knap :o (de link leggen op die leeftijd met gras -> paardjes)

Tja, verder kom ik niet op veel streken.. jah Dl had een periode dat ze altijd met de hand de luier in ging als ze had gepoept... met de vlekken werkelijk waar overal -O-

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:39

Ohnooo, je behang en deuren! Ik zou zo balen met m'n privé interieurarchitecten op zo'n moment haha..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:41

Ow, hahahaha wel eng soms........

Mijn moeder en ik werkte wisselend in de zaak en als ik werkte was hij dus bij oma. dan gingen ze winkelen en boodschappen doen wat hij altijd leuk vond.
Hij was denk ik 5 of 5 jaar oud dat hij de autosleutels wilde, want hij vond het leuk om de auto dicht te doen. Mijn moeder zegt nog nadrukkelijk dat hij ze niet kwijt mag raken en niet zo dichtbij het putje ( straat ) mag komen, want als ze daarin vallen heeft oma een groot probleem.
Ze kijkt om en daarna zegt hij dat ze erin gevallen zijn. Mijn moeder in paniek en beetje boos. Hij heeft het geloof ik wel 10/15min glashard volgehouden voor hij de sleutels tevoorschijn haalde.

Een andere keer wilde hij met oma een Moederdag kadootje kopen voor mij. Hij zocht een luchtje uit. Hij was toen ook zo een jaar of 6. 2 of 3 dagen later gaan wij een Moederdag kadootje kopen voor de oma's. Hij wijst iets voor mn moeder aan en ik denk, best.
Met Moederdag had hij zo een lol toen we uitpakten en wij ook. Want wij wisten wel wat we voor de ander hadden.

Toen hij iets groter werd ging hij bij oma de chips en koekjes verstoppen. Mn moeder heeft wat overgewicht en is zelf heel klein. Ze ziet niet wat bovenin haar kasten ligt en gaat op haar leeftijd niet snel meer op een trap staan als ze alleen is.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:44

Ik heb geen architecten interieur gelukkig en met twee kinderen lijkt me dat voor niemand handig, behang zo goed en kwaad als het wilde weer terug geplakt en deuren afgeschrobd met Jif, vernieuw mijn huis wel als ze ouder zijn, geen zin om te stressen over mijn interieur

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:46

Patsab schreef:
Ik heb geen architecten interieur gelukkig en met twee kinderen lijkt me dat voor niemand handig, behang zo goed en kwaad als het wilde weer terug geplakt en deuren afgeschrobd met Jif, vernieuw mijn huis wel als ze ouder zijn, geen zin om te stressen over mijn interieur

Ik doelde op je twee boefjes als architect haha :P

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:46

_O- sommige dingen zijn wel erg (en grappig)

Ik liep vroeger zelf ook altijd weg of was aan t dromen en mn ouders weer kwijt, daarom had ik altijd een 'riem' om :') Net als hond uitlaten zgmaar, maar dan niet op mn nek maar om mn pols :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:06

ik ben weleens achter mijn zus aangelopen naar de snackbar , was 3 en ben thuisgebracht in een politieauto :o