pdd nos en gepest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magdabouma

pdd nos en gepest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:36

Hallo bokkers!
Zoals de titel al zei... Ik heb pdd nos. En heb er echt heel veel last van... Ik voel me anders dan de rest. Ik zit nu net op een andere school. Heb 2 jaar op het aoc gezeten. Dat was voor mij echt heel veel fietsen (23 km heen en 23 terug) en ik voelde me er niet thuis op die school. Had er wel vrienden en altijd lol. Maar omdat ik me er niet thuis voelde en wel ver fietsen was hebben we besloten om naar een andere dichtsbijzijnde school te gaan. Hadden ze ook meer ervaring met pdd nos en de andere kinderen uit mn dorp er ook heen gingen leek het mij echt leuk toe ! Nu zit ik hier dus net op school en zijn mn cijfers niet zo goed als de rest. Vooral bij wiskunde en natuurkunde (klinkt als chinees in de oren voor mij) maar nu... Ik heb moeite om met nieuwe mensen te communiceren, ben heel stil in de klas. En ik zit niet met meiden uit mn dorp in de klas.dus ik kan echt niemand. Ik heb wel geprobeerd om met ze te praten maar dan kijken ze me stom aan. Of beginnen te roddelen over mij. Ik ben er echt heel gevoelig voor, en ging kapot van binnen. Ik doe toch niks verkeerds? Vandaag ook bij gym. Een meisje vroeg mij als ik al klaar was met omkleden. Ik zei ja, toen zei ze waarom ga je dan niet naar de kantine? Ik zei ik wacht even op jullie. Begonnen ze ineens allemaal keihard te lachen en liepen ze de kleedkamer uit. Ik werd zo beroerd dat ik mn moeder heb gebeld dat ze me wou ophalen omdat ik me niet lekker voelde. Ik durf gewoon niet meer naar school. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt :-)

Peelie

Re: pdd nos en gepest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:39

Heb je hier al wel eens over gepraat met je mentor? Ik zou daar eens neerleggen hoe de situatie nu Is.

Ik weet hoe je je voeld, ik zat in het zelfde schuitje. Zelfs het voorbeeld met de kleedkamer heb ik ook meegemaakt.

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:46

Peelie schreef:
Heb je hier al wel eens over gepraat met je mentor? Ik zou daar eens neerleggen hoe de situatie nu Is.

Ik weet hoe je je voeld, ik zat in het zelfde schuitje. Zelfs het voorbeeld met de kleedkamer heb ik ook meegemaakt.

Het probleem is... Ik ben heel bang en durf dat niet. Als ik hem zie is alleen bij nederlands met de hele klas. En ben dus vandaag ziek naar huis gegaan. En als ik dan morgen weerop school kom gaan ze me weer helemaal belachelijk maken... Ik durf niet meer.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:51

Jeetje TS wat rot voor je! :(:) Ongelooflijk hoe asociaal die meiden in je klas zijn. Zijn er geen andere jongens of meisjes in de klas waar je je bij aan kunt sluiten? Vaak heeft iedere klas wel een klein groepje die niet helemaal goed aansluiten bij de rest en 'de nerdjes' genoemd worden. Die zijn imo altijd het aardigst en meest open voor nieuwelingen!

In ieder geval niet denken dat het aan jou ligt hoor. :n

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:52

Ik zou inderdaad met je mentor gaan praten! Weten je ouders er ook van? Pesten is iets vreselijks en je moet er zeker niet alleen mee blijven rondlopen, praat erover met een vertrouwenspersoon of je ouders, wie weet komen jullie tot een oplossing.

Weten je klasgenootjes dat je pdd nos hebt? Het scheelt misschien ook als ze weten waarom je bijv. zo stil bent.

Naar voor je TS, een tip die ik je kan meegeven (die voor mij erg heeft gewerkt) is alle stomme opmerkingen negeren (ik weet het, erg cliché, maar het werkt echt!) en je hoofd hooghouden. Laten zien dat je niet klein te krijgen bent, ookal voel je je beroerd, en als iemand vervelend tegen je doet mag je best van je af bijten!

Sterkte TS, laat je niet klein krijgen, je kunt het :(:)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:57

Ts, wat een rottige situatie. Ik heb dan wel geen ppdnos, maar wel vier jaar in hetzelfde schuitje gestaan.
De enige tips die ik je kan geven is met je mentor praten en vooral juist niet stiller worden, maar gewoon een paar gezellige jongens opzoeken en daarmee gaan kletsen, vaak vinden 'popi's' de stille meiden wat eng om mee te praten.

