Wat te doen bij continu fout geparkeerde auto's van buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Wat te doen bij continu fout geparkeerde auto's van buren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:03

:wave:

Ik voel me vet buren verklikkertje nu, maar sinds een tijd zetten de overburen hun auto's steeds zo neer dat de verkeerssituatie gevaarlijk wordt.
Ik heb het even gebrekkig geschetst met paint (waar mijn talent voor andere dingen dan met paint werken duidelijk naar voren komen)..

Afbeelding

Duidelijk lijkt me. Bocht in de weg, de groene strepen zijn een dikke heg die daardoor het zicht belemmeren. Voornamelijk de auto met de cirkel eromheen staat daar verdomd onhandig, puur omdat we het niet kunnen zien. We hebben al bijna twee kusjes gehad van andere auto's.
De weg is gewoon tweerichtingsverkeer. Wel een smal weggetje. Dorpsweg. :)

Volgens mij hebben huisgenoten hen er al een keer op aangesproken maar de auto's staan er dus nog steeds.

Wat nu? Flauw de politie bellen, onder het mom van wie niet horen wil moet maar voelen (in de portemonnee)?

MarlindeRooz

Re: Wat te doen bij continu fout geparkeerde auto's van buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:05

Briefje onder de ruit leggen met de tekst " Ik reed net bijna tegen uw auto aan ... blabla en dan zeggen dat je het gaat melden bij de politie" Staat hij vast snel ergens anders.

Auto mag namelijk niet binnen 5 meter voor of na een bocht staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:05

Ja, als het echt gevaarlijke situaties oplevert en het niet helpt om mensen er op aan te spreken (altijd eerste keuze), dan is het uiteindelijk iets om de politie / gemeente voor te bellen :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:06

Ja, dat van die 5 meter dacht ik al ja..

Dat wordt 's avonds laat, dat briefje.. De rest van de dag zijn ze naar buiten aan het staren.. :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:07

Condoom tussen de ruitenwisser en een briefje: please don't reproduce. We can't have more people that park like you :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:07

Ik zou idd de politie bellen.

Bij mijn ouders in de straat deed iemand ook steeds zijn bus pal voor de bocht neerzetten, waardoor je dus niks meer zag (mensen die verder de straat in moesten)
Buren hebben toen de politie gebeld en nu zit er een gele streep een paar meter voor de bocht. Je mag er niet staan. Sowieso mag je een aantal meter voor een bocht/ drempel niet staan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:08

moonsparkle schreef:
Condoom tussen de ruitenwisser en een briefje: please don't reproduce. We can't have more people that park like you :+

_/-\o_

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:08

Ik zou ze er eerst zelf een keer op aanspreken, als ze dan niet luisteren een briefje onder de ruitenwisser en als ze dan nog niet luisteren toch de politie inschakelen. Dan weet je tenminste zeker dat je ze voldoende kans hebt gegeven iets aan hun gedrag te doen. :j

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:09

Ik vind aanspreken altijd lastig.. Als ze niet naar je luisteren en de dag erna een bekeuring hebben weten ze zeker dat t van jou komt..

Zou dan eerder een briefje doen :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:14

moonsparkle schreef:

_O-

Ja inderdaad...
Bij aanspreken weten ze ook meteen dat het van ons huis komt..
En ook al is er maar een kleine kans, als ze dan dingen terug gaan doen... Daar hebben we helemaal geen zin in.

Briefje it is.. :j Ik heb deze week nog wel een laat dienstje, dan prop ik wel een briefje onder de ruitenwisser 's nachts..

