stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 21:52

Hoi allemaal,
Na 2 topics over roken die ik tegen kwam, dacht ik laat ik eens een topic openen met de vraag wie er mee gaat doen met stoptober.
Ik hoorde het op de radio vorige week voor het eerst. Aangezien ik toch wel graag wil stoppen dacht ik misschien is het een idee om daaraan mee te doen.
Ik heb al een paar stopppgingen gedaan dmv het alan cars boek, appjes die bijhouden hoelang je niet gerookt hebt en daarmee bespaart hebt. Maar het lukt me steeds maar niet. Ik steek er meestal eind van de dag toch weer 1 op omdat ik gek word van het onrustige gevoel.
Ik ben er serieus over aan het denken om aan stoptober mee te doen.
Wie nog meer?

Ladybird

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:42

Nou ik heb het idee dat je de enige bent :P

Succes iig!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 07:47

Denk het wahahahha

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:48

Ik wil best poging doen om mee te doen, maar heb half oktober erge stressdag, dus kan beter na die dag pas poging doen, want weet dat ik niet rustig ga zijn als mijn paard onder narcose ligt.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:55

Ik ben twee maanden geleden gestopt met roken ivm zwangerschap en zo ook mijn vriend. En ik raad aan om gewoon direct te beginnen. Ja het is poedersuiker... want je hebt excuses. Nu heb ik stress, morgen moet ik nog even dit..mijn pakje is nog niet leeg...

Dikke onzin allemaal dat is de verslaving en de angst. Bang om uit je hokje te stappen en bang om te kiezen voor een leven zonder sigaretten. Het gaat er niet om dat je smaak beter wordt en je beter gaat ruiken..en die gezondheid? Cola is ook heel slecht voor je en dat drinkt men ook veel..

Het gaat erom dat je ergens het idee in je hoofd hebt dat je verslaafd bent en je hebt nog een deel van je hersenen dat zegt ik wil deze verslaving niet. En een nog veel groter gedeelte zegt ja maar ik wil het wel... Dus... knokken en stoppen!

Ik mis het het meest met stress en een rustmoment. Ik pak dit moment nog precies hetzelfde als roken maar dan met een bak koffie. Rustig drinken, lekker de tijd nemen. Om je heen kijken...echt bewust even rust houden. Daar gaat het namelijk om, je houdt met roken de rust automatisch en nu moet je je weer bewust worden van het kalmeren. Je moet het weer op eigen houtje doen. En geloof mij, dat plakje kaas dat je weer veel meer gaat proeven is nog maar een kleine verrassing. Het gevoel dat je krijgt gedurende de dag dat je kan relaxen zonder er een stinkstokje voor hoeft aan te steken, dát ga je waarderen.

Die stressdag? Kun je heus wel aan. Je gaat niet dood, huil erom, wordt boos... de dag erna ben je er trots om.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:55

Ja, Hier nog 1!

Ben tijdens mijn zwangerschap al een keer gestopt. Vlak daarna mijn been gebroken en omdat ik zò zielig was vond ik wel dat ik soms een sigaretje verdiende.
Soms is een 1 1\2 pakje per dag geworden. >;)

wannabee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:03

ik ben inmiddels al ruim een half jaar gestopt.Was dik 25 jaar een stevige roker en rookte een pakje sigaretten per dag.Dacht dat het mij nooit zou lukken om te stoppen na al die verhalen over wat je allemaal zou krijgen als je stopte met roken.Nou ik heb op wat hoofdpijn na,nergens last van gehad.En ja natuurlijk wanneer je even een stress-situatie heb,snak je op dat moment het meest naar een sigaret,maar ook dat vergeet je weer heel snel.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:18

pfffft,hier ook weer poging nr duizend. Tot nu toe altijd weer begonnen :-(
Alleen is er nu een verschil: dit keer cold turkey ( voorheen met pleisters, zuigtabletten, gums, e-smoke en noem het maar op)+ niemand vertellen. .. dat was ook altijd een valkuil: want je zet je nog meer onder druk... dus simpel: ik ben niet gestopt met roken, nee - ik heb alleen sinds 24 uur niet meer gerookt :+ ... klingt tenminste voor mij niet zo " bedreigend"

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:43

Goedzo Sasja volhouden! Nu weer 24 uur erbij dan heb je er al 48.