Zorg dus dat je jezelf neer zet, dit werkte bij mij enorm goed in iedergeval (school in Rotterdam, dus iedereen was groot en grof gebekt, ik bleef mijn zelf maar ben op een dag gewoon naast een jongen gaan zitten en daarmee vrienden geworden (jongens zijn makkelijker en niet jaloers). Na een paar maanden kwamen de meeste, ergste toenmalige pesters met hun excuses aan, later goede vrienden mee geworden.

Als je iemand wilt om hierover te praten die niet je mentor is, kan je me altijd PB'en!

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:37

Geryon schreef:
Jeetje TS wat rot voor je! :(:) Ongelooflijk hoe asociaal die meiden in je klas zijn. Zijn er geen andere jongens of meisjes in de klas waar je je bij aan kunt sluiten? Vaak heeft iedere klas wel een klein groepje die niet helemaal goed aansluiten bij de rest en 'de nerdjes' genoemd worden. Die zijn imo altijd het aardigst en meest open voor nieuwelingen!

In ieder geval niet denken dat het aan jou ligt hoor. :n

voor mijn gevoel zeur ik nu heel erg haha. maar die meiden praten echt heel gemeen over de nerdjes. roddelen daar ook de hele les over. lijkt me echt heel eng als ze dat over mij zouden doen. (doen ze denk ik ook al) toch bedankt voor de tip. ga gewoon een x naast 1 van hun zitten !

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:40

Wat vervelend voor je! Ik zit in ongeveer dezelfde situatie, zet hier daarom maar even een stipje.

Ik snap dat met je mentor praten ontzettend eng en lastig is, maar misschien moet je het toch proberen. Ligt er een beetje aan of je een betrouwbare mentor hebt natuurlijk ;) . Probeer inderdaad met jongens om te gaan, of met iemand (jongen of meisje) uit je klas die ook in hetzelfde schuitje staat.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:42

Wat rot voor je... Ik heb ook PDD NOS en werd ook een tijdje gepest. Nu is het wel over.

Kun je niet met je mentor gaan praten?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:44

Je zeurt echt totaal niet hoor! Gewoon een keer ernaast gaan zitten inderdaad, en probeer spontaan te zijn. Een leuke 'hoi' als je ernaast komt zitten ipv er stilletjes naast gaan zitten bijvoorbeeld. Vind je iets om over te praten, gewoon doen (proberen)! Het is helemaal niet raar.

Probeer aan je zelfvertrouwen te werken! Wat anderen van je vinden, moet je niets van aantrekken. Dat vreselijke mensen mij niet leuk vinden, vind ik eigenlijk alleen maar een compliment. Dat betekent namelijk dat ik niet zoals hun ben haha!

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:44

HeartOfHorse schreef:
Ik zou inderdaad met je mentor gaan praten! Weten je ouders er ook van? Pesten is iets vreselijks en je moet er zeker niet alleen mee blijven rondlopen, praat erover met een vertrouwenspersoon of je ouders, wie weet komen jullie tot een oplossing.

Weten je klasgenootjes dat je pdd nos hebt? Het scheelt misschien ook als ze weten waarom je bijv. zo stil bent.

Naar voor je TS, een tip die ik je kan meegeven (die voor mij erg heeft gewerkt) is alle stomme opmerkingen negeren (ik weet het, erg cliché, maar het werkt echt!) en je hoofd hooghouden. Laten zien dat je niet klein te krijgen bent, ookal voel je je beroerd, en als iemand vervelend tegen je doet mag je best van je af bijten!

Sterkte TS, laat je niet klein krijgen, je kunt het :(:)

nee mn ouders weten er nog niks van. zal het mn moeder vanavond vertellen als ze thuis is.. ja mn klasgenoten weten dat ik het heb. maar ze vinden het heel raar. ik word gezien als een meisje met een hele rare ziekte. terwijl ik gewoon normaal ben maar moeite heb met leren en vooral met getallen.

heel erg lief van al jullie reacties. voel me al een stuk beter !

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:45

LOVESUSHI schreef:
Ts, wat een rottige situatie. Ik heb dan wel geen ppdnos, maar wel vier jaar in hetzelfde schuitje gestaan.
De enige tips die ik je kan geven is met je mentor praten en vooral juist niet stiller worden, maar gewoon een paar gezellige jongens opzoeken en daarmee gaan kletsen, vaak vinden 'popi's' de stille meiden wat eng om mee te praten.

Zorg dus dat je jezelf neer zet, dit werkte bij mij enorm goed in iedergeval (school in Rotterdam, dus iedereen was groot en grof gebekt, ik bleef mijn zelf maar ben op een dag gewoon naast een jongen gaan zitten en daarmee vrienden geworden (jongens zijn makkelijker en niet jaloers). Na een paar maanden kwamen de meeste, ergste toenmalige pesters met hun excuses aan, later goede vrienden mee geworden.

Als je iemand wilt om hierover te praten die niet je mentor is, kan je me altijd PB'en!

ik stuur je een pbtje !

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:47

magdabouma schreef:
LOVESUSHI schreef:

ik stuur je een pbtje !

Je mag mij ook altijd PB'en ;)
Goed dat je het aan je ouders gaat vertellen! Meestal kunnen zij je wel helpen. Misschien kunnen je met je school overleggen, zodat je bijvoorbeeld van klas kan wisselen?

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:47

Erin_xx schreef:
Wat vervelend voor je! Ik zit in ongeveer dezelfde situatie, zet hier daarom maar even een stipje.

Ik snap dat met je mentor praten ontzettend eng en lastig is, maar misschien moet je het toch proberen. Ligt er een beetje aan of je een betrouwbare mentor hebt natuurlijk ;) . Probeer inderdaad met jongens om te gaan, of met iemand (jongen of meisje) uit je klas die ook in hetzelfde schuitje staat.

ja ik heb wel een betrouwbare mentor. mn broer had hem vroeger ook. ik kan eigenlijk ook beter omgaan met jongens dan met meiden. waar heb jij last van als ik vragen mag? je mag me ook pb en :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:53

Pff echt mega lastig , ik was compleet het omgekeerde om maar door mijn middelbare schooltijd te komen en stoer te zijn . 5 jaar speciaal onderwijs later had ik geen diploma niks , ik zou zeker met je mentor om tafel hoe lastig dit ook is (heb ook PPD-NOS ). Gewoon aangeven , vrienden maken is niet makkelijk valt er niet een andere persoon ook buiten de boot? Dat je daar mee optrekken kunt? , zo heb ik het MBO overleefd gewoon samen met een andere meid die ook autisme had :)

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:01

takkie_muis schreef:
Pff echt mega lastig , ik was compleet het omgekeerde om maar door mijn middelbare schooltijd te komen en stoer te zijn . 5 jaar speciaal onderwijs later had ik geen diploma niks , ik zou zeker met je mentor om tafel hoe lastig dit ook is (heb ook PPD-NOS ). Gewoon aangeven , vrienden maken is niet makkelijk valt er niet een andere persoon ook buiten de boot? Dat je daar mee optrekken kunt? , zo heb ik het MBO overleefd gewoon samen met een andere meid die ook autisme had :)

zodra ik ze goed ken ben ik ook niet meer stil. dan heb ik mn mond wel op de goeie plaats zegmaar, ja er vallen wel een paar buiten de boot. maar ik weet niet hoe ik contact met hun moet gaan maken...

xdaniqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:04

Magda je kan mij altijd appen ofzoo
en anders praten we er zaterdag over,
Maar je moet wel naar school gaan morgen hoor want straks mag je niet meer komen:(
maar ik weet precies hoe dit voelt :( alleen ik heb dus ADHD, maar ben toen gewoon naar de teamleider gegaan en heeft dat ook geholpen

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:06

xdaniqueee schreef:
Magda je kan mij altijd appen ofzoo
en anders praten we er zaterdag over,
Maar je moet wel naar school gaan morgen hoor want straks mag je niet meer komen:(
maar ik weet precies hoe dit voelt :( alleen ik heb dus ADHD, maar ben toen gewoon naar de teamleider gegaan en heeft dat ook geholpen

ik mag zaterdag sws komen hoor :) anders app je me ff wat je tegen de teamleider hebt gezegd !

