"Wij doneren niet"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

"Wij doneren niet"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 12:35

Sinds mei dit jaar ben ik van de stad naar een dorp verhuisd, en sinds we hier wonen staat er elke week een collecte aan de deur.. (soms zelfs 2x p.w.) Voor bekende goede doelen maar ook voor plaatselijke verenigingen en zieken.. Ik vind het moeilijk om dan te zeggen 'Nee, wij geven niet'. Dus vaak geef ik wel iets omdat ik voor het blok gezet word, maar eigenlijk is het tegen mijn principe in.
Voor ik geef wil ik eerst meer info over het goede doel, ik wil weten hoe het geld besteed gaat worden etc.
Ik schenk op mijn eigen wijze.. Ik vind het behoorlijk vervelend dat ik nu steeds m'n bezigheden moet stoppen omdat de bel gaat en het blijkt weer een collecte te zijn. En vervolgens vind ik het ontzettend lastig om nee te zeggen, dus geef ik weer een euro -O- terwijl ik dan achteraf bijv. lees dat het geld gebruikt word voor onderzoek op dieren, en daar ben ik totaal niet blij mee.

Dus nu wil ik graag een leuk tekstje of gedichtje voor op de deur, wat er op neer komt dat ze niet hoeven aan te bellen omdat wij niet geven aan collectes. Op internet vind ik allemaal van die JA/JA en JA/NEE stickers voor collectanten/verkopers etc. maar dat vind ik zo onvriendelijk.

Heeft iemand een iets zachter/vriendelijkere tekst/gedichtje?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:39

Ah kom op! jij bent de baas in je eigen tijd en dus hoef je de deur niet open te doen, klaar!

Heel simpel, maar je doet wel open, zeg dan gewoon dat je al had gedoneerd op een andere wijze zoals via het internet.

Ik zou niets gaan hangen aan de deur.

En anders bij een sticker voor NEE tegen reclame een klein schrijven dat het collecteren geen zin heeft, want er wordt niet opengedaan.

Zoiets.........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 05-09-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Re: "Wij doneren niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:42

Je kan iets zeggen inde trant van collecteren, aan de deur wordt niet gegeven.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 12:43

Ja maar voor ik kan zien dat het de collecte is moet ik de deur al eerst opendoen, je hebt ook gewoon gelijk hoor, ik ben zelf de baas dus moet gewoon 'nee' zeggen. Maar ik wil het liefst voorkomen dat er uberhaupt wordt aangebeld door collectanten. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:44

Ik heb gewoon zo'n sticker. Onvriendelijk? Neehoor, gewoon duidelijk.

En de collectanten (her)kennen het vanaf de stoep. Hoeven ze niet eerst naar de deur te lopen, gedicht te lezen en dan moeten ze toch weer omdraaien.

Deze heb ik:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amaris op 05-09-14 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:44

Deurbel weghalen +:)+

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:45

Laatst bijgewerkt door Togechick op 05-09-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:45

Afbeelding

Zo iets ? :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:48

geachte collecte mevrouw/meneer:
- ik doneer niet voor de Mercedes van uw baas
- ik doneer niet voor dierenleed
probeer de buren eens!

dan ben je wel eerlijk :+

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:50

9 van de 10 zal op een zachter/vriendelijker iets dan zo`n sticker echt niet reageren, vele bellen zelfs nog aan als je zo`n sticker hebt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:51

Amaris schreef:

En de collectanten (her)kennen het vanaf de stoep. Hoeven ze niet eerst naar de deur te lopen, gedicht te lezen en dan moeten ze toch weer omdraaien.

Deze heb ik:
[ Afbeelding ]

Prima sticker, waar kan ik die bestellen?
Ik herken het probleem wel een beetje van TS, al heb ik geen moeite met "nee" zeggen
Maar ik hou er ook niet van om voor het blok gezet te worden.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 12:51

belle_boef schreef:
Deurbel weghalen +:)+

Maar er wordt ook regelmatig aangebeld door mensen die welkom zijn :D Waaronder de pakketbezorger :Y) dus dat is geen optie haha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:52

tineke8889 schreef:
http://www.goededoelensticker.nl/partners/

Hier hebben ze er stickers voor! Daar staat op "ik geef al" da's minder onvriendelijk dan "Nee" misschien?

