Ik wil graag even een onafhankelijke blik op mijn verhaal, om te weten of ik me echt zo aanstel, of dat het niet aan mij ligt.
Korte situatieschets:
Samen met mijn man en schoonouders hebben we een melkveebedrijf, tijdelijk op 2 locaties.
Schoonouders + koeien staan op locatie 1, man en ik wonen op locatie 2.
Mijn man en ik hebben een hond, kruising bordercollie, tis echt mijn hondje, ik ga ermee schapen drijven en ik kan ermee lezen en schrijven. Tis een herplaatser, die je wel in de gaten moet houden. Naar mijn mening heeft dat dier vooral een echte baas nodig, die hem duidelijkheid geeft.
Aangezien ik 40 uur per week werk, gaat de hond altijd mee naar locatie 1, waar de koeien (en dus het werk voor hem) zijn en dus ook mijn schoonouders.
Helaas is het zo dat mijn schoonouders de hond altijd zitten te voeren..... Ik wil dit absoluut niet hebben. Hond heeft een gevoelige maag en kotst snel, maar bovenal wil ik die hond niet aanleren om te 'schooien'.
Nu vertelde mijn schoonmoeder gisteren dat ze mijn hond elke ochtend een stuk worst geeft.
Ik reageerde erop met: 'dat wil ik niet hebben en dat heb ik al vaker gezegd' waarop ze reageerde met 'ach 1 stukje worst mag best'....
Ik kan hier onwijs kwaad om worden en weet me hier eigenlijk geen raad mee.
Het gaat me dan in eerste instantie natuurlijk om mijn hond, maar bovenal het feit dat schoonmoeder gewoon sch*t heeft aan mijn mening en mijn opvattingen.....
Ik haal me direct de gekste dingen in het hoofd, hoe moet dat dalijk, als mn schoonouders bij ons komen wonen (gaat binnen 2 jaar gebeuren) en we hebben kinderen, gaat dat dan ook zo?
Draai ik door en moet ik me er gewoon overheen zetten??