Ik vind trouwens dat mensen bang zijn dat ze te dik worden omdat ze meer gaan eten. Google eens naar een lekkere maaltijd en maak wat extra lekkers voor jezelf. Of maak van die Amerikaanse sandwiches lekker gevuld. Heb je toch een hoogtepuntje van de dag zonder dat het je sigaret hoeft te zijn. En je wordt er heus niet dikker van.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:49

*\o/* ik ben sinds 2weken gestopt en mijn vriend sinds een week,

Gaat ons eigenlijk goed af, *D

Hiervoor ook meerdere stop pogingen gedaan, afbouwen etc,
Nu gewoon in 1 x gestopt

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:51

Te bang voor meer eten ben ik niet

Ik ben momenteel aan het afvallen lekker naar de sportschool aan het gaan,
En voel me goed in mijn vel.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:10

dankje Urion, dit keer heb ik me echt voorgenomen geen stress te maken/ toe te laten... en bang voor aankomen? Echt niet... will juist graag een paar kilos er bij :+
Aan alle anderen: succes en volhouden !!!!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:26

Ik heb me net ook aangemeld, laatst weer een poging gedaan

Overdag geen moeite maar 's avonds niet kunnen slapen en paniekaanval dus om 2 uur 's nachts weer gaan roken

Het niet roken lijkt bij mijn paniekaanvallen te versterken en het is zwaar en eng om daar doorheen te breken

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:28

Aangemeld? Waar? Ik vind dit nog wel iets waar ik aan mee wil doen. Als soort stok achter de deur!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:30

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:31

Ik heb me aangemeld *\o/* haha

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:49

PenP2014 schreef:
Ik heb me aangemeld *\o/* haha

Hier nog een *\o/*

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:08

Super leuk!! Ik ga me ook direct aanmelden!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:40

Ik heb mijn moeder vanochtend aangemeld, maar volgens mij heeft ze zich zojuist weer afgemeld :+

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:25

Als oud-roker kan ik het alleen maar aanmoedigen. Het is zo bevrijdend om er vanaf te zijn. Ik rookte meer dan een pakje per dag en het is mij zelfs gelukt. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:34

Ik twijfel nog...

Denk dat ik wel mee ga doen :j. Maar dan natuurlijk niet alleen oktober, maar ook de maanden erna :)
Moet alleen nog even moed verzamelen om me daadwerkelijk in te schrijven, want sta er nog niet voor 100% achter. Maar misschien volgende week wel :D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:50

Sinds twee maanden niet meer gerookt.

Ik ben niet gestopt, ik rook gewoon niet meer.
Ik had er echt geen zin meer in, en een dag werd twee dagen, en drie en... zover dat ik nu sinds twee maanden geen sigaret meer gerookt heb. Ik heb welgeteld drie momenten gehad dat ik écht wilde roken, zelfs een sigaret in de hand had, eraan rook... maar niet aangestoken omdat iets in mij veel trotser is dat ik niet rook, dan dat ik het zomaar zou "vergooien". Ik weet dat als ik één trekje doe, het er weer twee worden... (andere mensen zeggen zo weer begonnen te zijn, door "een kan geen kwaad" , dus ik doe het niet)

Ik was inmens bang om bij te komen, al die verhalen over tien tot twintig kilo bijkomen. Dat zorgde ervoor dat ik echt niet wilde stoppen. Nu na twee maanden ben ik welgeteld anderhalve kilo bijgekomen, en dat alleen omdat mijn spijsvertering trager werkt, niet omdat ik zoveel meer ga eten. Ik heb nog nooit in mijn leven zo gezond gegeten als nu, en het smaakt zoo lekker al dat fruit en die groenten.

Dus gewoon doen, het is echt zo moeilijk niet. Het is een kwestie van je gedachten en de zin gewoon te laten passeren. Nog geen minuut later ben je het alweer vergeten (tenzij je dus druk gaat maken in die gedachten)

Ik heb ook nog altijd sigaretten in mijn kamer en auto liggen, het helpt te weten dat je niet Moet stoppen. maar dat je gewoon niet meer rookt!

Heel véél succes, het is makkelijker dan je altijd gedacht hebt :)
en btw, je stinkt gewoon niet meer, ook een pluspunt, en het geld, ook een pluspunt :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:08

cooper schreef:
Sinds twee maanden niet meer gerookt.

Ik ben niet gestopt, ik rook gewoon niet meer.
Ik had er echt geen zin meer in, en een dag werd twee dagen, en drie en... zover dat ik nu sinds twee maanden geen sigaret meer gerookt heb. Ik heb welgeteld drie momenten gehad dat ik écht wilde roken, zelfs een sigaret in de hand had, eraan rook... maar niet aangestoken omdat iets in mij veel trotser is dat ik niet rook, dan dat ik het zomaar zou "vergooien". Ik weet dat als ik één trekje doe, het er weer twee worden... (andere mensen zeggen zo weer begonnen te zijn, door "een kan geen kwaad" , dus ik doe het niet)

Ik was inmens bang om bij te komen, al die verhalen over tien tot twintig kilo bijkomen. Dat zorgde ervoor dat ik echt niet wilde stoppen. Nu na twee maanden ben ik welgeteld anderhalve kilo bijgekomen, en dat alleen omdat mijn spijsvertering trager werkt, niet omdat ik zoveel meer ga eten. Ik heb nog nooit in mijn leven zo gezond gegeten als nu, en het smaakt zoo lekker al dat fruit en die groenten.

Dus gewoon doen, het is echt zo moeilijk niet. Het is een kwestie van je gedachten en de zin gewoon te laten passeren. Nog geen minuut later ben je het alweer vergeten (tenzij je dus druk gaat maken in die gedachten)

Ik heb ook nog altijd sigaretten in mijn kamer en auto liggen, het helpt te weten dat je niet Moet stoppen. maar dat je gewoon niet meer rookt!

Heel véél succes, het is makkelijker dan je altijd gedacht hebt :)
en btw, je stinkt gewoon niet meer, ook een pluspunt, en het geld, ook een pluspunt :D

Even vooropgesteld dat ik dit echt superknap vind hoor. Echt good for you *\o/*
Maar zo makkelijk en simpel is het gewoon niet. Althans niet voor mij. Ik heb 2 stop pogingen gedaan. 1 een paar jaar terug, 1 dag volgehouden. Ik was toen mn flatje aan t verfen ik weet t nog goed haha :+
Ik heb heel de dag niks anders kunnen denken dan aan sigaretten. Wat resulteerde in een vreselijke huilbui en een pakje halen. Toen ben ik geminderd naar ongeveer sigaretten 5 per dag. Wat een kwelling!!

2e poging was begin dit jaar. Koud gestopt en 3 dagen volgehouden. Ik werd gek. Echt gek. Kon niet meer functioneren en werd ook ziek. Lichamelijk ziek. Duizelig, misselijk, hoofdpijn.

Na 3 dagen klapte ik. En ik denk dat meer rokers dit helaas meemaken die een poging doen :(

Dus nee. Makkelijk er gewoon niet aan denken, je ding doen en je gezond voelen zo zit het helaas niet.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:13

Ik doe ook mee! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:23

Heel veel succes iedereen!
Mij is is het gelukt om in 1X te stoppen na jarenlang meer dan een pakje per dag te hebben gerookt. En als ik het kan, dan kunnen jullie het ook! *\o/* *\o/*
Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt, en eigenlijk dacht ik er ook al vrij snel niet meer aan. Ik heb me toen een week opgesloten, en heel die week lang het geduld van mijn man ernstig op de proef gesteld, en daarna was het ergste eigenlijk voorbij :)