Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:11

Hoi bokkers,

Zonder na te denken heb ik een broek van mijn vent inclusief portomonee in de wasmand gegooid.
Opzicht geen ramp natuurlijk, haal hem er gewoon uit! :)*
Alleen toen ik naar de wasmand toe liep en de eerste handdoek eruit pakte, kreeg ik een enorme hartaanval toen ik de handdoek op de wasmachine neerlegde.

Er zat een ENORME spin op #) En het toeval wilt dat ik vreselijk bang ben voor spinnen en ik heb oprecht nog nooit zo'n grote spin gezien. Ik was er van overtuigd dat het een miniatuur versie van een vogelspin is. :+

Gillend ben ik de badkamer uitgerend en heb vriendlief huilend opgebeld. Hij baalt, ik overstuur. Want vriendlief heeft echt zijn portomonee nodig straks en hij komt niet meer thuis voor morgen (ik zie hem straks elders).

Natuurlijk ben ik ook nog in mijn angst vergeten de badkamerdeur dicht te doen en de badkamer bereik je via de slaapkamer... Hoe ga ik nou die broek te pakken krijgen? Ik durf de badkamer niet meer in. :n

melody7

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:13

Gewoon naar binnen gaan met iets om te meppen of een stofzuiger :Y)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:13

De buurman vragen? Of niet zo aanstellen en 1, 2, 3, ren.. :D

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:14

Kun je geen schaaltje meenemen en die over de spin heen leggen?
Kan je vriend hem later opruimen. :+

PenP2014

Tot 10 tellen... Adem halen.. Groot glas en een karton pakken, glas over spin heen, karton eronder schuiven en hoppa. Naar buiten smijten.

mocht dat niet werken....

Afbeelding

Frankaas

Heel veel deo of haarlak spuiten :7

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:14

Ik had al een elektrische vliegenmepper in mijn handen, maar ik zie hem niet meer. :n
De stofzuiger past ie denk ik niet in, hij is echt enorm. :+
Buren heb ik al half overstuur aangebeld, maar de buurman is er niet en de buurvrouw is zo mogelijk nog panischer dan ik voor spinnen. :')

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:15

Ik zou een groot boek pakken, voorzichtig de spin benaderen, hem neermeppen, dan nog een keer of 10 om zeker te weten dat ie dood is, portomonee pakken en -eventueel huilend- wegrennen.

Normaal ben ik ook vredelievend voor alle beesten, maar IK ga ze niet buiten zetten, en als niemand anders het wil dan moeten ze maar dood. Ik ben ook als de dood voor spinnen, al helemaal zo'n grote!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:15

PenP2014 schreef:
Tot 10 tellen... Adem halen.. Groot glas en een karton pakken, glas over spin heen, karton eronder schuiven en hoppa. Naar buiten smijten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-OJ6XNAIB.jpg

Dat plaatje _O-

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:16

Floriske schreef:
Ik zou een groot boek pakken, voorzichtig de spin benaderen, hem neermeppen, dan nog een keer of 10 om zeker te weten dat ie dood is, portomonee pakken en -eventueel huilend- wegrennen.

Normaal ben ik ook vredelievend voor alle beesten, maar IK ga ze niet buiten zetten, en als niemand anders het wil dan moeten ze maar dood. Ik ben ook als de dood voor spinnen, al helemaal zo'n grote!

Dit zou ik met álle liefde doen, maar ik zie hem dus niet meer.
Dus ik ben bang dat als ik nu de was doorspit voor de betreffende broek, dat ie opeens op mij zit oid!

Vrouwen en spinnen. }:0

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:17

aardbeitje_ schreef:
Ik had al een elektrische vliegenmepper in mijn handen, maar ik zie hem niet meer. :n
De stofzuiger past ie denk ik niet in, hij is echt enorm. :+
Buren heb ik al half overstuur aangebeld, maar de buurman is er niet en de buurvrouw is zo mogelijk nog panischer dan ik voor spinnen. :')

daar past ie prima in.. Hij gaat niet in een zeester houding over de mond van de stofzuiger zitten hoor..
pootjes worden door de lucht netjes ingetrokken, lijfje wordt wat ingezogen.. en spinnen formaat tarantula leven er niet in nederland.. stofzuiger werkt prima

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:17

Angst is een raar iets. :(:)

Durf je wel de slaapkamer in?
Is het een optie om de slaapkamer en je looproute naar de badkamer stapje voor stapje te checken op spinzilla??
En dan proberen of je dat ook durft in de badkamer.

