Zijn er meer bokkers die bewust geen kinderen willen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Zijn er meer bokkers die bewust geen kinderen willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:07

Bij de meeste vrouwen beginnen de eierstokken te rammelen rond hun 20e en willen dolgraag kinderen.. Ik heb dit niet.. Ook al zou ik het willen, het lijkt me niet verstandig dat ik aan kinderen begin.
'Vroeger' wou ik ook geen kinderen, toen had ik een tijdje wel het idee dat ik misschien een kindje zou willen ooit als het me gegund zou zijn, maar de laatste tijd (1.5 jaar ongeveer) ben ik weer compleet omgeslagen, en besef ik me steeds meer dat het gewoon niet voor mij is weggelegd.

Mn zus heeft een kind gekregen vorig jaar juli, en dit is de eerste keer dat ik tante ben geworden.. Ik ben echt hartstikke gek op mijn neefje <3 , maar ook heeft mij dit meer en meer laten in zien dat het toch niet wat voor mij is.. Waarom niet? Pff, je leven veranderd zooo erg! Alles draait ineens om je kind, slapeloze nachten, altijd zorgen.. Maar misschien wel de voornamelijkste reden: Ik ben echt vies van alles :') Kwijl vind ik 'vies', snot, poepluiers verschonen.. Omg hell!! Zooooo vies!! (Walgt nu bij het indenken ervan) en de topper... Kots.. Ik heb ook een fobie hiervoor.. Emetofobie, en zodra mn neefje begint te hoesten na het eten, of hij is 'ziek' (verkouden e.d.) ben ik al als de dood dat hij moet overgeven. En als ik dan bij hem in de buurt ben, ben ik 1 en al stress. Pas als ik weg ben kom ik weer tot rust.

Dit is ook de grootste reden waarom ik niet aan kinderen zou moeten beginnen, ook al zou ik het willen.
Ik kan erg echt niet tegen.. Ik weet zeker dat als mijn kind zou overgeven of ook alleen maar melk zou spugen (Wat ze veel doen als baby) kan ik dat niet opruimen, en het liefst ben ik een week uit de buurt (ivm besmettingsgevaar) 2x in mn leven in therapie geweest hiervoor, de zwaarste trainingen gehad, maar het gaat er niet uit. Ik moet er dus mee zien te leven.

Al deze dingen, nummer 1 dus: Spugende kinderen :r is serieus mn grootste angst. Daarnaast het gekwijl, snot, plakkende handjes, een huis wat een zooi is, huilende kinderen, niet meer spontaan een avondje weg kunnen.. Nee.. Ik denk echt dat ik niet aan kinderen moet gaan beginnen.. Plus.. Ik ben nu 29 en de meeste hebben al kinderen of mega rammelende eierstokken, en bij mij is het gerammel ver te zoeken.. (Plus ben ik nog single, dus zit het er voor nu sws niet in :') )

En daarnaast lijkt het me echt superleuk om later een leuk huisje ergens te hebben met een stuk grond erbij, en minimaal 1 paard te hebben, en andere dieren. Een soort mini boerderijtje, en een hond.. Dat lijkt me echt superleuk!

Oh.. Voor de moeders of andere mensen die nu gaan zeggen: Als het van jezelf is, is het heeeel anders.. Trust me.. Ik weet zéker dat dit bij mij niet het geval is. De angst/walging zit hiervoor te diep.

Nu zullen er vast meer mensen zijn die bewust niet aan kinderen willen beginnen.. Wat is voor jou de reden? En hoe zie jij de toekomst voor je? :)

Ik hoop niet dat ik met dit topic mensen kwets of iets anders. Dit is niet mijn bedoeling.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:10

Art_Ificious

Re: Zijn er meer bokkers die bewust geen kinderen willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:12

Haha precies de redenen waarom ik ook geen kinderen wil. Ben 22 en iedereen zegt dat ik wel van gedacht zal veranderen. Maar nee hoor, ik zeg al vanaf ik 16 was dat ik geen kids wil.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:12

Ja hier! *steekt hand op* :')
Brrrr. Kinderen. Nee dankje :')
Mijn ouders vinden het overigens prima, ze staat er maar al te graag om te springen om GEEN opa en oma te worden :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:13

ik had je stukje bijna zelf kunnen schrijven, op die kots fobie en leeftijd na.
al me goede vriendinnen hebben kinderen.

