Hou je hand voor je mond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shampyX9

Hou je hand voor je mond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 21:44

Hoi bokkers,

Kunnen jullie er ook zo niet tegen als er iemand naast of voor je hoest zonder zijn hand voor zijn mond? Ik vind dat echt verschrikkelijk en zo onhygiënisch :\

Soms voel je dan ook echt zo'n windvlaag van bacteriën langs je gezicht :r Ik hou dan altijd een tijdje m'n adem in, zodat ik niet ziek kan worden van diegene...

En mijn gezin gaat dan soms expres hoesten vlak bij mij om mij te pesten, en dat doen ze zelfs als ze ziek zijn ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:45

Houd aub niet die hand voor de mond, maar een zakdoek of in de elleboogholte hoesten/niezen. Lekker in de hand hoesten en dan vervolgens alles aanraken... Brrrr

Ik was vooral zelf vaak mijn handen en in huis zeer regelmatig alle deurklinken goed reinigen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-09-14 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:46

Je wordt pas ziek als je weerstand laag is, in normale toestand zal het niks uithalen.
Maar ik deel je mening wel, het idee is gewoon al goor.
(Overigens zitten die mensen met hun bacterie handen vervolgens ook aan dezelfde deurkruk. :+ )

crazycactus

Re: Hou je hand voor je mond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:48

Die hand ervoor is ook lang zo hygiënisch niet... vervolgens raak je de deurklink aan, iemand anders ook en hup... je bent besmet.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 21:49

Oja helemaal vergeten... Elleboogholte is idd beter

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:49

Ik vind in handen niezen of hoesten juist zo vies.. Nies dan lekker in je elleboog :') ik hou t altijd in en doe in elleboog.
Maar in iemands gezicht hoesten of niezen is ook niet heel fijn nee :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:52

Bij een stevige hoest blijkt de luchtstroom uit de borstholte de vaart te bereiken van een auto op de snelweg en daarbij worden miljoenen druppels de ruimte in geslingerd. Bij zo’n snelheidsexplosie blijkt een barrière zinloos, constateren de onderzoekers. Sterker nog, die is contraproductief. De druppels zoeken de weg van de minste weerstand. Houden we onze handen in een kom voor onze mond of hoesten we in onze elleboog, dan schiet de stroom aan de boven- en onderkant langs de versperring. Zo wordt de concentratie vlak bij ons gezicht veel hoger dan wanneer de druppels alle kanten op kunnen.
Bron: http://www.nd.nl/artikelen/2014/februar ... or-je-mond

Tel daarbij inderdaad falende handhygiëne op.. Je kunt beter in het wilde weg niezen of hoesten :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:55

Al vind ik het wel echt extreem ranzig als mensen in je nek hoesten/niezen. In de bus al vaker gehad, ineens zo'n ranzige windvlaag in je nek omdat diegene achter je verzaakt iets voor de mond/neus te doen. Liever dat de bacillenstroom naar boven en beneden gaat dan recht in mijn nek of zelfs gezicht brrrr

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:59

Ik moest een keer niezen in de tram of bus.. (welke van de 2 weet ik niet meer precies) maar goed er kwam een aardige hoeveelheid snot naar buiten op het raam. Schaamde me echt dood maar niets bij de hand natuurlijk om het schoon te maken... Maar er was niemand die er aan dacht om me iets te geven om het weg te halen..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:00

Ik vind het vies in mijn hand, doe het altijd in mn elleboogholte :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:00

Tis meer t idee en gevoel. De bacteriën zelf boeien me geen ene flikker :+ maar idd als iemand tegen je aan hoest of niest.. Voelt gewoon vies ofzo. Als iemand in zn elleboog hoest voel je t zelf niet, dan maakt t me geeb flikker uit wabt merk ik t toch niet :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:01

Had je er wel om gevraagd? Nu bied ik zelf dingen snel aan, maar ik vraag ook wel snel ergens om als ik zonder zit. (Al ga ik nooit meer de deur uit zonder minstens 2 zakdoeken of een pakje als ik een tasje mee heb := )

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:02

Ik hoest altijd in mijn elleboog, maar niezen houd ik altijd in. Ik vind niezen toch zo vies, bah!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:02

Ik werkte altijd in een bakkerij, als je dan moet hoesten of niezen weet je echt niet waar je heen moet :') elleboog kan wel maar dat vind ik persoonlijk ook wel vies, eigenlijk kun je gewoon niet niezen haha. Snel naar het toilet rennen en hopen dat je tussentijds niet niest ofzo

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:03

vuurneon schreef:
Had je er wel om gevraagd? Nu bied ik zelf dingen snel aan, maar ik vraag ook wel snel ergens om als ik zonder zit. (Al ga ik nooit meer de deur uit zonder minstens 2 zakdoeken of een pakje als ik een tasje mee heb := )

Helaas ben ik opgevoed met kinderen die vragen worden overgeslagen en dat heeft tot gevolg dat ik nu ook al ben ik 41 dat dus nog steeds niet snel durf. Gevalletje speelde zich zo'n 20 jaar geleden af... dus toen durfde ik gewoon echt helemaal nooit iets te vragen. En bedankt ouders.....

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:04

En wat doen jullie met een loopneus?
Ophalen, continu snuiten, vinger erlangs halen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:05

Als ik alleen ben druk ik een zakdoek in mijn neus :')

En anders blijven deppen als ik mij in gezelschap bevindt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-09-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:06

loveidefix schreef:
Ik werkte altijd in een bakkerij, als je dan moet hoesten of niezen weet je echt niet waar je heen moet :') elleboog kan wel maar dat vind ik persoonlijk ook wel vies, eigenlijk kun je gewoon niet niezen haha. Snel naar het toilet rennen en hopen dat je tussentijds niet niest ofzo

Ik heb een keer met tranen die over mijn wangen liepen en bijna geen stem een klant geholpen omdat ik het ongepast vond om even uitgebreid te gaan staan hoesten. Ik was alleen op de zaak. Zit je dan lekker idd.

De loopneuzenkwestie:
Ophalen vind ik echt ranzig, dus heb ik altijd een zakdoek in mijn broekzak.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:06

vuurneon schreef:

Geen tampon? _/-\o_ :')

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 22:07

Ophalen dan ging het naar je voorhoofd toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:08

Ik was in deze tijd nog vaker mijn handen , maar toch snot verkouden het hoort erbij..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:08

ophalen is goed, hard snuiten druk je de jakkie bakkie cellen juist richting holtes.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:09

vuurneon schreef:
ophalen is goed, hard snuiten druk je de jakkie bakkie cellen juist richting holtes.

En toch vind ik het vreselijk als ik een kleuter voorbij zie komen die even lekker zijn neus ophaalt en vervolgens afsmeert wat er nog kleeft aan de neus. Lekker aan mama's shirt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:10

Snuiten is ook slecht de druk die er op je holtes komt is ook echt niet goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:11

loveidefix schreef:
vuurneon schreef:

Geen tampon? _/-\o_ :')

Nee :') . Ik gebruik het wel bij een bloedneus, kan ik gewoon mijn ding doen zonder continu op te hoeven letten