Of met een bezem de broek uit de wasmand plukken?
Anders een lieve buurman of buurvrouw?

Sterkte want ik snap je angst maar al te goed.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:18

Stofzuiger kruipen ze alleen wel weer uit...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:19

PenP2014 schreef:

[ Afbeelding ]

Like :)

Afbeelding

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:21

Als je hem niet meer ziet, houd dat boek erbij, gluur om de hoek, alles scannen. Geen spin? Stapje naar binnen, meteen omdraaien, achterkant deur en plafond checken (als een volleerde James bond) elk hoekje checken dat je zeker weet dat ie IN de was zit en niet zich opeens van het plafond op jou laat droppen (wat mij serieus een keer gebeurd is) en dan telkens het bovenste pakken tussen duim en wijsvinger en neergooien op de grond (weg van jou dus xd) wasmand checken, dat kledingstuk checken en door naar de volgende. En houd dat boek bij de hand!!

Maar zoals je ziet ben ik ook panisch voor spinnen, dus ik zou dit alleen doen als het echt MOET haha.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:21

Ook een stofzuiger zonder stofzuigerzak? Zo'n roterend ding?

De slaapkamer durf ik wel in, de badkamer is alleen een beetje een probleem.
Bizar eigenlijk, dat je zo bang kan zijn voor een beest van een paar cm, terwijl een paard geen probleem is. En ik doe er redelijk laconiek over, maar stiekem ben ik best heel erg overstuur. :+

Ik voel het ook overal kriebelen. Het zit tussen de oren natuurlijk, maar het is echt vreselijk vervelend. En ik moet naar de wc en het enige toilet wat ik heb zit, jawel, in de badkamer.

PenP2014

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:23

Je kunt de stofzuiger pakken, spin opzuige n en de stofzuiger even buiten zetten. Hij komt niet binnen een minuut er weer uit hoor. Is best wel even knock out dan :+

Het is mooi weer. Dus dan dealt jou vriend later maar met die stofzuiger met cadeautje buiten :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:23

In zo'n stofzuiger gaan ze wel dood hoor, dat gaat zo hard..

Kun je niet die wasmand op de grond leegkiepen met je vliegenmepper in de aanslag? En dan natuurlijk van je af kiepen zodat als die spin eruit komt hij de andere kant uit gaat :P

Ik moest gisteren onder zo'n groot kreng door, niet leuk :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:24

Of even een goed beschermend pak aan doen!
Afbeelding

muntdrop

Ik zou in ieder geval een bus extra sterke haarlak bij de hand houden :).

Jolene85

Wahahahahahahaha ik lach me dood om sommige plaatjes en opmerkingen hier zoals ' zeester houding over de stofzuigermond' _O- _O-

NYC2B

Brr ik vind het lef hebben als je het durft _O-

Ik krijg er soms een bloedneus van joh, van angst :+

Anoli

Plassen kan ook op het balkon of in de tuin :))

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:25

Ik snap het volkomen hoor! Kleine spinnetjes kan ik nog handelen, maar toen er op vakantie opeens een joekel op een tijdschrift zat in een tas, heb ik dat ook neergegooid en ben ik de tent huilend uitgerend (met je benen zo hoog opgetrokken weet je wel, half in paniek) terwijl ik de halve camping bij elkaar schreeuwde.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:27

Angst doet hele bizarre dingen met je.
Toevallig is me van de week verteld dat de mens bang is voor spinnen, omdat deze het minst op ons eigen soort lijkt. Daar kan ik wel inkomen. :j

Hooiwagens en huisspinnen kan ik nog aan, alhoewel ik niet weet hoe ik zou reageren als ik een huisspin in mijn wasgoed zou vinden, maar die vind ik een stuk minder eng. :j
Maar deze is zo dusdanig groot en ik ben ook enorm geschrokken van hem, dat ik stijf sta van de angst. :+

Ik moet hem gewoon 'bevriezen' met haarlak en daarna doodmeppen en opzuigen met de stofzuiger! :)* Als dat hem niet afmaakt weet ik het ook niet meer.
Laatst bijgewerkt door PureSG op 07-09-14 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt