faal op introkamp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marloes12345

faal op introkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 12:24

ten eerste ik vond het moeilijk om dit topic te plaatsten ik wist niet goed waar dit thuis hoorde dus als het verkeerd staat sorry daarvoor!
ik ben dit jaar begonnen met de studie PABO. nu begonnen we maandag met een introkamp. hiervan zullen veel mensen zeggen dat is toch super leuk maar ik vond het eerder heel erg eng. maar goed het was verplicht dus twee nachten niet geslapen en maandag met gezonde tegenzin richting de school en daarna na kennismaking de bus in naar het kamp. na de busreis vond ik het al een stuk minder eng. aangekomen in heemskerk bij de stayokay (in een prachtig kasteel :D) eerst even onze spullen in een ruimte zetten en toen was het alweer tijd voor de lunch. ook hier werd de angst alweer een stuk minder de contacten die ik hier legde waren heel erg gezellig en het was super leuk met elkaar!
na het eten deden we een spel dit had te maken met het thema van de drie dagen namelijk feesten we moesten zoveel mogelijk atributen verzamelen rond feestdagen en die kregen we door opdrachten te doen. dit was erg leuk en je kreeg goed contact met elkaar. na dit spel kwam het volgende spannende ding namelijk de kamer indeling. toen je wist in welke kamer je zat mocht je je spullen pakken en je kamer gaan zoeken. wij zaten op een acht persoons kamer. de mensen leken me wel aardig. maar we hadden nu veel tijd voor het eten en zaten op de kamer maar t was heel erg stil sommige praten wel met elkaar maar ik voelde me een beetje akward ik voelde me niet echt prettig in de kamer.
daarna was het tijd voor het diner. aangezien het thema feest was hadden we 'kerstdiner' het was heel erg grappig en omdat ik nu niet bij de mensen van mijn kamer zat had ik het eigenlijk weer heel erg gezellig. na het eten en wat vrije tijd gingen we zingen met de muziekleraar. dit was erg leuk en gezellig we zongen allerlei kinderliedjes die je bijvoorbeeld ook op stage weer kunt gebruiken. hierdoor gaat het allemaal in een leuke sfeer maar ben je toch alvast bezig met je lessen.
hierna werd het "dierendag" en gingen we in het donker in het bos het dierengeluidenspel doen. ik ben gek op spelletjes dus ik en de helft van mijn groepje waren erg fanatiek maar daardoor raakte we de andere helft kwijt maar wij gingen gewoon verder. het was alleen wel erg moeilijk want het was een dichtbegroeid bos wat niet echt op mensen was gemaakt. ook was het erg modderig door de regenval. voorop liep er een meisje met een zaklamp op haar telefoon en ik liep achteraan dus zag eigenlijk niks :P.
dus je kan het bijna al raden ik viel maar de manier waarop is nog het grappigst. we liepen door na een dier (iemand van de begeleiding) en er word naar ons achterop geroepen dat we de tak omhoog moesten houden. dus ik was daar druk mee bezig en zie daarom niet dat er een boomstronk op de grond lag en val bijna maar kan me herstellen en klap daardoor heel hard door mijn enkel heen en val als nog in de modder. ik roep heel hard naar mijn groepje dat ze even moeten wachten omdat ik gevallen ben. terwijl zij terug kwamen probeerde in mn voeten te bewegen maar mijn ene enkel deed echt heel erg veel zeer. ik moest huilen en de begeleiding die dichtbij stond kwam ook maar even kijken. ik moest opstaan maar dat lukte niet dus heeft de jongen uit ons groepje me opgetild en toen ben ik met de begeleiding mee gegaan het bos uit maar dat gaat niet erg makkelijk als je amper kunt lopen en het dichtbegroeid is. toen we langs een andere begeleiding de makkelijkste weg gevraagd en we moesten eerst nog een stuk rechtdoor door het bos en dan kwamen we bij het pad dat was makkelijker lopen wel om maar makkelijker dus wij deden dat. en aangezien we niks konden zien wist ik ook niet welke begeleiding het was en zij wist ook niet wie ik was dus zij vraagt mijn naam en die zeg ik zegt ze oohh maar dan zit jij in klas CD bij mij toen had ik pas door dat het tessa was onze begeleidende student #faal toen we eindelijk het bos uit waren nog via het pad naar de leraren gelopen wat eerder een soort hinken was leunend op tessa. bij de leraren vertelde tessa wat er gebeurd was en daarna ging zij weer het bos in want ja anders mis je een dier :P en ik moest gaan lopen met een leraar want lopen was het beste volgens hun. dus een rondje gelopen en daarna op het bankje gezeten om te wachten tot de rest klaar was met het spel. daarna weer terug naar het kamp samen lopend met de leraar.
hierna mochten we naar de kamers de leraar wilde eigenlijk nog naar mijn voet kijken en het koelen maar dat vond ik niet nodig. iemand heeft me de trappen opgeholpen naar mijn kamer en ben daar op een stoel gaan zitten. er waren ook een aantal kamergenoten die nu wel aardig waren. de andere waren naar het kampvuur. hier hadden wij geen zin in en bleven op de kamer. ik ben toen ook maar gaan douchen want ik zat onder de modder. daarna nog wat gekletst en vooral veel met onze telefoons gezeten.
rond een uur of 1 was iedereen terug en gingen we slapen. van slapen kwam bij mij niet veel mijn enkel ging meer pijn doen.

