Laptop stuk, nieuwe maar welke????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haflover3

Laptop stuk, nieuwe maar welke????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 09:43

Mijn laptop is deze vakantie kapot gegaan. Ik heb hem ook al een wel dik 5 jaar gehad. Nooit klachten mee gehad, maar hij heeft nu toch echt het loodje gelegd. Alleen voor mij studie heb ik echt wel een nodig! Heb d'r alleen niet zoveel verstand van en had in m'n omgeving al wat rond gevraagd wat voor laptop wel goed was. Alleen dan noemen ze van die dingen van 1100 pf meer euro. Ik snap dat die ook wel goed zijn alleen ja dat ligt een beetje boven m'n budget. Nu had ik een Acer gezien voor €400 alleen nu lees ik dat acer heel slecht aangeschreven staat. Het enige waar ik m'n laptop voor gebruik is studie en m'n series er op kijken. Voor de rest game ik niet of doe ik er andere ingewikkelde Dingen mee. Mijn budget is €400(beetje ongelukkige tijd dat het ding stuk ging met betalen boeken en studiegeld maar ja dat is altijd zo) en hij moet 2,3 jaar mee kunnen gaan want na 2 jaar ben ik klaar met m'n studie. Langer zou ook mooi zijn maar bedoel meer dat de kwaliteit wel zo moet zijn dat die binnen een paar jaar het jiet meer doet en er alsnog hoge kosten bij komen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:45

Zo slecht is Acer niet. Volgens mij is het meer dat er heel veel Acers zijn en dus zullen er meer tussen zitten die stuk gaan. En slechte ervaringen worden altijd eerder gedeeld dan goede :D

Ik heb voor ongeveer 400 euro toen een HP Pavilion gekocht. Weet het typenummer niet meer precies. Die bevalt ook goed :j

Lay_D

Re: Laptop stuk, nieuwe maar welke????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:53

Ik weet niet of de Asus in je prijsklasse valt maar dat vind ik persoonlijk fijne laptops.
Ik heb 2 keer een Acer gehad en beiden hebben ze het nog geen jaar gedaan.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 09:56

Ja dat dacht ik ook al! Want de meeste mede studenten hebben acer of asus! Ma ben dan zo snel huiverig dat ik denk het zal mij net weer overkomen dat er dan veel gedoe mee is. Ik heb hiervoor ook een hp gehad maar dan een Compaq. Hp ben ik ook erg tevreden over! Nooit wat mee gehad eigenlijk! Hij is gewoon door 'ouderdom' stuk gegaan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:56

Ik ben zelf toshiba fan, als je een laptop puur gebruikt om series te kijken, beetje forummen en vooral tiepwerk, zal een laptop uit een goedkoper segment ook prima volstaan, denk aan 4 gig werkgeheugen en een harde schijf van 500 gig.
Wil je veel dingen opslaan van films en series kun je er altijd nog een externe harde schijf bijkopen...

Mijn laptop is dus ook helaas overleden maar ik ga weer kijken naar een toshiba zoals bovenstaand(heb in de afgelopen tien jaar twee toshiba's versleten en heb er eigenlijk nooit rare dingen mee gehad, 1 keer een toetsenbord dat niet meer wilde maar die hebben we toen zelf vervangen)

Evt typo's ivm dode laptop en dus via foon forummen

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 09:57

Ja had ook een paar asus laptops gezien die daar in lagen! Een was zelfs nog goedkoper maar heb liever wel echt 1 van €400 omdat ik juist bang ben dat als ik een van 300 doe dat die dan stuk gaat omdat ik 400 al vrij goedkoop vind voor een laptop

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:08

ik heb een Dell nu, die schijnen erg goed te zijn, maar ik heb hem nog niet zo lang.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:11

Ik zou voor Asus of Lenovo gaan. Ben op 't moment zelf ook aan het oriënteren, maar dat zijn de enige twee merken die bij mij een optie zijn. Toshiba heb ik gehad, was op zich oké, maar hoor ik de laatste tijd mindere dingen over. Van Acer waren de budgetmodellen altijd slecht, meer problemen dan probleemloze, misschien is het nu anders maar ik vertrouw er toch maar niet op.. Asus heb ik nu, zeer tevreden over want het is een prima ding, maar over Lenovo hoor ik erg goede dingen, dus ik denk dat ik daarvoor ga, als ik een goed model kan vinden..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:13

Ik heb een Lenovo! :)
Lenovo G505s om precies te zijn, maar die is wel 499,-, dus boven je budget. Vind het wel een fijne laptop!

