De echte warme winterjassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

De echte warme winterjassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:29

Waar vind ik die?

Ik ben een verschrikkelijke kou kleum, vandaar dat ik al een tijdje op zoek ben. Maar ik heb nog niet een jas gepast waarvan je een hitte aanval in de winkel krijgt :+.

Dus mijn vraag; welk merk heeft echt warme jassen die ook nog mooi zijn? Mijn budget is max 200. Maar liever natuurlijk wat goedkoper :). En ik houd van die parka jassen. Morgen zal ik even een foto van degene die me aanspreken plaatsen.

Iemand goede ideen?

TurdusMerula

Re: De echte warme winterjassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:30

Zoek een sportief jack, dus meer richting ski-jack, die zijn veel warmer want wind- en waterdicht. Denk aan anwb, sportwinkels, outdoorwinkels, enz. :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:31

Mijn oude Mountain Horse jas is altijd nog de warmste jas die ik heb gevonden. Ondertussen is ie alleen te kort geworden (en dus koud) :(

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:32

Anky!!!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:32

Ik zou daar gewoon een outdoor zaak voor in stappen..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:33

Jassen met echt dons zitten onwijs warm!
Is vaak helemaal geen dikke jas, maar houd je toch warm tot onder het vriespunt. :)

Edit: Dons parka's heb je ook btw.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 22-09-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:33

Ik ben daar inderdaad een keer wezen kijken. Maar vaak liggen die jassen boven budget. En aangezien ik er nu voor mijn doen veel geld aan uit ga geven, wil ik er ook een die mooi is. En de ski jacks vind ik persoonlijk niet zo mooi :+.
Ik weet niet of er merken zi'n die wat meer casual dan zijn daarvan?

Maar bedankt alvast voor de tip. :)

Edit: het liefste zou ik trouwens een lange jas met capouchon willen hebben.
Laatst bijgewerkt door __Leonie op 22-09-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:36

Die zijn wel te krijgen hoor. Ik had zelf twee jaar geleden een jas van Kingsland die ik te warm vond. Ik was er net een eskimo mee. Die heb ik maar weggegeven.
Zorg dat je jas een beetje ruim is, zodat je er lekker dikke warme truien onder aan kan!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:41

Deze parka van ASOS zal denk ik ook wel warm zitten aan de voering te zien. <<)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:43

Ik heb vorig jaar een Fiore jas gekocht, deze maar dan in het donkerblauw: http://www.lenb.nl/nl/collectie/dames/model-Jennefer-(Fiore).html

Echt bizar warm, ik ben een extreme koukleum en heb letterlijk de hele winter met de rits open gelopen. Ik denk dat je pas bij temperaturen onder de 5 graden overweegt hem dicht te doen :D

Nu is dit misschien niet direct het model dat je zoekt maar dit merk heeft ook parka-achtige jassen dus misschien een idee om eens te checken of er wat bij zit!
Laatst bijgewerkt door Yessy op 22-09-14 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:48

Ik heb toevallig dit weekend een happy valley jas gekocht (parka met capuchon).
Er zit een sateinen binnenkant in, wat voor mij, erg warm is...
Verder is hij erg goed gevuld en een mooi model!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:50

Ik heb mijn jas bij de perrysport gekocht vorig jaar
Koste me zo'n 70 80 euro
Heerlijke bontkraag en zitten aan de zijkant riempjes dat je de taille strakker en losser kan maken (is met drukknoopjes) Ik ben ook een verschrikkelijke koukleum (vandaag 15 graden, polo vest en dikke jas aan en ik had t eindelijk warm haha. met rijden is die jas wel uitgegaan maar na t rijden ook gelijk weer aan)
Het is ook een lange jas. Vermoed alleen dat ze nu niet meer verkrijgbaar zijn zie m niet op de site staan
Maar staan genoeg andere leuke op :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:56

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:57

Kies voor een wind- en waterdichte jas, met veel lucht ertussen, donsvulling dus. Lucht issoleert nml het beste (daarom zijn jassen met donsvulling altijd zo warm) als je dat nog niet warm genoeg vindt, waarom doe je er dam geen fleecevest oid onder?
Op mn werk (perry sport) hebben we echt genoef jassen waar ik al bijna van ga zweten bij t zien :') Is nu trouwens ook pre-sale. Echt scherpafgeprijsde artikelen. Sommigebjassen zijn ak van 130 afgeprijsd naar 60, en nog 25% extra korting..
Dus misschien zit er nog wat tussen :))