dinsdag begonnen we de ochtend met ochtendgymnastiek. de dingen die gingen gewoon meegedaan. niet zeuren maar gaan was mijn instelling. daarna ontbijt en hierna was het tijd voor een leerkring. we leerde over de studie en daarna moesten we een leuke presentatie bedenken voor aan het eind van het kamp met je klas wij gingen het liedje de kapitein van acda en de munnink verschrijven aangezien hierin stond CD voor jou CD voor mij CD voor ons allebij en wij waren klas CD. hierna was het alweer tijd voor het paasfeest en hadden we een paasspeurtocht door heemskerk heen. het was pijnlijk maar ik heb de hele spertocht mee gelopen en het was super leuk! je kreeg letters bij de opdrachten en dan moest je daarmee een woord maken. het woord was uit eindelijk feestvarkens. na de speurtocht was het alweer tijd voor de lunch. na de lunch hadden we weer leerkring over de eigenschappen die een leraar wel of niet moet hebben. en daarna nog wat tijd voor ons lied. hierna hadden we een vrije middag en kon je verschillende dingen gaan doen zoals naar een zwembad in de buurt of dat soort dingen maaar wij zijn met een groepje gewoon naar heemskerk geweest om wat eten te halen en daarna weer terug naar de stayokay en daar gezellig op hun kamer gepraat want ik kon niet goed lopen en we hadden verder eigenlijk nergens zin in. met deze mensen kon ik het wel goed vinden en we hadden een super gezellige middag met zn alle. daarna was het alweer tijd voor het avondeten.
na het avond eten hadden we dans les maar dit ging hem niet worden met mijn voet. terwijl ik stond te kijken ging mijn enkel meer en meer pijn doen. toen mijn vrienden bij me kwamen staan tijdens een nieuwe uitleg werd ik opeens helemaal niet lekker van de pijn in mijn voet en hebben twee van hun me naar binnen geholpen. even later kwam er ook een begeleiding ik moest vertellen wat er was en toen gingen ze een icepack halen en kreeg ik een aspirine. de twee die me hadden geholpen bleven bij me zitten. toen het dansen was afgelopen kwam iedereen weer naar binnen en ook twee leraren.van hun moest ik ergens anders gaan zitten omdat ik op tocht zat dus verplaatst en even gepraat met hun dat het eigenlijk niet zo goed met me ging. dat ik moe was en me niet prettig voelde in mijn slaapkamer. ik mocht ruilen van kamer maar dat vond ik ook weer niet zo aardig tegen mijn kamer genoten want ze waren opzich wel aardig maar lagen mij gewoon niet zo.
de theatersport ging beginnen maar ik mocht op de bank waar ik zat blijven zitten en moest tien minuten koelen dan twintig minuten niet en dan weer tien minuten wel. een iemand bleef bij mij zitten en die wisselde elkaar dan af. toen ik aan de tweede keer koelen was kwam er een leraar die er maandag nog niet was en die wilde het even bekijken. hij vond dat ik naar het ziekenhuis moest en ging een andere docent halen. die andere docent was degene die mij de vorige avond ook had geholpen. hij heeft het helemaal bevoelt. en zei dat het nu niet perse meteen naar de dokter hoefde maar dat hij een drukverband ging aanleggen en dan thuis maar naar de dokter moet gaan. maar ik mocht ook nu naar huis als ik dat wilde. maar ik vond het veel te gezellig dus wilde echt niet naar huis. toen het verband erom zat mocht ik nog naar de theatersport gaan kijken dit werd gedaan door de begeleidende studenten. ik heb alleen maar het eind stukje gezien maar het was best wel grappig. hierna konden we ons omkleden voor de feestavond waar iedereen verkleed moest. daarna echt een te gek feest. al kon ik niet dansen met mn voet was bewegen met mn armen en zo en zittend op een tafel dansen ook al heel erg leuk. om half 1 moest het stil zijn in de stayokay omdat er ook nog andere mensen waren in de stayokay. dus naar de kamer waar iedereen al was nog even snel gedoucht met mijn voet naar buiten hangend want die mocht niet nat worden en daarna bed in voor de tweede slapeloze nacht.