Maar dat is dan in ieder geval misschien een merk om naar te kijken :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:13

haflover3 schreef:
Ja had ook een paar asus laptops gezien die daar in lagen! Een was zelfs nog goedkoper maar heb liever wel echt 1 van €400 omdat ik juist bang ben dat als ik een van 300 doe dat die dan stuk gaat omdat ik 400 al vrij goedkoop vind voor een laptop

Prijs maakt niet zoveel uit, vaak zijn dan de specs gewoon anders. Dat is iets belangrijker dan de prijs an sich. Kijk anders eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/122 en hier: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1590959 Vooral die laatste is denk ik erg informatief voor je :)

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:20

Oké thanks nog nooit van het merk gehoord! Ik had ook een asus vivobook gezien maar dat scherm is heel klein en touch en ik zag op internet ook dat die mini laptops alleen voor onderweg gebruik is en niet voor dagelijks gebruik

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:31

Ik hoor al een paar keer Lenovo voorbij komen, maar zelf vind ik het geen prettige laptop.
Ik heb er een van rond de 1000 (weet niet meer precies wat die kosten) en daar mag je normaal wel van verwachten dat hij het goed zou moeten doen, maar helaas.
In een jaar tijd heb ik hem al 3x laten maken, terwijl ik er helemaal niks geks mee doe, aangezien het mijn school laptop is waar ik erg voorzichtig mee ben.
Dus de volgende keer word het geen Lenovo meer voor mij :o

Ik zou dan eerder voor een Asus of Toshiba gaan :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:32

Ik heb een Sony Vaio, zo'n kleintje van iets van 11 of 12 inch ofzo. Ik heb daar toen 400 euro voor betaald, is 2 jaar geleden. Ben er nog steeds heel blij mee!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:34

Hier ook hele slechte ervaringen met Acer. Twee laptops, van allebei mijn ouders (die heel zuinig zijn en er niet mee slepen), die allebei binnen anderhalf jaar het loodje hebben gelegd. Inclusief scherm compleet kapot, geluid dat het niet meer deed, niet uit de oplader kunnen halen omdat de batterij compleet dood was, en nog wel meer van dat soort ongein.

Asus hoor ik wel veel goeds over. Sony Vaio ook.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:39

Hier juist hele goede ervaringen met Acer. Mijne, van 400 euro, doet het inmiddels al 4 jaar prima, en m'n vader heeft ook jaren met de zijne gedaan.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:41

Ik weet niet of een tweedekansje ook mogelijk is, maar anders zou je eens kunnen kijken naar mijn advertentie hier op Bokt. http://www.bokt.nl/markt/ad/286381/zeer ... sve1711c5e

Zeer geschikt voor jouw doeleinden, ik vraag er alleen €500,- welke iets boven je budget is. Je krijgt alleen wel zeer veel meer laptop voor dan wat je tegenwoordig in de winkel kan kopen voor dit budget.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:58

Ik heb een packard bell wat er allemaal op zit weet ik niet, maar ik heb hem al 3 jaar en hij doet het nog steeds prima. Ik heb 1 keer het scherm laten vervangen voor €150, omdat er iemand op had gestaan. Ik gebruik hem voor studie, prive brieven, administratie etc. Ik doe er ook geen spellen op en kijk ook regelmatig series. Hij is altijd super snel geweest, alleen begint hij nu wat langzamer te worden. Dus misschien is het wel tijd voor het opschonen van de laptop. De prijs van de laptop was rond de €500.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:13

Oh en erg belangrijk, bij Acer is toen ook de laptop opgestuurd voor reparatie binnen de garantietijd en ze hebben het ding 2 maanden (!!!!) gehouden voor m'n vader hem terugkreeg, ondanks regelmatig bellen. Ze waren hem gewoon kwijt ofzo.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:22

Heb ook gekeken voor een laptop. Wat tegen mij is gezegd qua merken: HP, Lenovo, Dell, Mac of een Toschiba

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:25

Over Acer hoor je dermate veel klachten dat ik die echt niet zou wagen.

Heb zelf 2 jaar geleden een Lenovo Thinkpad gekocht voor iets van 600 euro, een keer een goedkopere omdat die duurdere net zo goed na een paar jaar kapot gaan >;)

Was mijn fijnste laptop ooit: gewoon lekker simpel en degelijk doen wat je vraagt *\o/*
Geen geschitter en gespiegel van het scherm, geen geblaas en gezoem waar je horendol van wordt, een touchpad die gewoon doet wat je vraagt, stevige behuizing met grip-spul erop, lekker toetsenbordje... en gewoon lekker snel en praktisch werken zonder gezeur en gedoe, heerlijk ding <3

Speciaal voor Lenovo gegaan omdat die heel erg degelijk zouden zijn. Maar wellicht is dat ook alweer achterhaald want bij de mijne was na een jaar de harde schijf kapot, en nu na 2 jaar het hele moederbord kapot... allebei plotseling zonder dat er wat raars gebeurd was ofzo.