dat gekwijl ben ik nog niet aangewend.. als ze jaar of 2 zijn is het al een stuk beter.

ik zeg al vanaf me jeugd dat ik geen kinderen wil.(ben al net over de 30)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:15

er zijn hier al zoveeeel topics van.. :) misschien voortaan eerst even zoeken in de zoekfunctie. :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:16

Kijk.. Jullie begrijpen mij :+

Ik zal het topic eens doorkijken morgen Fohadie :')

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:16

Haha, nog een lotgenoot. Ik heb precies dezelfde gedachten over kinderen (krijgen) als jij. Iedereen zegt dan 'ja maar wacht maar over een jaar of 5...' <<) Eh, nee bedankt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:18

Oh en wat denken jullie van de bevalling?! -O-

Ik las op internet laatst dit stukje: :')

Perineum massageolie. Echt. Dat zag ik een keer in een winkel staan. Zodat je minder kans hebt om uit te scheuren tijdens de bevalling. Ik wil daar geen massageolie voor. En ik wil daar ook niet uitscheuren. Niet bevallen lijkt me de beste optie.

:') :') _/-\o_

Deze link is trouwens ook leuk om eens te lezen als jullie tijd hebben:

http://www.kindervrij.nl/veel-voorkomen ... deren-wil/

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:18

Het schijnt dat je van je eigen kind niet vies bent. Al houd ik ook niet van kinderuitwerpselen , maar snot van een kind brrrr dat vind ik echt vreselijk.

Maar daarentegen vind ik een kus van een vreemde hond vies, maar van mijn eigen honden kan ik het hebben. Dus ik denk wel dat er waarheid in schuilt.
Dus dat zou voor mij geen reden zijn om er geen te nemen.
Ik heb hele andere redenen, en nu ook echt geen plaats of tijd in mijn leven voor een kind.

Mijn honden zijn beide herplaatsers, geen tijd om een pup op te voeden, laat staan een kind.
OOk overigens totaal geen behoefte aan een kind, vind zwangere mensen ook alles behalve aantrekkelijk :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

Meld zich :D

Ben nu 40 en roep al sinds ik kon praten dat ik geen kinderen wilde. Nooit rammelende eierstokken gehad ook.

Ik heb geen echte hekel aan kinderen maar blij word ik er zeker niet van. Vind ze pas leuk vanaf jaartje of 12, 13 als ze puberen :-)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

gekvanfleur schreef:
er zijn hier al zoveeeel topics van.. :) misschien voortaan eerst even zoeken in de zoekfunctie. :D

Dat zijn doorgaans HK topics geworden waar je niet meer tussen komt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:20

Op bokt zijn het er hééél veel. :D

En rondje 20e al? Vroeg hoor, zie ik niet terug bij vriendinnen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:20

ik wilde vroeger wel altijd graag kinderen maar toen al mijn vriendinnen kinderen kregen toen veranderde dat.
Ik zag toen in hoeveel werk het is, hoeveel geld het kost, paarden werden allemaal verkocht ivm tijdstekort en geldtekort en daarvoor in plaats veel drukte en alle bijbehorende dingen en bijna allemaal drama bevallingen.
Ik ben meerdere keren officieel peettante(laatste is van 15 juli 2014 :) ) en dat vind ik erg leuk!
Ik vind de kinderen van al mijn vriendinnen ook leuk maar ik ben ook altijd weer blij als ik thuis ben.
De meeste andere kinderen vind ik dus niet leuk.
Ik heb er niks mee, ik irriteer me aan ze, ze zeuren, huilen, klagen en zijn strontverwend en lelijk :) etc etc
Nu geef ik wel les ook aan kinderen , 1 van 11,5 jaar en 1 van 14 jaar (o.a.) en die vind ik wel erg leuk en gezellig.
Maar al die andere irritante kinderen kan ik echt niet uitstaan.
Gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:23

Ik ben nu 19, nooit kinderen gewild. Hoop dat ik en partner ook nooit kinderen ga willen, want dat is zo'n slecht idee dat ik ze toch niet zal nemen. Mijn beperkingen kunnen erfelijk zijn en ik kan daardoor ook geen goede moeder zijn, vandaar.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:24

Ik heb niet zozeer dat ik geen kinderen wil Maar ik wil absoluut niet zwanger zijn en bevallen. En een keizersnede is ook echt geen optie.

