Ik zou zo graag een hippie zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Ik zou zo graag een hippie zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:42

Beetje rare titel misschien maar ik voel me altijd heel goed bij de "hippie cultuur" en daar mee bedoel ik: respect voor elkaar, liefde en behulpzaamheid voor elkaar, vrijheid in wat je doet, jezelf kunnen ontplooien, spiritualiteit, liefde voor de dieren en voor de natuur, spullen ruilen met elkaar, geen materialistische instelling enz. enz,
Nu zag ik laatst bij het programma "De zomer voorbij" dat ze op een super leuke hippie camping in Ibiza waren en ik heb die camping dat ook opgezocht maar dat is echt ontiegelijk duur.
Daarbij ken ik niemand die hetzelfde voelt voor de hippie cultuur dus dan zou ik er ook nog in mijn eentje heen moeten gaan.
Weet iemand misschien in Nederland een club, camping of wat dan ook waar mensen komen die ook "hippie" zijn?

Dit is de aflevering van de zomer voorbij: http://www.npo.nl/de-zomer-voorbij/10-0 ... AT_2015805
En dit is de camping: http://www.campingibizalaplaya.com/web/en/index.html

PenP2014

Re: Ik zou zo graag een hippie zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:44

Intressant! :) je kunt natuurlijk je huis weg doen, een caravan kopen en van de appelbomen gaan leven _O- Maar ik snap je gevoel! Ik volg dit even *D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:46

Je omschrijving zou over mijn beste vriendin kunnen gaan, een vrije geest die dicht bij/in de natuur staat en meer geeft dan neemt. Totaal geen interesse in geld of andere materiƫle zaken en het gelukkigste mens ter wereld.

Zij woont en werk tegenwoordig net over de grens in Duitsland, op een waanzinnige woonboerderij met een hele groep creatieve mensen. Daarnaast lopen er 20 paarden rond die allemaal bit en boomloos worden gereden, op een paardvriendelijke manier. Er komen regelmatig mensen naar de boerderij om op te laden of juist te ontladen.

Mocht je interesse hebben, dan stuur ik je de link via pb.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:47

Arrabel schreef:
Nu zag ik laatst bij het programma "De zomer voorbij" dat ze op een super leuke hippie camping in Ibiza waren en ik heb die camping dat ook opgezocht maar dat is echt ontiegelijk duur.

Dat is ironisch... _O-

NB. Je topic titel deed me aan een ouwe zomerhit herinneren, "I wanna be a hippy" van technohead....http://www.youtube.com/watch?v=4wSr7h_pjxs

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:59

Ailill: Ik zou heel graag de link willen _/-\o_

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:03

Jeetje, zo werkt dat niet hoor.

Ik kom zelf vaak op ruigoord en word daar een kind van ruigoord genoemd vanwege mijn open instelling. Misschien wil je een keer mee?

Edit: Er zijn heel veel "hippies" in nederland. Maar 'wij' noemen het vrije geesten.
Laatst bijgewerkt door Axel_Valerie op 11-09-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:04

Wil je echt hippie vrijheid/blijheid of de ecologische kant op?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:05

Arrabel schreef:
Ailill: Ik zou heel graag de link willen _/-\o_

Je hebt pb :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:05

Ja leuk, lekker je hele leven in de drugs op Ruigoord +:)+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:07

Killyenn schreef:

Ik neem aan dat deze uitspraak gebaseerd is op eigen ervaring?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:09

Ailill schreef:
Killyenn schreef:

Nou, er zit natuurlijk een dikke kern van waarheid in. :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:11

Ben ook jou daar nog nooit tegen gekomen ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:13

In san fransisco zaten 5 jaar geleden nog hele kluiten breiende (en bedelende) hippies op de stoep..
Ik weet niet zo goed of dat nu echt vrijheid is, volgens mij heb je voor vrijheid namelijk vooral erg veel geld nodig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:14

Da's vooral een kwestie van prioriteiten stellen en dicht bij je zelf blijven, heeft weinig met geld te maken.

Veel mensen denken dat ze zonder geld, of met heel weinig, geen volwaardig leven kunnen leiden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:16

Ailill schreef:

Beter zoeken dan, hihi.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:17

Ailill schreef:
Da's vooral een kwestie van prioriteiten stellen en dicht bij je zelf blijven, heeft weinig met geld te maken.

Veel mensen denken dat ze zonder geld, of met heel weinig, geen volwaardig leven kunnen leiden.

Nou ja ik denk dan redelijk basic aan voedsel en onderdak (en gezien het forum komt daar voor velen hier het onderhoud van een paard bij) . Dat krijg je volgens mij nergens kado toch?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:17

lieveli schreef:
Ailill schreef:

Beter zoeken dan, hihi.

De volgende keer blijf ik nuchter :P

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:18

lijkt me leuk XD

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:19

troi schreef:
Ailill schreef:

Nou ja ik denk dan redelijk basic aan voedsel en onderdak (en gezien het forum komt daar voor velen hier het onderhoud van een paard bij) . Dat krijg je volgens mij nergens kado toch?

Vriendin J. werkt 15 uur per week voor haar baas, krijgt daar een (basic/ecologisch) appartement, drie maaltijden per dag en stalling voor 2 paarden voor terug.

Waar een wil is, is een weg.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:20

Hippie's en de eerste pagina gaat over drugs :')
@ troi, zo komt dat op mij ook over.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:21

Ailill schreef:
Killyenn schreef:

Uiteraard.

Niks mis mee daar af en toe rond te lopen, mijn ding is het niet maar dat mag ieder voor zich weten. Echter mag TS dan ook best horen wat voor plek het precies is, in plaats van enkel het zweverige 'kind van Ruigoord', 'open instelling' en 'wij zijn vrije geesten'. Dan weet ze in ieder geval waar ze zich precies in mengt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:24

Ailill schreef:
Vriendin J. werkt 15 uur per week voor haar baas, krijgt daar een (basic/ecologisch) appartement, drie maaltijden per dag en stalling voor 2 paarden voor terug.

Maar werken voor een baas is al heel anders dan een hippie bestaan toch? De situatie die jij beschrijft is niet zoveel anders dan velen die ik ken, beetje werken beetje vrij...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:28

Misschien had ik ook het woord "hippie" niet moeten gebruiken, maar inderdaad vrije geest.
Het gaat niet om het woord hippie maar dat ik me heel goed voel bij hoe deze mensen in het leven staan.
Ik gebruik geen drugs by the way.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:29

troi schreef:
Ailill schreef:

Maar werken voor een baas is al heel anders dan een hippie bestaan toch? De situatie die jij beschrijft is niet zoveel anders dan velen die ik ken, beetje werken beetje vrij...

Dit neigt inderdaad meer richting een open communie, met voornamelijke alternatieve mensen. Ben van mening dat ze een goede balans hebben gevonden tussen wensen en verplichtingen.

Het enige wat mij tegen houd is het feit dat je echt in het nu leeft, wat een goede basis is maar lastiger vol te houden wanneer je 65+ bent.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:30

minikatje schreef:
Wil je echt hippie vrijheid/blijheid of de ecologische kant op?

Beide vind ik belangrijk.
Dat je geest vrij kan zijn, dat je kan zijn wie je echt bent en dat je ieder ander daar ook in respecteert en daar hoort respect voor natuur en dier ook bij.