Ik ben altijd al een onrustige vreemde slaper geweest. Toen ik 4 maanden oud was sliep ik overdag nauwelijks nog en bij 7 maanden besloot ik er het s nachts ook mee op te horen.
Vanaf mijn 1e kreeg ik het s nachts last van hysterische huilbuien, ik was dan wel 'wakker' maar totaal onbereikbaar.
Na mijn 5e verjaardag sliep ik opeens nachtenlang door. Dat was toen al heel vreemd.
Maar dan het grote euvel wat mij al mijn hele leven tot last is zolang ik mij kan herinneren en de afgelopen paar weken mij bijna tot waanzin drijft:
Zeer levendige (nare) dromen.
Het komt de afgelopen maand op zijn minst wel 1 tot 2 keer per nacht voor dat ik iets droom, vervolgens wakker word maar mentaal nog in de droom zit. Om een voorbeeld te noemen, hoor ik een man moord en brand schreeuwen, echt alsof bij gruwelijk vermoord word. Vervolgens word ik met hevige hartkloppingen verstijfd wakker, en ga uit het raam kijken en bel in paniek mijn vriend. Als ik gekalmeerd ben besef ik dat het een droom was.
Of ik droom dat mijn vriend vanuit mijn tablet tegen mij zegt 'wie staat daar achter jou?' en ik wakker word en ervan overtuigd ben dat er iemand achter mij staat en vervolgens doodsbang en huilend in bed lig...
Of als laatst droom ik vannacht dat iemand tegen mij zegt dat het kiepraam los zit om vervolgens wakker te worden en ruim 10 minuten in paniek het raam 'tegen' zit te houden..
Dit komt dus bijna elke nacht voor en het begint mij op te breken, want het duurt altijd even voordat ik weer rustig ben en weer in slaap val.
Ik probeer voor het slapen gaan geen TV meer te kijken drink een kop warme melk, gebruik lavendel druppels en doe ontspanningsoefeningen in bed.
Heeft iemand, wie dan ook, hier ervaring mee? En heeft iemand misschien nog tips voor mij?
Als je dit hele verhaal gelezen hebt, respect en heel erg bedankt!!!
). Heel erg vervelend maar ik moet zeggen dat ik ze nu al een tijdje niet meer gehad heb.
Ik heb toen nog lange tijd met het licht aan naar het plafond zitten staren en in elke hoek van de kamer gekeken of er geen reusachtige spin zat.