9 maand groeien, ontploffen, persen, pijn leiden en hormonaal zijn. Met een beetje pech constant misselijk zijn en dik worden. Het lijkt me vreselijk. Lekkende borsten die ook nog eens lelijker worden van een zwangerschap. Figuur naar de maan, want ik ben helaas geen Doutzen Kroes.

En het idee dat er iets in je groeit vind ik helemaal niet zo magisch als vele andere vrouwen. :=

Misschien moet ik maar wachten op nieuwe technologie. Dat ipv mijn buik er een soort oven wordt gebruikt waar ik de baby na 9 maand uit kan halen incl strikje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:25

yep...ik...bijna 50 en beste beslissing die ik ooit maakte in mijn leven.Op mijn twaalfde trouwens al :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:25

fohadie schreef:
[HK] Waarom géén kinderen?

Ik zou zeggen: Welkom bij de club!

Ik was al lid :D en iedereen is daar welkom!!!

pppfff mijn ergste nachtmerrie, ik moet er niet aan denken :') echt niks leuks aan....

Gaat ook niet veranderen, ik weet het al heel mijn leven en ik word volgende maand 40 :D hehe eierstokjes bijna over de THT datum....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:26

Nee nee nee iiihhiieeeh ik vind er niets aan. Vind ze niet leuk en heb bij baby's absoluut niet t kjoetgevoel. Vind een netjes jonge slangen of vogelspinnen aandoenlijker. Ik ben nu 32, maar t word niet beter. Hooguit erger nu iedereen rondom mij kids krijgt ben ik steeds meer blij dat ik ze niet heb. Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:26

CM_ schreef:
gekvanfleur schreef:

Dat zijn doorgaans HK topics geworden waar je niet meer tussen komt.

In het Waarom géén kinderen topic ben je meer dan welkom hoor :D Hoe meer zielen hoe meer vreugd haha, moet er altijd erg om lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:27

Niet om het een of ander hoor..... Maar honden kunnen ook kotsen :D

Ik heb vreselijk lieve neefjes en nichtjes, en ook kinderen van vrienden vind ik over het algemeen super leuk. Maar ik zeg altijd: zo leuk kan ik ze zelf niet maken :D
Dus ik ben gewoon die leuke tante waar ze gezellig komen logeren.
Zeer bewust geen kinderen, 2 katten en een paard, prima zo.
Gelukkig voor mijn ouders en schoonmoeder dachten broers en zussen er anders over, dus die zijn godzijdank wel opa en oma geworden, dat schijnt toch wel een dingetje te zijn. :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:29

Hier ook geen kinderen.. Misschien bot om te zeggen maar ik heb echt een hekel aan kinderen.

Ik denk dat als ik wel kinderen zou krijgen dat dat totaal mis zou gaan. Als zo'n kind jankt krijg ik nog meer haat gevoelens, waar de meeste moeders beginnen met troosten denk ik waarom geef je hem geen knal. :=

Nee kinderen krijgen is niets voor mij.

geerke

honden kotsen over het algemeen buiten en niet over je heen :')
Ik vind honden zoveel leuker dan kinderen,ik heb er nu vijf....eigelijk zou ik er 10 willen hebben.Maar ja,ik krijg geen hondenbijslag :')

geerte

Nee ik hoef ook geen kinderen, niet omdat ik er vies van ben ofzo, maar gewoon ik hou niet van kinderen en heb er totaal geen behoefde aan. Mensen zeggen vaak later denk je er wel anders over maar ik ben er nog steeds erg standvastig over dat ik geen kinderen hoef.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:30

wat een leuk topic ik zelf heb nu een 2¾ jarig zoontje
ik ben echt vies van alles paarden kwijl honden kwijl kots stront alles

het ergste zelf is nog net toen de kleine geboren werd , werd hij aangegeven
moeten als het kan bij hun moeder de eerste minuten doorbrengen
het eerste wat ik zei nee maak hem maar eerst schoon
wilde dat ''vieze'' kind liever niet vast houden

heb me kapot geschaamd en nog hihi
mn eigen bloed zweet en tranen

werkelijk hij kan nu op mn bord ''schijten en kotsen'' noem maar op agjoh laat hem maar doen

sorry voor mn taal gebruik

ps wat ik dus wil zeggen als het je eigen is neem je het voor lief
de bevalling och jot al vergeten ''na pijn heb ik erger ervaren''

slapeloze nachten agjoh gaan we naar beneden zetten we bassie en adriaan op (ziggo zend dit dus van half 1 tot 5 snacht uit)