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:11

ik heb je en pb gestuurd ;)

Anoniem

Is het geen optie om iemand te benaderen die jou helpt met je PDD NOS (zoals een deskundige of een psycholoog, die mensen begrijpen jou!) En dan samen met diegene een spreekbeurt te doen over PDD NOS en wat dat precies inhoudt? Dan sta je niet alleen, als je iets niet helemaal duidelijk uit kan leggen neemt die deskundige het over, misschien begrijpen ze dan dat ze echt k*t bezig zijn!

Vayo

He bah ... dat moet vreselijk zijn om op zo'n manier naar school te moeten. Je geeft zelf aan dat je erg gevoelig bent en stil bent in de klas. Mede hierdoor vrees ik dat je klasgenoten je hierdoor als een 'ideaal' slachtoffer zien om te pesten. Ik vind het vreselijk om 'ideaal' te schrijven, maar je snapt vast wat ik bedoel ;). Ze pikken er vaak iemand tussenuit waarvan ze weten dat die weinig tot niets terug (durft te) doet/doen.
Dat heeft absoluut niets te maken met jou als persoon, bedenk dat goed(!!!!!), maar vaak is dat gewoon de onzekerheid van zichzelf en hiermee proberen ze om te voorkomen dat ze er zelf niet bij horen en om 'aanzien' van de groep te krijgen.
Dit gedrag zegt velen malen meer over die personen dan over jou!

Echt meid, onderneem gelijk actie! Vertel het als eerste je ouders. Ik ben zelf moeder van twee dochters en mijn hart zou breken als ze gepest zouden worden. Ik zou het erg graag willen weten als moeder zijnde om te helpen er iets aan te doen, maar ook om mijn dochter te steunen.
Kijk op de website of je misschien het emailadres kunt vinden van je mentor. Anders kun je misschien je moeder laten bellen naar school. Op deze manier zou ik een afspraak maken met je mentor om hier over te praten.
Dit is niet iets waarvan je moet wachten tot het beter gaat of het nog even aan moet kijken, dit moet direct aangepakt worden.
Je mentor kan je hierbij helpen.

Wat betreft je PDD NOS. Ik weet niet of je dit durft, maar misschien is het een idee om met behulp van je mentor de klas te vertellen dat je pdd nos hebt, wat het is en wat het met je doet.
Je zou kunnen vertellen dat het erg veel pijn doet als je zo behandeld wordt. Wellicht kan de mentor een hele les wijden aan pesten/pestgedrag.
Nogmaals is dit wel iets dat je moet durven, want ik kan me absoluut voorstellen dat je dit totaal niet ziet zitten. Maar bespreek goed met je mentor hoe pestgedrag snel en goed aangepakt kan worden en hoe hij/zij je klasgenoten in kan laten zien wat dit pesten met iemand kan doen.

Is het daarnaast misschien voor jezelf een idee om iets van een assertiviteitstraining te doen of misschien iets van een vechtsport om zo meer zelfvertrouwen te krijgen en dit ook uit te stralen?

Ik hoop heel erg dat er snel iets aan gedaan wordt en je weer met plezier naar school kan :(:) .

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:12

Oef, herken dit op een manier ook wel. Alleen ik ben juist spontaan, hou niet van alleen zijn en ga eigen snel op mensen af.
Hen zelf ook pdd-nos, en ondanks het verschil tussen stil en niet stil komt het pesten me heel bekent voor. Dit gaat bij mij al jaren zo en nog steeds, je mag altijd pb'en voor ervaringen etc. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:14

magdabouma schreef:
Peelie schreef:

Het probleem is... Ik ben heel bang en durf dat niet. Als ik hem zie is alleen bij nederlands met de hele klas. En ben dus vandaag ziek naar huis gegaan. En als ik dan morgen weerop school kom gaan ze me weer helemaal belachelijk maken... Ik durf niet meer.

Kan je niet een keertje wat langer blijven totdat de rest van de klas naar de volgende les Is dat je een afspraak kan maken met je mentor om even te praten?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:17

Ik heb een vriendin gehad die ook niet meer naar school durfde. Je lost daar niks mee op, elke dag dat je niet gaat wordt het alleen maar erger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:51

Ik zou juist even niet met die meiden proberen te praten, als ze eerst poeslief tegen je doen en dan ineens over je gaan roddelen voel je je alleen maar rottiger. Probeer anders met een jongen vrienden te worden, die zijn meestal ook minder stom dan meiden. Pesten en roddelen doen meiden vaak alleen maar omdat ze zelf rete-onzeker zijn. Onthoud dat goed, en houd je hoofd omhoog.