(Philips) Wake Up Light

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

(Philips) Wake Up Light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 07:53

Helaas, de donkere periode begint langzaam aan weer.. De dagen worden korter, en ik kom moeilijker uit bed. Elke winter heb ik weer moeite met het wakker worden wanneer het nog donker is.
In de zomer totaal geen last van. Ook ben ik dan wat gevoeliger om me down te voelen..

Ik overweeg toch sterk om een Wake Up Light te proberen. Kwaad kan het toch niet.
Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen, merken jullie die er een in het bezit hebben verschil?
Ik vind het best wat geld voor iets waarvan je niet weet of het werkt, maar goed anders kom je
er nooit achter, vandaar benieuwd naar jullie ervaringen.
Ook ben ik benieuwd naar de B merken van een 'wake up light'. Mijn gevoel zegt dat het een Philips moet zijn omdat deze het beste is. Verder nergens op gebaseerd :')

Oh en ik ben ook wel benieuwd naar welk type jullie hebben. Ik schaf het puur aan voor het wakker worden met licht, niet voor de deuntjes en radio etc. Ik slaap met oordoppen nml.

Bagheera_206

Re: (Philips) Wake Up Light

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:58

Ik vind het heerlijk en word een stuk relaxter wakker. :)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:02

Het licht van de philips w.u.l. vind ik persoonlijk wel fijn, de deuntjes iets minder ;)
Meestal ben ik al lang voor mijn man wakker die hem gebruikt dus ik kan het niet helemaal beoordelen natuurlijk.
Tsja mijn man heeft 3 wekkers nodig om wakker te worden dus van het licht wordt hij niet wakker :D
Is wel echt een leuke wekker/lamp om rustig wakker te worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:04

Persoonlijk vind ik het een geweldig ding :j Ik heb dan een B-merk, dat zou ik weer niet doen als ik jou was.. Die raakt zn satelliet nogal eens kwijt en dan gaat de wekker op de meest onmogelijke momenten.. Maar wakker worden dmv van een lichtje is echt ideaal :j

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:07

Ik heb een medisan wake up wekker. Je wordt rustig/natuurlijker wakker i.p.v. dat je in een keer wakker schiet. Ben er blij mee.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:09

Ik heb Skyradio ingesteld om wakker te worden. :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:11

Ik heb er 1 van Philips, al bijna 3 jaar. Ik vind hem echt geweldig. Sowieso word ik iedere ochtend wakker van het licht, ongeveer 10 minuten voordat ik moet opstaan. Dit vind ik véél fijner dan wakker worden van geluid. En mocht je toch door het licht heen slapen, dan heeft 'ie allerlei zachte geluidseffecten als wekker, zoals vogeltjes of zachte trommels (kan je zelf instellen). Je kan zowel het volume van de wekker als de hoeveelheid licht aanpassen aan je voorkeur (ik word bijv. altijd al wakker van een klein streepje licht). Voor mij nooit meer een gewone wekker :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:12

Ik heb vogeltjes om wakker te worden. Ik word vaak net voor het de wekker wakker. Ik ben een stuk minder chagrijnig en kan er beter uit. Het heeft mij geholpen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:21

Ik heb een philips wake up light die staat te verstoffen. Mijn slaapkamer in mijn vorige huis was zo licht dat ik mezelf heb aangewend om in het licht te kunnen slapen. Zelfs nu ik wel een donkere slaapkamer heb wordt ik nooit wakker van dat ding dus hij is naar zolder verhuisd (om te wachten tot ik zin heb om 'm op marktplaats te zetten.. :+ )

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:26

Ik vind het een waardeloos ding.
Word niet wakker van het licht, en de deuntjes (vooral de vogels) vind ik verschrikkelijk.
Gelukkig kan je ook radio instellen.

Krijg ook hoofdpijn van het licht sochtends. Kan amper naar de tijd kijken omdat het licht pijn doet aan mijn ogen :P

Heb er een van Philips trouwens, ook gekocht omdat ik moeilijk wakker wordt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:29

Ik heb het klokje zelf wel op z'n allerzachtst gezet qua licht. Gaf anders 's nachts best veel licht.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:35

Ik heb ook Alden paar jaar een wake-up light. In de zomer heb ik er minder aan, maar in de winter word ik altijd al wakker van het licht... Veel rustiger dan van de takke herrie van mijn vriend...

