Trouwen in Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Trouwen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 12:03

De titel zegt het eigenlijk al.

Wij zijn sinds afgelopen maart verloofd, nu is het zo dat wij er niet echt van houden om in de belangstelling te staan.
Althans niet op de manier hoe een bruiloft doorgaans verloopt.

Wij willen het graag combineren met onze droomreis, laten wij allebei toevallig de droom delen dat wij eens een road trip door Amerika willen gaan maken.

Volgend jaar augustus zijn wij 10 jaar samen, wij vinden het daarom extra bijzonder als wij volgend jaar kunnen trouwen.
Echter willen wij medio oktober 2015 richting Amerika, ik wordt dan 25 en dat verloopt dan toch net wat makkelijker met auto verhuur.

Ik ben nu flink aan het oriënteren, en daarom erg nieuwsgierig naar mensen die ons voor zijn gegaan en of binnenkort ook in Amerika gaan trouwen.

Ik heb nog niet veel concreets op papier, zo moet ik nog gaan uitzoeken wat voor papieren er nu daadwerkelijk nodig zijn. Of wij aan 1 getuigen genoeg hebben, in dat geval gaat mijn beste vriendin mee gelukkig is zij ook voor zulke dingen in.
Zullen er 2 nodig zijn dan is een goede maat van mijn vriend natuurlijk leuk, maar is die persoon wel te porren om mee te gaan naar Amerika?
Momenteel ben ik druk opzoek naar de perfecte locatie, erg lastig van achter een scherm.
Ik zoek in ieder geval naar een mooie kust waar een leuk altaartje neer gezet kan worden, wanneer ik de locatie gevonden heb wil ik ook gaan zoeken naar een fotograaf.

Verder zal het een erg rustig dagje gaan worden, ik wil in ieder geval dat er leuke foto's geschoten gaan worden tijdens de ceremonie en verder gewoon een soort 'shoot' in onze mooie kleding.
Naar trouwjurken zit ik stiekem ook al wat rond te kijken, maar er echt op uit voor een jurk wil ik pas in het voorjaar momenteel heb ik 20 kilo overgewicht en ik ga er alles aan doen om strak in mijn jurk te verschijnen. Ik hoop in het voorjaar al een deel kwijt te zijn, dit lijkt mij daarom beter om dan pas te kijken en passen.

Maar zoals jullie lezen is er nog niks concreets op papier, en daar wil ik de aankomende periode wel flink mee aan de slag. Zo wil ik ook de kosten post van te voren kunnen berekenen het hoeft van mij allemaal niet te gortig.

Sowieso gaat mijn vriendin mee als getuigen, wij kletsen er elke dag al over zij blijft de eerste week.
Wij zijn van plan 3 weken te blijven en ongeveer naar 1 week te trouwen, daarna willen wij onze droomreis waar gaan maken 'de road trip' en is het aan mijn vriendin wat zij verder doet.

Nou, nu ben ik toch echt heel erg benieuwd naar mensen die ons voor zijn gegaan en aankomende periode ook zullen gaan trouwen in Amerika, hebben jullie al concrete plannen?

_Marjon_

Re: Trouwen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:55

Ik weet alleen dat als je in Amerika trouwt, je dan in Nederland nog niet getrouwd bent en je dit dan wel in je eigen gemeente alsnog moet regelen :).
Heb daar toen eens voor gekeken omdat ik zat te grappen dat zo'n foute kapel in Las Vegas me wel wat leek en we daar toen op vakantie waren :+. Is niet doorgegaan hoor...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 13:06

Daar heb ik inderdaad ook iets over gelezen, maar was het met wat papier werk toch mogelijk?
Anders wordt dat gewoon even een maandag ochtendje haha!

Mijn vriend begon ook al over een kapelletje in Las Vegas, maar ik zie het toch liever wat romantischer voor mij. Al heeft het wel iets geinig.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:38

Dat klopt volgens mij inderdaad ja dat het dan alleen papierwerk is :).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:27

hk => lzp

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 19:36

Niemand die mij voor is gegaan of de zelfde plannen deelt?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:40

Hier geen ervaring en zelf weet ik eigenlijk ook niet hoe het zit, maar zou erg graag willen volgen. Trouwen in Amerika en om daar daarna rond te reizen is wel erg gaaf! :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:41

Nadir@bokt is getrouwd in Florida, je zou haar eens kunnen pb-en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:47

Google anders even op trouwreizen. Er zijn touroperators die met een weddingplanner alles van te voren met je regelen. Details en papierwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 06:15

Ik ben getrouwd in Canada, heb hotel, haar & makeup artiest en fotograaf via email geregeld en de marriage commissioner via skype telefoon. Jurk heb ik gewoon in m'n koffer gestopt en daarna naar de stomerij gebracht om de kreukels eruit te krijgen.

