Help!! Ik kom er niet uit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Help!! Ik kom er niet uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:13

Ok, ik zit weer met een date kwestie...
En aan wie kan ik dat nou beter voorleggen dan aan alle dames van bokt.

Het zit als volgt:
Ik had Tinder en ik heb daar een contact aan over gehouden die wel leuk overkwam. Tinder heb ik allang niet meer omdat het mijn ding niet is.

Deze man is de enige die ik daar nog aan "over" gehouden heb. En daar appte ik nog welleens mee.

Ik zit momenteel in een hele moeilijke fase van mijn leven. Alles gaat mis op prive en zakelijk gebied en daarnaast heb ik mijn paard in moeten laten slapen. KOrtom ik ben nu niet de leukste persoon, ik heb nergens zin in en ik heb al helemaal geen zin in daten.

Nu heb ik vlak voordat mijn paard ingeslapen werd een date afgesproken met deze persoon onder het mom dan ben ik daar ook weer vanaf. Ik zag er enorm tegenop en had er zo geen zin in.
Uiteindelijk was het best wel gezellig. Niet wauw maar ook niet super vervelend.
Maar ik kan met iedere vreemde wel een gezellig gesprekje houden dus dat is nooit het probleem bij mij.

Nu is hij mega enthousiast en is de hele tijd aan het pushen om een nieuwe date. En ik heb gewoon ruimte nodig. Hij is heel aardig, ziet er niet verkeerd uit en eigenlijk loop ik gewoon te zeuren.

Maar ik heb nu al 2x die vervolg date afgezegd met een smoes. Ik zit er gewoon echt tegenop. Iedere keer als ik het afzeg voelt als een opluchting.

Ik heb gewoon geen zin om dingen tegen mijn zin in te doen. Ik moet al zoveel tegen mijn zin in doen.
Dit voelt echt als naar de tandarts moeten.

Aan de andere kant laat ik straks iets leuks lopen ofzo.

Wat moet ik nou doen? Vanavond weer wat afgesproken wat ik zo dying graag wil afzeggen.
In hoeverre is dit gevoel van echt niet willen normaal met een 2e date?

Bij die 1e date heb ik dat meestal wel van spanning, maar met een 2e date moet je er toch niet zo erg tegenop zien?

Hij zoende mij met die 1e date en dat heb ik wel beantwoord. Het is ook nog eens niet zo'n goede kusser. En het idee dat ik dat nog een keer moet doen... bleh!

Maar aan de andere kant is hij zo aardig, begripvol en geduldig.. Ik voel mezelf zo'n trut.

Help.

PenP2014

Re: Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:15

Afkappen. Duidelijk vind je hem niks zo te lezen :+ waarom dan jezelf en hem nog langer vervelen ?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:15

Als ik erheen ga ga ik met het idee eten moet je toch.
Ik heb ook al mijn beste vriendin gebeld, maar dat heeft me ook niet verder geholpen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:16

Waarom zeg je het hem niet gewoon?
Nu krijgt hij valse hoop omdat hij toch denkt dat jij interesse hebt. Wees duidelijk tegen hem dat je niet lekker in je vel zit en momenteel even helemaal niks wil.
Als je jezelf weer beter voelt kun je alsnog kijken of jij(en hij uiteraard) nog steeds interesse hebt.
Om hem zo aan het lijntje te houden is ook banketstaaf voor hem, aangezien hij jou kennelijk wel leuk vind.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:19

Afzeggen en niet met een smoes maar gewoon eerlijk dat je het niet ziet zitten en hem niet aan het lijntje wil houden
Zonde van je tijd en van zijn tijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:19

Afkappen inderdaad.
Je hebt duidelijk iets anders aan je hoofd dan hem.

Je komt vast en zeker nog een gozer tegen die nog veel leuker is dan deze!!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:20

Nu heb je het jezelf wel erg moeilijk gemaakt hoor.