En als dat nog niet werkt, weet ik in ieder geval dat ik geen jerk ben als ik de politie bel.. :P

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:22

Het zijn toch je buren? Dan ga je toch gewoon even langs, joh. Uitleggen dat de situatie echt lastig is, en dat er zo ongelukken van kunnen komen. Willen zij toch ook niet: hun auto in de prak en buurvrouw in de prak :)

Beter dan een briefje! Dat is zoooo onpersoonlijk! (Mijn buren zouden echt stomverbaasd en verontwaardigd zijn over een briefje, maar als ik langs kom om eea te overleggen zullen ze me serieus nemen :) )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:24

Nou ik heb buren waar ik liever niet langsga. :brr:
Gelukkig hebben die een enorme garage met dakkapel voor hun 5 dikke auto's. :')

Als je zijn naam googelt krijg je: " De bedreigingen gaan vrolijk door - Google Groups" en " Dierenwinkel [BLABLA] bedient zich van bedreiging" :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:28

Leeuwnie schreef:
Het zijn toch je buren? Dan ga je toch gewoon even langs, joh. Uitleggen dat de situatie echt lastig is, en dat er zo ongelukken van kunnen komen. Willen zij toch ook niet: hun auto in de prak en buurvrouw in de prak :)

Beter dan een briefje! Dat is zoooo onpersoonlijk! (Mijn buren zouden echt stomverbaasd en verontwaardigd zijn over een briefje, maar als ik langs kom om eea te overleggen zullen ze me serieus nemen :) )

Wij zijn een studentenhuis, dus het is niet echt een normale buurman-buurvrouwsituatie, daarnaast zijn het niet de meest sociaal ingestelde mensen..

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:33

ik ben voor de condoom _/-\o_

mocht dat niet werken een humortje van mijn vriend: stoepkrijten en overa lzetten ukunt niet parkeren

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:45

wij hadden ook zo soort iets... auto parkeerden ze precies voor de garage zodat wij er niet in of uit konden... niks hielp... zelfs toen de gemeente een groot witte vlak met niet parkeren neerzette... was het nog wel eens mis..

sommige mensen zijn echt hardhandig.. dus na het overleggen gewoon melding van maken.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:48

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:03

moonsparkle schreef:

Die onthou ik!

Altijd als ik naar m'n vriend fiets kom ik langs een bushalte. En daar staat vanaf een uurtje of 6, 7 altijd een dikke station op geparkeerd :Y) altijd precies zo dat die bus volgens mij onmogelijk normaal aan de halte kan staan. Je zal maar slecht ter been of blind zijn, dan is dat gat diep hoor vanaf de bus naar de grond. M'n handjes jeuken altijd om er zoiets mee te doen _O-

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:24

Warboel schreef:
moonsparkle schreef:

Die onthou ik!

Altijd als ik naar m'n vriend fiets kom ik langs een bushalte. En daar staat vanaf een uurtje of 6, 7 altijd een dikke station op geparkeerd :Y) altijd precies zo dat die bus volgens mij onmogelijk normaal aan de halte kan staan. Je zal maar slecht ter been of blind zijn, dan is dat gat diep hoor vanaf de bus naar de grond. M'n handjes jeuken altijd om er zoiets mee te doen _O-

doen dan als ik in je buurt was deed ik t wel :P maar helaas

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:58

moonsparkle schreef:

Ik mis de like knop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:02

Geweldig.

BTW, is 30km zone?
Bij ons gebeurt niks anders, blijkbaar zijn mensen hier nog van de generatie die niet geleerd hebben dat je auto niet mag parkeren op een kruising of in een bocht.
Maar als iedereen doet dan doe je er weinig aan.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:09

Ben benieuwd hoe dit afloopt :D
Ik ben voor de condoom :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:59

pakt popcorn en cola en gaat ervoor zitten. Ik ben benieuwd wat het resultaat is van je actie :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:03

*Gaat naast Mer zitten* :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:04

Ik heb ooit eens een briefje onder de ruit gedaan van een mede wijk bewoner met de tekst:
"Parkeren kan je leren" :')

helaas hadden ze mij wel gezien en belde ze aan bij de voordeur en vroegen naar mijn moeder.
Toen ik zei dat ik het briefje onder de ruit had gedaan was het eerst "O..." waarna ze heftig gebarend begon uit te leggen dat ze dat deed voor de caravan...
mooiste van dit tafereel was dat haar man zich verstopte achter een boom en af en toe om een hoekje keek of we niet aan het vechten waren :') _O-

Parkeren ging daarna trouwens foutloos in 1 vak ipv 2 (met een smart...)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:14

Ik ben benieuwd of het briefje zal gaan werken ;)