Ik zal even proberen uit te leggen waar ik zo mee zit, ik denk dat dat al heel wat op zal luchten.
Even kort: Ik heb nu 1,5 jaar een vriend en dit ging supergoed, alles was leuk en we deden veel samen. Het was zo leuk, dat we na een halfjaar rustig begonnen te praten over samenwonen. Beiden wilden we dit graag en een paar maanden later zijn we gaan zoeken naar huizen. Na twee of drie maanden zoeken denk ik, werd mijn vriend ontslagen, waardoor we een tijd gestopt zijn met zoeken totdat hij weer werk zou hebben. Dit was geen probleem natuurlijk en ook logisch dat we in die tijd niet konden zoeken.
Na een tijd, nu ongeveer twee maanden geleden, heeft mijn vriend weer werk gevonden. Een paar weken later zijn we weer gaan zoeken en stonden we op de tweede plaats bij een superleuk appartement. We mochten komen bezichtigen, dus helemaal blij!
Alleen.. nu komt het: Een dag voordat we mochten bezichtigen vertelde mijn vriend mij dat hij niet meer wil samenwonen en hij heeft toen de bezichtiging ook afgezegd.
Ik snapte hem niet, want hij wilde het daarvoor toch ook al zolang? Maar, hij zegt dat het voor hem nu niet goed voelt en dat hij het later dan wel wil, alleen kan hij niet zeggen wanneer.
Sinds het moment dat hij zei ineens niet meer te willen samenwonen ben ik nogal onzeker. Doordat hij het eerst zolang wel wilde en toen ineens niet, voelt het voor mij alsof ik dan niet goed genoeg ben. Ineens maak ik me ook overal druk om en weet ik niet in hoeverre ik hem kan vertrouwen. We hebben hier nu best wel vaak ruzie om, omdat ik zo onzeker ben geworden. Eerst was dit namelijk helemaal niet zo..
Ik vraag me af wat jullie hiervan zouden vinden en hoe jullie hierop zouden reageren? Hij begrijpt namelijk niet dat ik hier zo mee zit en wie weet stel ik me ook wel aan, dan zou een schop onder mijn kont fijn zijn.. ik ben benieuwd!