Ik ben nu getrouwd in Canada, maar legaal gezien niet in Nederland. Ik moet mijn marriage license papieren opsturen naar de Nederlandse ambassade in Canada en die regelen dat dan, maar als je weer terug naar NL gaat dan kan dat volgens mij gewoon in je eigen gemeente of in Den Haag.

Al met al waren we ongeveer $5000 kwijt. Grootste kosten waren de fotograaf, luxe hotel suite en mijn haar en makeup artiest.

Grootste voordeel was de prachtige omgeving, dat vind je in Nederland echt niet. :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 06:28

Wij hebben goede ervaring met World Wide Wedding. Ik vond het erg fijn om zeker te weten dat alels goed geregeld was en de kosten vielen me heel erg mee
Je moet idd stempels halen en hier naar de ambassade om de juiste papieren en stempels te halen zodat je huwelijk ook internationaal geldig is.
Je eigen gemeente moet uiteindelijk alleen wat papieren doorsturen net als bij een huwelijk in NL.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 12:33

Bedankt voor de reacties.

Douraque schreef:
Nadir@bokt is getrouwd in Florida, je zou haar eens kunnen pb-en

Gaaf, ik zal haar eens opzoeken! :)

Anoniem schreef:
Google anders even op trouwreizen. Er zijn touroperators die met een weddingplanner alles van te voren met je regelen. Details en papierwerk.

Ik heb zitten denken aan een weddingplanner, of een organisatie die hier in handelt maar achteraf is dit toch niks voor mij.
Vind het juist leuk om alles zelf uit te zoeken en te regelen, daarbij zouden zij met suggesties komen voor bijv. een fotograaf die totaal niet aan mijn wensen voldoet dan ben ik wel een figuur die 'beleefd' wil zijn en toezegt, dus dat zal uit eindelijk een en al teleurstelling opleveren.

Anthea schreef:
Ik ben getrouwd in Canada, heb hotel, haar & makeup artiest en fotograaf via email geregeld en de marriage commissioner via skype telefoon. Jurk heb ik gewoon in m'n koffer gestopt en daarna naar de stomerij gebracht om de kreukels eruit te krijgen.

Ik ben nu getrouwd in Canada, maar legaal gezien niet in Nederland. Ik moet mijn marriage license papieren opsturen naar de Nederlandse ambassade in Canada en die regelen dat dan, maar als je weer terug naar NL gaat dan kan dat volgens mij gewoon in je eigen gemeente of in Den Haag.

Al met al waren we ongeveer $5000 kwijt. Grootste kosten waren de fotograaf, luxe hotel suite en mijn haar en makeup artiest.

Grootste voordeel was de prachtige omgeving, dat vind je in Nederland echt niet. :D

Wauw gaaf! Maar de fotograaf en make-up/haar was dus echt de grootste kosten post? Had je de fotograaf de hele dag er bij, of alleen tijdens de ceremonie en nog wat poseer foto's?
Ik ga er vanuit dat bij ons de fotograaf nog geen eens zo grote kostenpost wordt, gezien ik hem/haar alleen bij de ceremonie wil en wat portret foto's achteraf en dan mag hij/zij de foto's wel gewoon naar mij mailen en of op usb,cd of iets mee geven.

Hoe heb jij dat trouwens gedaan met familie, vrienden etc. hier? Vooraf een kaart gestuurd dat jullie gingen trouwen? Of een uitnodiging voor een buffet/feest als jullie weer in Nederland waren?

Zelf zit ik wel te denken aan een buffet voor mensen die dicht bij ons staan, een feest is niet echt voor ons weggelegd.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 12:35

Gillbo schreef:
Wij hebben goede ervaring met World Wide Wedding. Ik vond het erg fijn om zeker te weten dat alels goed geregeld was en de kosten vielen me heel erg mee
Je moet idd stempels halen en hier naar de ambassade om de juiste papieren en stempels te halen zodat je huwelijk ook internationaal geldig is.
Je eigen gemeente moet uiteindelijk alleen wat papieren doorsturen net als bij een huwelijk in NL.

Dus zo organisatie als Word wide wedding beviel wel? Had je achteraf alleen niet het gevoel van dat had ik zelf ook kunnen regelen?