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:00

Ik heb een winterjas van de Vero moda met echt dons. #140 euro dus een rip uit mijn lijf maar ik heb het nooit meer koud! Zelf vind ik het heerlijk dat hij wat langer is zodat ik niet gelijk koude benen heb op de fiets

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 23:00

Top dan ga ik daar morgen gelijk even kijken!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:11

__Leonie schreef:
Ik ben daar inderdaad een keer wezen kijken. Maar vaak liggen die jassen boven budget. En aangezien ik er nu voor mijn doen veel geld aan uit ga geven, wil ik er ook een die mooi is. En de ski jacks vind ik persoonlijk niet zo mooi :+.
Ik weet niet of er merken zi'n die wat meer casual dan zijn daarvan?

Maar bedankt alvast voor de tip. :)

Edit: het liefste zou ik trouwens een lange jas met capouchon willen hebben.

Kijk eens voor Zimtstern of Nikita jassen! Bijvoorbeeld op blue tomato, en dan niet onder 'ski jacks' maar onder 'winterjassen'. Ik heb zelf deze, voor 189 euro. Hij moet ook wel een paar jaar mee, maar dat komt goed. Ben er heel blij mee <3

Afbeelding

Edit: link van blue tomato naar de jas, kun je vanaf daar verder kijken. Succes :)
http://www.blue-tomato.com/en-NL/produc ... ack=LWUT0g

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:29

Kijk eens bij de ANWB, heb daar vorig jaar een parka gekocht van Human Nature, heerlijk warm!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:32

http://fashionofmaud.blogspot.nl/2013/10/winterjassen-what-is-trend.html?m=1

Kon geen losse foto van mn jas vinden dus maar even via dit blok.. als je jaar beneden scrollt kom je bij een plaatje van 3 parka's, de linker daarvan heb ik vorig jaar bij de vero moda gekocht. Donkerblauw (was er ook zwart en donkergroen) met volledige fleecevoering.

Nou ben ik ook echt een zeikert die nog t liefst dr jas aan houdt als ze binnen zit maar deze jas sloeg echt alles!! Heel vaak de rits open omdat ik me andere kapot zou zweten.. jazeker, warm is ie!! Oh en 100 euro ofzo, toch ook wel fijn voor de portemonnee :$

Edit: de bontkraag kan er ook nog eens gewoon vanaf!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:36

Patagonia, jack wolfskin en columbia vaak mooie jassen!

Echte warme outdoor jassen vaak 200€ + maar dan ben je wel verzekerd van wind/waterdicht en warm.

Gaastra ook mooie warme jassen trouwens, nadeel dat het bedrijf ook bont gebruikt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:42

ik heb drie jaar geleden een jas gekocht bij WE, met schapenwol, heel erg warm
het is een strak model dus dikke trui eronder kan niet maar hoeft dus ook niet want heb er vaak genoeg alleen een shirtje onder gehad en zonder sjaal (hoge kraag) en nog bleef ik warm
gebruik m al een paar jaar en ben er nog steeds erg blij mee en gaat aankomende winter dus nog een winter mee :)

beetje dit type model:

Afbeelding

ps koste mij trouwens maar 100,- in de afprijzing

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:45

Kingsland jas gekocht vorig jaar en ik had het echt warm met passen in de winkel :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 00:09

Eurostar Alina!! Vorige kwakkel mietjeswinter maar 2x aan gekund. Overige dagen véél te heet in die jas. Dus hopelijk gaat het goed vriezen dit jaar en kan die jas goed dienst doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 00:17

Ik ben echt een koukleum en heb het in mijn dikke dure gewatteerde merkjassen altijd koud gehad. Vorig jaar wilde ik een winterjas zonder dierlijk materiaal, en de jas die ik kocht is echt zoveel warmer dan al de vorigen!! Het is van het merk Bench en misschien niet de meest charmante jas op zichzelf, maar als je zelf vrouwelijke vormen hebt, zit hij best mooi! Hij is lekker lang, en lekker zacht van binnen ipv dat harde gladde. En kostte geloof ik maar €150 :D

Afbeelding

Ik heb m overigens in her donkerblauw.