Wat ik me afvroeg is wie spaart er wel of niet voor zijn kinderen?
Hoeveel spaar je per maand? Hoe ga je het geven?
Geef je het en mogen ermee doen wat ze willen? Of geef je bv een autootje of rijbewijs?
En waarom spaar je juist niet, lukt het niet of vind je het niet nodig?
Ken veel mensen die niks hebben gekregen van spaargeld van hun ouders. Ook mensen die wel iets kregen of geen geld maar een auto kregen.
Ben benieuwd, brand maar los!
Natuurlijk zal ik ook even kort zeggen wat wij wel of niet doen.
Wij sparen wel, 75 euro per maand voor allebei onze kindjes op een vaste deposito, waar we dan ook meer rente op krijgen.
Ook spaar ik op een normale spaarrekening nog 50 euro extra per maand zelf, ook stort mijn oma daarbij op allebei hun spaarrekeningen nog 10 euro per maand en krijgen ze van mijn ouders ook nog zo een 240 euro per jaar op hun rekening gestort. We zouden door sparen zolang ze thuis wonen of het geld nog niet 'nodig' hebben of dat tot 18, 21.23 of 25 jaar of veel meer is weten we niet.
We gaan er van uit dat de 75 euro op het deposito zeker tot 21 of 23 jaar kan worden doorgespaard omdat dat zouden willen geven en rond bedrag dan voor een huis te kopen en het geld wat afgerond is kunnen ze dan mee doen wat ze willen. Ook zouden we vanaf dat ze 12 jaar zijn 100 euro per maand willen sparen. Geloof dat dan iets van 25000 a 26000 euro zou zijn na 23 jaar.
Op hun spaarrekening die onder mij hangt ontvangen ze dus gemiddeld 80 euro per maan 20 opa en oma, 10 grootmoeder en 50 van ons. Das iets van 17500 met rente bij als ze 18 jaar zijn. Daar zouden we een autootje van kopen en hun rijbewijs van betalen en als ze willen reizen of bv een laptop voor ze kopen en studie van financieren. Wat ze willen dan en hoop dat ik straks uit eindelijk op 20000 uitkom als ik misschien elk jaar nog een extraatje kan sparen.
Zo dat was nog best een lapje tekst maar hoop dat het toch een beetje duidelijk is.
maar had het verkeerd opgeschreven zie ik.
weer iets wijzer, studie is natuurlijk heel belangrijk!
ik kreeg er zo'n raar beeld bij, sorry