Met de papieren klinkt allemaal nog best simpel, had het vrij ingewikkeld verwacht maar moet zeggen dat ik mij er ook totaal nog niet in verdiept had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:58

Waarom niet op een maandag/dinsdag trouwen, feestje/buffet voor vrienden/naasten en dan huwelijksreis. (en dan kun je daar altijd nog een ceremonie doen als je dat perse wil).

Dat hele gedoe met elders trouwen en dan in NL je papieren weer gaan regelen (waar je ook weer voor betaald) lijkt mij vermoeiend. Een trouwfeest bepaal je als stel zelf, dus je bepaalt dan ook zelf in hoeverre je in het middelpunt/de belangstelling staat.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:06

Ik vond het juist prettig dat ik zeker wist dat álles geregeld was en ik niks vergeten kon zijn omdat een weddingplanner precies weet wat ze doet en wat er moet gebeuren. Je vliegt ook niet even terug als je een stempeltje vergeten bent.
We hebben ook niet alles via hun geregeld alleen de ceremonie, fotograaf en papierwerk. Lokatie, bloemen en reis hebben we zelf geregeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:13

Rudina schreef:
Wauw gaaf! Maar de fotograaf en make-up/haar was dus echt de grootste kosten post? Had je de fotograaf de hele dag er bij, of alleen tijdens de ceremonie en nog wat poseer foto's?
Ik ga er vanuit dat bij ons de fotograaf nog geen eens zo grote kostenpost wordt, gezien ik hem/haar alleen bij de ceremonie wil en wat portret foto's achteraf en dan mag hij/zij de foto's wel gewoon naar mij mailen en of op usb,cd of iets mee geven.

Hoe heb jij dat trouwens gedaan met familie, vrienden etc. hier? Vooraf een kaart gestuurd dat jullie gingen trouwen? Of een uitnodiging voor een buffet/feest als jullie weer in Nederland waren?

Zelf zit ik wel te denken aan een buffet voor mensen die dicht bij ons staan, een feest is niet echt voor ons weggelegd.

We hadden de fotograaf alleen voor de ceremonie en erna nog wat rond rijden naar locaties voor foto's, 2 uur. Ze kost normaal gesproken $600 per uur en dat is inclusief usb, geen album. Wil je echt mooie foto's dan zou ik hier ook niet op besparen, als het goed is trouw je maar 1 keer. :+

Haar en makeup heeft me geloof ik rond de $400-500 incl fooi (niet vergeten!) gekost, inclusief trial. Onze hotel suite was geloof ik rond de $250 per nacht en die hebben we 2 nachten geboekt.

We zijn nog niet terug in Nederland geweest (getrouwd met een Canadees) maar ik verwacht geen feest. :D Er was van beide kanten geen familie bij, we wouden het perse klein houden. Getuigen was een vriend van hem (toevallig Nederlandse :D) en zijn vrouw.

Imo kan je het allemaal zelf wel regelen, zal ook veel in de kosten schelen.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:17

Mijn ouders zijn in Amerika getrouwd. Waren met zijn 2en en diegene die de woorden voor zegt ect. Verder was er helemaal niemand bij. Maar of ze er in Nederland nog iets aan hebben moeten doen weet ik niet.
Zal misschien ook wel weer veranderd zijn. Was 20 jaar geleden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:00

Mijn psychologe is onlangs getrouwd in Amerika.

Zelf ben ik net getrouwd al, maar over x- aantal jaar willen wij het absoluut groots uit gaan pakken (nu hadden we het maar erg klein gehouden). Want mijn/onze droom is dus ook nog steeds om te gaan trouwen in de VS, en er dan daarna ook te gaan huisvesten.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 21:45

Sammie schreef:
Waarom niet op een maandag/dinsdag trouwen, feestje/buffet voor vrienden/naasten en dan huwelijksreis. (en dan kun je daar altijd nog een ceremonie doen als je dat perse wil).

Dat hele gedoe met elders trouwen en dan in NL je papieren weer gaan regelen (waar je ook weer voor betaald) lijkt mij vermoeiend. Een trouwfeest bepaal je als stel zelf, dus je bepaalt dan ook zelf in hoeverre je in het middelpunt/de belangstelling staat.

Wij hebben er vorig jaar wel aan zitten denken, omdat wij het eigenlijk toch vrijwel simpel willen houden.
Mij had het wel leuk geleken met een aantal gasten, maar bij vriendlief kan de familie niet meer samen dus we moesten toch een tussenweg gaan vinden.
We zouden dan ook gewoon simpel trouwen op een dag dat het gratis was, en op doorreis gaan maar achteraf vonden wij dit toch niet zo romantisch en dit moet een van de mooiste dagen van ons leven gaan worden dus hebben wij besloten dat we het gewoon in Amerika gaan doen.