Nouja een week of 2 voordat hij helemaal dood was ineens, deed het toetsenbord het nog maar voor de helft :P

En zo spectaculair zwaar heeft een laptop het bij mij nu ook weer niet...komt het huis zelden uit en ik doe er niet veel bijzonders mee zakelijk en privé.

Moet nu weer een nieuwe uitzoeken maar durf niet meer zo goed, zou wel eens een echt fijne willen die gewoon eens een jaar of 4 zonder gezeik mee gaat....

Zit nu op een Dell Vostro te werken die we nog heel weinig gebruikt hebben. Was bedoeld als mijn vorige laptop maar ik vind het een waardeloos irritant kolere-ding...staat te zoemen en kraken bij het leven, schittert zowel in het scherm als rond het toetsenbord, loopt steeds vast omdat die *grmbl* touchpad elke keer rare dingen doet... en toen hij net nieuw was heeft het ook weken geduurd voordat hij eens goed werkte omdat 1 en ander niet goed geleverd was, draadjes lagen er nog los in enzo -O-

Voor mij dus ook geen Dell meer.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:28

Ik heb een Acer en die gaat al 6 jaar mee. Is inmiddels wel toe aan vervanging, maar ik ben er tot nu toe erg blij mee geweest! Het is echt wel een prima merk :j

Weet je hoeveel inch laptop je ongeveer wil hebben? Want kleintjes van 10 inch zijn natuurlijk veel goedkoper dan grote van 17+ inch.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:09

Hier ook slechte ervaringen met Acer en eigenlijk ook met HP. Ik heb zelf een Dell van rond de 600 euro en ondanks dat ik hem overal onbeschermd mee naartoe zeul (onder andere zeer regelmatig los in m'n trolley, dus dan krijgt hij wel wat schokken te verwerken), werkt hij echt nog prima. En hij is al 4 jaar oud. Hier komt sowieso terug een Dell wanneer deze het begeeft! Enkel de batterijlader heb ik een halfjaar geleden moeten vervangen. Maar dat was hoogstwaarschijnlijk mijn eigen schuld :Y) (doordat ik de kabel altijd liet buigen gok ik + al het vervoer)

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 14:11

Ik heb een hp gehad pmarena en die was echt heel fijn! Nooit problemen mee gehad in die 5 jaar dat ik hem heb gehad! Alleen zou dus wel weer hp willen maar kan geen vinden voor €400 en negerzoen ja ik weet het niet zo goed want ik heb dus gelezen als je 7-12 inch laptops hebt dat je die niet gebruiken kunt thuis daar zijn ze niet handig voor meer voor op school pf onderweg of kantoor gebruik

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:40

HP Pavilion die ik hiervoor heb gehad die beviel ook wel goed geloof ik.

Keurig nette service ook toen er iets kapot ging, alles dat je hoopt hoe het gaat als er iets gerepareerd moet worden en zelf nog meer: ik had per ongeluk een toetsje los getrokken die ik niet meer vast kreeg, en ze waren zo lief om meteen dat toetsenbord te vervangen.

Toen hij weer terug bezorgd werd viel me direct het splinternieuwe toetsenbord op, echt super service!

Had hier niet om gevraagd en ze hebben er niets voor gerekend.

Ik koop overigens nooit garantie bij ofzo, had gewoon mazzel met hun afhandeling :)

Ik moet een nieuwe laptop bij de laptopshop.nl kopen maar vind het aanbod erg beperkt zeg... heel veel Acer -O-

Ik wil vooral een laptop met een ontspiegeld scherm en die erg geruisloos werkt :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:58

Ik was zelf niet zo tevreden over lenovo, heb er ooit een via mijn opleiding gekocht en iedereen die hetzelfde ding had heeft er problemen mee gehad (schermen zomaar stuk, accu was ronduit belabbert etc.). Asus heb ik wel goede ervaringen mee net als sony.

Prijs is vaak meer afhankelijk van processorsnelheid, hoeveelheid geheugen, beeldschermresolutie etc. dan van degelijkheid dus daarom hoef je een goedkope laptop niet te laten hoor.

Ik vind trouwens direct op bol al een HP in jouw budget?