Nadat gezegd te hebben kan ik mijn verhaal doen.
Gisteren reed ik op een rotonde en voelde dat mijn telefoon in mijn achterzak zat, dit was een vervelend gevoel dus ik besloot hem in het bakje te leggen in de auto. Op het moment dat ik mijn telefoon uit de broekzak heb gepakt en in het bakje heb gelegd ben ik gespot door om agent beneden aan de berg. Boven aan die berg werd ik aangehouden en kreeg ik een proces verbaal, logisch, want ik had hem vast. Ik vertelde oom agent de situatie en of het nut had om bezwaar aan te tekenen. Toen zei hij letterlijk "Nee, want mensen die aan het bellen zijn zeggen ook dat ze hun telefoon gewoon aan hun oor hadden."
Begrijpelijk, dus verder ook niet meer over nagedacht. Nu heb ik mijn vriend op het werk gebeld om dit even mede te delen, ik bedoel, ik vind het wel een origineel sinterklaas cadeau, die hebben we nog nooit in de schoen gehad!
In ieder geval zeiden zijn collega's dat ik wél bezwaar moet aantekenen door middel van printscreens van het logbestand en de app, daarop is te zien dat ik niet aan het bellen was of aan het appen. Niks zal overeen komen met de tijd van de uitgeschreven boete. Ook op Facebook zeggen meerdere mensen dit, ik heb ook al van meerdere mensen PB'tje gehad dat bezwaar aan tekenen wel degelijk nut kan hebben. Ik vraag me serieus af of dit nut heeft? Ik bedoel bij ongeveer iedere telefoon kun je uit logbestanden nummers verwijderen toch, net zoals app gesprekken, die kun je ook verwijderen? Nu is het wel zo dat ik via een gespecificeerde rekening kan aantonen dat ik niet aan het bellen was. Maar nogmaals heeft het verder nut om dan bezwaar te maken? En hoe gaat zoiets uberhaupt in zijn werk? Zijn daar kosten aan verbonden?
Het is de eerste keer dat ik een boete kreeg in die en het is voor mijn nog zuurder omdat ik dat ding werkelijk nooit vast heb in de auto.
Ergens vind ik het ook belachelijk dat direct werd geschreven en niet gewaarschuwd, want agent beneden aan de berg moet ook gezien hebben dat ik niks aan het doen was.
Volgens collega's van mijn vriend heeft hij gezien dat ik naar beneden keek en dat zou al voldoende zijn geweest, want veel mensen smssen op hun schoot blijkbaar.

eigen auto was naar de garage, had daarvan netjes een brief gekregen dat onze eigen dus niet in gebruik was en en daarom een andere auto geparkeerd stond op die plek. Was ook al gemeld aan de gemeente maar ja toch een heel dikke bon. Ook die nooit betaald maar meteen bezwaar gemaakt.
De man was erg agressief in zijn optreden. Maar ik had mijn gordel al om (echt altijd zelfs bij 5 meter rijden) en ik kon in die auto niet eens rijdend mijn gordel aandoen omdat mijn armen daar te kort voor waren en je een heel vreemde achteruit beweging moet maken om dat voor elkaar te krijgen. Agent bleef volhouden en dus een bon gekregen. Was zijn woord tegen die van mij. Heb dus bezwaar aangetekend met de uitleg erbij en ze uitgenodigd desnoods naar de auto te komen kijken en uitleggen hoe je daar rijdend een gordel moet omkrijgen. Ook die is snel ongedaan gemaakt.