Kan je niet gewoon tegen hem zeggen dat je hem een leuke kerel vindt maar dat je nu echt geen tijd hebt voor een man in je leven. Je hebt even genoeg aan je eigen sores. Nu ben je hem gewoon aan het lijntje aan het houden en dat is niet eerlijk naar hem toe.
Als het meant-to-be is kom je hem vanzelf wel weer tegen op een moment dat je beter in je vel zit.

Er bestaat zo iets als slechte timing, daar kan je je meestal nog wel overheen zetten, maar lees je eigen stukje eens door...je wilt dit helemaal niet volgens mij.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:21

SuperAssie schreef:
Waarom zeg je het hem niet gewoon?
Nu krijgt hij valse hoop omdat hij toch denkt dat jij interesse hebt. Wees duidelijk tegen hem dat je niet lekker in je vel zit en momenteel even helemaal niks wil.
Als je jezelf weer beter voelt kun je alsnog kijken of jij(en hij uiteraard) nog steeds interesse hebt.
Om hem zo aan het lijntje te houden is ook banketstaaf voor hem, aangezien hij jou kennelijk wel leuk vind.

Ja, ik weet het niet..
Hij voelt het ook wel, want ik kreeg een berichtje van hem met het volgende:
Als je niet zo lekker in je vel zit begrijp ik dat, ik loop niet weg..

Nou dat vond ik zo schattig en lief en toen dacht ik bij mezelf: Wie laat zo'n kerel nou lopen?!

Ik zit altijd te zeuren dat ik te maken heb met klootzakken. Maar deze is gewoon iets te lief te begripvol.
Hoe kan dat nou TE zijn?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:21

Wow. Lees zelf nog even terug hoe negatief je bent en trek dan je eigen conclusie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:23

Jeetje, ik dacht dat je een jaar of 18 was. Maar hoe moeilijk is het om hem gewoon te zeggen dat je er geen zin in hebt?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:24

Niet jou type :n

Wat jij nodig hebt of zoekt is een maatje.
En deze man wil meer....en jij weet als je met hem op een date gaat, dat hij er meer achter zoekt, en jij wilt hem dat gevoel niet geven.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:25

Goof schreef:
Wow. Lees zelf nog even terug hoe negatief je bent en trek dan je eigen conclusie.

Dit bedoelde ik eigenlijk ja...

Ik snap wel dat je behoefte hebt aan een lief, aardig persoon die jou "goed" lijkt maar

"Het idee dat ik hem moet kussen bleggghh" dat zegt toch hopelijk genoeg? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:25

Dat hij lief en aardig is wil nog niet zeggen dat jullie bij elkaar passen en je verplicht bent om met hem te daten..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:28

Hmm ook misschien niet slim om met hem te zoenen die eerste date, daarmee heb je hem misschien wel weer meer valse hoop gegeven.

Ik zou je adviseren vanavond gewoon nog een keer met hem af te spreken, als het je dan nog niks aanstaat kun je gewoon op een vriendelijke manier zeggen dat er geen gevoel bij zit en hij niet je type is o.i.d..

Misschien een verspilde avond, maar je zegt zelf dat het best gezellig is en je kan altijd wat eerder naar huis. Bovendien, wat is 1 avond op een mensenleven ;)
Ik vind toch dat je hem die ene date nog 'schuldig' bent omdat je hem best wat hoop hebt gegeven. (wat ik eruit kan opmaken tenminste)
Laatst bijgewerkt door mang op 16-09-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:28

En bedankt, Lieveli!

Ik vind het heel erg moeilijk om mensen teleur te stellen.. En ik ben gewoon niet zeker van mijn eigen gevoel.
Ik weet niet zo goed wat ik er nou van vind.

Ik heb zulke negatieve ervaringen met dat gewoon duidelijk zijn. Ik heb 2 keer te maken gehad met iemand die het niet kon accepteren dat ik het niet zo zag zitten.