Jenkins als je er hoofdpijn van krijgt heb je vaak het licht te fel staan...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:44

Ik heb hem vorig jaar voor kerst gekregen en sindsdien gebruik ik geen gewone wekker meer! Ik vond opstaan ook altijd zon drama, maar is nu flink verminderd.
Ik vind het alleen geen wondermiddel oid, opstaan blijft lastig, maar het helpt iets ;)
Ik word wel pas wakker van de wekker, maar door de lamp ga ik lichter slapen vlak voor ik wakker moet worden. Daarna snooze ik meestal nog 1x haha

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:55

Ik heb ook al een aantal jaar een Philips wake up light en ik wil niet anders meer. Heb wel wat moeite gehad om hem goed ingesteld te krijgen, want de ene keer slaap ik toch wat lichter dan de andere keer. Ik zou in ieder geval niet anders meer willen.
Kan makkelijker opstaan 's morgens als het donker is, heb het gevoel meer uitgerust te zijn, ben minder depressief. Ik zorg wel dat ik in de winter voldoende buiten kom. Normaal zou ik het liefst in winterslaap gaan en bleef ik veel binnen, maar door overdag veel buiten te zijn, voel je je ook beter.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:01

Ik kan niet meer zonder! Veel beter wakker worden dan met een wekker, omdat het licht al aan is.
Mijn vriend dacht dat hij wel zonder kon, toen de wake up light een keer kapot was, hij was de gene die hem na 1 ochtend zonder heeft gerepareerd.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:19

Mijn moeder heeft hem ook en is er erg tevreden over! :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:24

Ik heb er 1 en vind het ideaal. Het is overigens niet zo dat ik net als in de zomer binnen 5 minuten topfit naast m'n bed sta, maar het scheelt wel degelijk :)

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:31

Ik heb er ook één en ik vind het heerlijk. Ik was vaak al uren voor de wekker wakker omdat ik bang was dat ik weer wakker zou schrikken van die verschrikkelijke wekkerradio. Nu wordt ik zo'n 10 min voor de wekker van het licht wakker en kan ik rustig wakker worden.

Ik heb destijds de wake-up lamp van mijn tante geleend om uit te testen. Na twee dagen belde ze me al op wanneer ze alsjeblieft haar wekker weer terug kreeg :+

Ik heb zelf die van Philips gekocht. Ik had van meerdere mensen gehoord dat die B merken opeens midden in de nacht afgingen. Het is een investering, maar 's winters geniet ik er elke ochtend van en dat is het geld meer dan waard!

Qua deuntjes hoor ik hier verschillende mensen 'klagen'. Je kan zover ik weet ook gewoon de radio instellen. Ik heb destijds een iets luxere variant gekocht, waardoor ik met een usb stick ook zelf allerlei deuntjes erop kan zetten.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:46

Ik heb er ook een, een B merk (welke weet ik zo niet). Ik word niet wakker van het licht, maar wel van mijn telefoonwekker en de kikkers van de wekker met licht.

Ik vind het fijn dat het licht is zo gauw ik wakker wordt, want dan ben ik al iets meer wakker dan dat het helemaal donker is. Ik ben nogal van het snoozen dus een beetje extra licht vind ik heel prettig.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:46

Ik heb er ook al een paar jaar een. Ik vind het ook vooral fijn dat de radio ook van zacht naar hard gaat, en niet knal aan zoals bij mijn oude wekkerradio. Dan schrik je niet zo en als je een goeie zender hebt dan word je gewoon wakker met een rustig muziekje.
Soms word ik wel al vroeg wakker van het licht, die al een half uur vantevoren begint, maar meestal word ik echt pas wakker van de radio. Ik vind het vooral heel fijn dat het al licht is als je je ogen open doet. Ik had altijd erg veel moeite met de lamp aan doen als ik in het donker wakker werd...
Overigens kan ik nog steeds rustig een half uur door blijven snoozen en naar de radio luisteren :P

Het enige nadeel vind ik dat de lamp een of ander hoog pieptoontje afgeeft wat ik hoor. een aangezien het ding vrij vlak boven mijn hoofd staat heb ik daar soms wel eens last van.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 10:13

Fijn om jullie ervaringen zo te lezen! Ga er dan toch maar een aanschaffen. Kwaad kan het sowieso niet. Ik vind het ook altijd erg fijn als het licht wordt. Ik denk alleen dat ik weinig aan de wekker heb aangezien ik met oordoppen slaap.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:37

Hier ook een tevreden gebruiker! Ik heb wel vanaf het begin het licht zachter gezet dan volgens de beschrijving.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:39

Ik zou dat nou ook eens willen gaan proberen, maar zit met een partner die langer uit kan slapen als ik door andere werktijden -O-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:55

Jolandaa_ schreef:
Ik heb vogeltjes om wakker te worden. Ik word vaak net voor het de wekker wakker. Ik ben een stuk minder chagrijnig en kan er beter uit. Het heeft mij geholpen

Ha ha.. ik heb een zingende merel als wekker.. heerlijk!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:00

Mmmm heel veel positieve ervaringen dus, ik denk er namelijk ook al een tijdje over om er 1 aan te schaffen.
Ik heb ook moeite met opstaan nu het weer langer donker is.

Ik heb nu de oplossing door mijn gewone wekker (telefoon) extra vroeg te zetten en bij de eerste keer afgaan, het lampje naast mijn bed aan te zetten. Maar die is toch wel wat fel soms. Dit helpt mij al wel, maar een wake up light is misschien toch een betere oplossing.