Omdat ik het toch wel met mijn familieleden wil delen, en de opa en oma van mijn vriend + wat vrienden denken we aan een buffet o.i.d. maar dit bij terugkomst uiteraard.

Gillbo schreef:
Ik vond het juist prettig dat ik zeker wist dat álles geregeld was en ik niks vergeten kon zijn omdat een weddingplanner precies weet wat ze doet en wat er moet gebeuren. Je vliegt ook niet even terug als je een stempeltje vergeten bent.
We hebben ook niet alles via hun geregeld alleen de ceremonie, fotograaf en papierwerk. Lokatie, bloemen en reis hebben we zelf geregeld

Op sommige vlakken zou het mij ook wel prettig lijken, nouja eigenlijk alleen met het papierwerk.
Zoals ik eerder had aangegeven zou ik bijv. erg teleurgesteld kunnen worden door een evt. geregelde locatie, fotograaf o.i.d.
Ik ga volgende week op vakantie en als terug kom wil ik mij helemaal in de trouwerij verdiepen, dus dan ga ik ook even uitzoeken hoe het nu precies met de papieren zit. Blijkt dit nou toch een onwijs lastige klus te worden zou ik daar misschien wel iemand voor in handen nemen.

Anthea schreef:
We hadden de fotograaf alleen voor de ceremonie en erna nog wat rond rijden naar locaties voor foto's, 2 uur. Ze kost normaal gesproken $600 per uur en dat is inclusief usb, geen album. Wil je echt mooie foto's dan zou ik hier ook niet op besparen, als het goed is trouw je maar 1 keer. :+

Haar en makeup heeft me geloof ik rond de $400-500 incl fooi (niet vergeten!) gekost, inclusief trial. Onze hotel suite was geloof ik rond de $250 per nacht en die hebben we 2 nachten geboekt.

We zijn nog niet terug in Nederland geweest (getrouwd met een Canadees) maar ik verwacht geen feest. :D Er was van beide kanten geen familie bij, we wouden het perse klein houden. Getuigen was een vriend van hem (toevallig Nederlandse :D) en zijn vrouw.

Imo kan je het allemaal zelf wel regelen, zal ook veel in de kosten schelen.

Op een fotograaf gaat zeker niet bespaard worden, ben zelf fotografe geweest van 2010 tot enkele maanden geleden(studie in gedaan etc.) dus heb er een hele kritische kijk op, ben ook niet gauw tevreden dus dat gaat nog een hele uitdaging worden om iemand te vinden waarvan ik denk 'waauw!!' maar ik zoek zeker door tot ik een fotograaf vind waar ik dat bij ga denken.
Maar het scheelt ook zeker dat ik daarom wel verstand heb van wat het moet gaan kosten, weet ook wat fotografen bijv. kosten hier in Nederland voor een hele dag bruiloft.

Haar en make up had ik niet zo prijzig verwacht, deed zij hele speciale dingen of was het gewoon haarstylen en wat make up aanbrengen?

Verder vind ik de kosten wel aantrekkelijk klinken, neem aan dat dit gebaseerd is op de Canadese dollar?
Jij bent er dus lekker gebleven? Hoe is het om daar te wonen? Mijn vriendin haar gezin woont er nog, en die hebben het er niet makkelijk.

Duijfje schreef:
Mijn ouders zijn in Amerika getrouwd. Waren met zijn 2en en diegene die de woorden voor zegt ect. Verder was er helemaal niemand bij. Maar of ze er in Nederland nog iets aan hebben moeten doen weet ik niet.
Zal misschien ook wel weer veranderd zijn. Was 20 jaar geleden.

Er zal inderdaad een heleboel verschil zitten in die 20 jaar, mijn vader verbleef vroeger ook vaak voor langere periodes in Amerika en Canada als ik die verhalen zo hoor. Helaas is het niet meer zo.

XFiemoX schreef:
Mijn psychologe is onlangs getrouwd in Amerika.

Zelf ben ik net getrouwd al, maar over x- aantal jaar willen wij het absoluut groots uit gaan pakken (nu hadden we het maar erg klein gehouden). Want mijn/onze droom is dus ook nog steeds om te gaan trouwen in de VS, en er dan daarna ook te gaan huisvesten.