Dat vind ik wel iets hebben, een goed idee misschien voor jou TS?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:54

Hier heb ik het ook... ik vertel gewoon netjes dat ik of al gedoneerd heb, of ik het niet wil... eventueel met uitleg erbij :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:58

Ik vind het ook lastig. Gisteren kankerfonds. Ik had net de jaarcijfers gezien en wildec echt niets storten.. Maar ja, staat er zo'n vrouwtje die haar best doet. ...

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:59

Ik heb ook zo'n NEE sticker tegen collectes, colportage en geloofsovertuiging. Hier werkt het met name goed tegen de collectes. Zie vaak mensen met een collectebus naar de voordeur lopen, en weer weglopen.
Alleen energieleverancier colporteurs zijn hardnekkig. Maar goed dat en ik dan ook.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:59

Nikass schreef:
Amaris schreef:

Deze heb ik:
[ Afbeelding ]

Prima sticker, waar kan ik die bestellen?
Ik herken het probleem wel een beetje van TS, al heb ik geen moeite met "nee" zeggen
Maar ik hou er ook niet van om voor het blok gezet te worden.

Hier:
http://stickermaster.nl/nee-nee-sticker ... ArdV8P8HAQ

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:05

Ik zeg altijd; Nee sorry, maar veel succes verder.. Veel vriendelijker kan ik het niet maken ;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:27

Wij hebben ook een " ik weet de weg" sticker, maar dan in het wit. Ik heb er ook over getwijfeld, maar werd gek van alle organen stichtingen die studentes langs de deur sturen om donateur te worden. Ik merk dat vrijwillige collectanten (mannenkoor, loten verkoop in dorp etc) die sticker nog weleens negeren of niet zien, maar dat vind ik niet zo erg. Als de commerciëlen (verkopers en ledenwervers) maar wegblijven. Die kommen ook vaak met een heel verhaal.

Overigens: er mag alleen gecollecteerd worden met vergunning en toestemming van de gemeente. Je kan het collecterooster opvragen, dan weer je wie eraan komt.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:29

Hangt ervan af welke vereniging aan de deur staat. Ziekenzorg, plaatselijke fanfare, de voetbalploeg etc.. geen probleem. Zolang het maar een vereniging is waar de inwoners ook van kunnen meegenieten.
Maar niet voor een vereniging van buiten het dorp of bv 18 jarigen die een inzameling doen om hun fuif te financiëren.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:38

We hebben gelukkig niet zo veel collectanten aan de deur. Als ik open doe (en ik maak zelf uit of ik überhaupt open doe), zeg ik dat ik geen geld in huis heb. Heb ik ook nooit dus ik lieg niet. Ik vind zelf wel de weg om te doneren als ik wil. Net als verkopers of ledenwervers etc. Als ik iets wil vind ik het echt wel hoor.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:43

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:48

Ik heb zo'n sticker maar dan bellen ze alsnog aan. :+

Vind het zo knullig om dan als een aso te zeggen: 'Kan je niet lezen ofzo?'

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:48

Ik heb deze week al 6x verkopers en mensen voor een donatie-abonnement aan de deur gehad. Daar wordt je ook niet goed van. Het voordeel van zo'n collectebus is dat je gelijk ziet waarvoor ze komen, want bij deze aanbellers sta je vaak eerst 30 minuten naar een verhaal te luisteren voor ze ter zake komen. En dan mag ik ze teleur stellen: aan de deur word niet gekocht en aan donatie-abonnementen doe ik niet.. soms zijn ze dan nog boos ook dat ze zoveel tijd verspild hebben.. tja.. jullie komen niet ter zake.... Ik zit dus inderdaad ook te denken aan een sticker/tekstje.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:50

Ik ben zelf collectant voor de brandwonden stichting. Ik heb liever dat mensen open doen en zeggen dat ze niet geven als dat je iemand in huis hoort of ziet en er wordt niet open gedaan.
Ik zelf geef ook niet aan alles en iedereen en bedank dan ook gewoon vriendelijk.