Maar jullie hebben gelijk. Ik moet gewoon eerlijk zijn. Als ik er achteraf spijt van heb is dat maar gewoon pech.
Ik ben niet leuk op dit moment en daar moet ik iemand anders niet in mee sleuren.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:29

Afzeggen en eerlijk zijn. Je zou het eens om moeten draaien, zou jij op date willen met iemand die zo over je denkt? Nee toch.
Dat iemand aardig en lief betekent niet dat je hem laat lopen, dan zou je wel enthousiaster zijn. Dat hij zo vriendelijk is, is juist een reden om eerlijk tegen hem te zijn en niet aan het lijntje te houden.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:30

ThreeFingers schreef:
Niet jou type :n

Wat jij nodig hebt of zoekt is een maatje.
En deze man wil meer....en jij weet als je met hem op een date gaat, dat hij er meer achter zoekt, en jij wilt hem dat gevoel niet geven.

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.

ThreeFingers

Re: Help!! Ik kom er niet uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:42

Je denkt het niet.....in je achterhoofd weet je het.
Je hebt echt behoefte aan een schouder! En je hebt er moeite mee om hem voor zijn kop te stoten...

Succes :(:)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:48

Nou ik heb jullie advies opgevolgd. Ik heb het afgezegd en ik ben eerlijk geweest.
Ik hoop dat ik hem niet te erg heb gekwetst..

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:54

mang schreef:
Hmm ook misschien niet slim om met hem te zoenen die eerste date, daarmee heb je hem misschien wel weer meer valse hoop gegeven.

Ik zou je adviseren vanavond gewoon nog een keer met hem af te spreken, als het je dan nog niks aanstaat kun je gewoon op een vriendelijke manier zeggen dat er geen gevoel bij zit en hij niet je type is o.i.d..

Misschien een verspilde avond, maar je zegt zelf dat het best gezellig is en je kan altijd wat eerder naar huis. Bovendien, wat is 1 avond op een mensenleven ;)
Ik vind toch dat je hem die ene date nog 'schuldig' bent omdat je hem best wat hoop hebt gegeven. (wat ik eruit kan opmaken tenminste)

Nou normaal doe ik dat ook niet. Ik nam ook meteen het initiatief om 3 zoenen te geven. Maar die 3e plantte hij dus op mijn lippen. Als iemand echt vreselijk is draai ik mijn hoofd wel weg maar deze jongen is niet vreselijk. Alleen achteraf niet zo'n goede zoener. Niet dat het daarom gaat ofzo maar goed.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:57

Goed gedaan! Lucht het voor jou op?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:27

Super dat je het eerlijk vertelt hebt +:)+

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:41

Ik kon na mijn eerste date niet wachten tot de volgende dag opnieuw af te spreken. En hij had hetzelfde gevoel.
Als dat er niet is en je nu zo veel twijfelt, dan klop dat niet.
Goed dat je eerlijk geweest bent :-)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 10:12

Hoi meiden!

Bedankt voor het advies. Het lucht inderdaad op, maar ik voel me wel banketstaaf. Gelukkig nam hij het goed op.

Het is soms zo verwarrend. Want er is niks op aan te merken en dan heb je alsnog dat wauw gevoel niet. En dan ga je denken van wat niet is kan nog komen misschien.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:20

Ik had vorige week precies hetzelfde met een date. Maar ik bedacht bij mezelf, hij kan nog zo aardig, gezellig etc. zijn, als ik er tegenop zie om ermee te gaan daten dan is het gewoon niet 'meant to be'. Ook ik voelde me lichtelijk banketstaaf dat ik de date toch af ging zeggen. Maar weet je, als je er echt oprecht tegenop ziet om met iemand af te spreken dan is het gewoon niet iemand waar je gelukkig in mee gaat worden. Ook al is er verder niks op aan te merken, dat beetje extra wat iemand echt speciaal voor je maakt moet toch echt al wel (redelijk) vanaf het begin aanwezig zijn vind ik.

En draai het eens om. Zou jij het zelf prettig vinden om aan het lijntje te worden gehouden? Iemand leuk gaan vinden die achteraf helemaal niet zo hoteldebotel van jou bleek te zijn?