Dus jullie stappen dan voor de 2e keer in het huwelijksbootje? Zijn jullie nu dan gewoon al voor de wet vast getrouwd of?
Vriendlief heeft ook de droom om te emigreren naar Amerika, maar helaas is het niet rozengeur en maneschijn.
Hij heeft wel goede papieren om daar aan het werk te komen, maar dan gaat het meer richting Alaska. Dat hoeft van mij niet. :+

Mijn vriendin was al een tijdje op de hoogte dat ik haar als getuige wou, maar heb gisteren een kaart gepersonaliseerd met de tekst 'will you be my maid of honor' met een hele leuke tekst in de kaart (persoonlijk) daar reageerde ze wel heel leuk op.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:56

TS: Ja het is dan de bedoeling om voor 2e keer in het huwelijksbootje te stappen, want mijn droom was dus echt altijd Trouwen in de VS. Maar helaas ons budget was gewoon niet toereikend, maar wilden wel sowieso alvast trouwen (precies op ons 10 jarig jubileum dag zijn we getrouwd).

Mijn man, heeft zelf ook wel goede papieren om in de VS aan de bak te kunnen. We zouden dan wellicht of in Davenport of Florida uit komen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:05

Dat is wel bijzonder, dan heb je vast ook geleerd van wat je nu wel en niet wou had je de eerste keer ook een jurk?

Wij vinden het ook mooi om precies met 10 jaar te trouwen, maar het valt altijd in de bouwvak dus een paar maandjes later vinden wij niet zo'n probleem zolang het maar wel in het zelfde jaar is.

En Florida klinkt wel aantrekkelijk. Hebben jullie daar al wat voor op papier staan of is het nu nog echt een droom?

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:28

Mijn man en ik zijn in Florida getrouwd. Hele reis, trouwerij en al het papierwerk is geregeld door world wide weddings. Dit is ons erg goed bevallen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:49

Ik lees graag even mee. Al wel getrouwd, maar wij willen graag nog een keer een Las Vegas wedding doen met ons/onze zoontje/kinderen erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 00:04

Rudina schreef:
Op een fotograaf gaat zeker niet bespaard worden, ben zelf fotografe geweest van 2010 tot enkele maanden geleden(studie in gedaan etc.) dus heb er een hele kritische kijk op, ben ook niet gauw tevreden dus dat gaat nog een hele uitdaging worden om iemand te vinden waarvan ik denk 'waauw!!' maar ik zoek zeker door tot ik een fotograaf vind waar ik dat bij ga denken.
Maar het scheelt ook zeker dat ik daarom wel verstand heb van wat het moet gaan kosten, weet ook wat fotografen bijv. kosten hier in Nederland voor een hele dag bruiloft.

Haar en make up had ik niet zo prijzig verwacht, deed zij hele speciale dingen of was het gewoon haarstylen en wat make up aanbrengen?

Verder vind ik de kosten wel aantrekkelijk klinken, neem aan dat dit gebaseerd is op de Canadese dollar?
Jij bent er dus lekker gebleven? Hoe is het om daar te wonen? Mijn vriendin haar gezin woont er nog, en die hebben het er niet makkelijk.

Ik ben ook ontzettend blij met onze foto's, ik zie vaak dat mensen er op besparen maar dat zie je gewoon altijd terug in de foto's. Blogpost van fotografe

Nee, geen speciale dingen qua haar/makeup maar het is daar de normale prijs. Het is trouwens ook in een van de bekendste nationale parken waar veel stelletjes trouwen, dus de prijzen zullen ze er op aan passen. :D

Het is hier vooral druk. := Later willen we naar een rustiger plekje verhuizen, in een stad met miljoenen mensen vind ik niet zo tof. Huurprijzen zijn hier minstens 3x zoveel als de huur in Nederland en boodschappen zijn ook ontzettend duur, maar heb het hier wel meer naar mijn zin dan in NL. :)

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 02:45

Ik weet niet of het veel verschilt, maar wij zijn in Canada getrouwd, in NL is dit niet vanzelfsprekend rechtsgeldig. Ik moest ons huwelijk certificaat eerst bij de Canadadese regering legaliseren, daarna bij de Nederlandse Ambassade ook het certificaat laten legaliseren en daarna kan ik het huwelijk laten registeren in NL bij de gemeente Den Haag, maar dat omdat ik geen gemeente heb in NL. Kan me voorstellen als je in NL woont en in het buitenland trouwt het ietsje anders gaat.
Veel landgenoten hier trouwen bijvoorbeeld in Mexico, maar dan trouwen ze eerst in eigen land en doen dan de ceremonie en feest in het buitenland. Misschien zou je het zo kunnen doen.

En gefeliciteerd natuurlijk!