woensdagochtend was het eerst weer tijd voor ochtendgymnastiek en daarna weer ontbijt. hierna moesten we de spullen uit de kamers halen en beneden neerzetten. daarna hadden we tijd om onze presentaties helemaal af te maken en te oefenen. en daarna moesten we ze uitvoeren. het was heel erg leuk! daarna wat vrije tijd en de lunch. tijdens de lunch kwam de andere kampgroep aan en gingen we ze al zingend en dansend welkom heten.ze wisten niet wat er gebeurden :D. na de lunch was het tijd voor de sportmiddag die we met zn alle hadden. ik zat wel bij een groepje maar kon niet meedoen vanwege mijn voet maar toch was het heel erg gezellig al waren wij echt heel erg slecht en hadden we uiteindelijk maar 6 punten terwijl de winnende teams 30 punten hadden maar het was super grappig. daarna was het alweer ten einde en gingen we weer met de bussen terug naar den haag.

ik heb het echt super leuk gevonden en wil tegen iedereen zeggen die in de komende jaren op introkamp gaat en dat eigenlijk helemaal niet leuk vind of helemaal niet wil gaan gewoon gaan want het is echt super leuk!

ik sta nu bij de studenten die mee waren en de leiding bekent als het meisje die op de eerste dag van de studie al heel hard viel :o

ik ben nog niet naar de dokter geweest en mijn enkel doet wel veel pijn (het verband zit er wel nog om) maar nu lees ik op internet dat naar de dokter gaan geen zin heeft met een verstuikte enkel zou ik nu gewoon door kunnen blijven lopen of moet ik echt naar de dokter?

respect als je alles gelezen hebt! reacties zou ik uiteraard heel erg leuk vinden :P

xxx klunzige student :P

antje_vip

Re: faal op introkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:09

Wat een lang verhaal, en ook wel banketstaaf van je enkel haha. Mooi dat je het leuk had mijn intro in Groningen was ook zo leuk!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:10

Crisis, kunnen er ook hoofdletters in het verhaal? :') en iets minder één lap tekst :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:14

Pfoeee, als je echt PABO gaat doen, heb je taaltechnisch nog wel wat bij te spijkeren.
Bovendien is PABO een opleiding waarbij je continue bezig bent met sociaal contact, groepen, groepsdynamiek etc. Vind je dat eigenlijk wel leuk?

Halverwege het verhaal ben ik gestopt met lezen.

Ik hoop natuurlijk voor je dat het precies de juiste studie is, en dat je er lekker je draai zult vinden.

Edit, het verhaal alsnog helemaal gelezen.
Als ik het goed begrijp heb je in feite 1 vraag. Wel of niet naar de dokter.
Tsja, als je er zo veel last van hebt, lijkt het antwoord me simpel. Even langs de huisarts. En die bepaald dan wel of je een foto moet laten maken, of dat het gewoon met rust over moet gaan.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:28

Lekker langs de dokter met die enkel.
Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis, opgerekte banden, 10 dagen drukverband en dan laten controleren door de huisarts. Die vond een echo toch wel noodzakelijk gezien mijn enkel nogal dik en paars was. Bleken mijn achterste en voorste kruisbanden gescheurd. Beide rond de 40-45%. Dus toch laten controleren. En goed je rust nemen!!! Ik heb er na 2,5 jaar nog steeds vaak last van. Was eigenwijs en zat na 2 weken al te paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:35

Sjeu.....wat een "en toen en toen en toen en toen" lap tekst zeg. Maar de moraal van het verhaal is de vraag of je naar de dokter moet? Lijkt me wel, had je al veel eerder moeten doen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:48

Wat mij verbaast is dat er blijkbaar geen BHV'er/EHBO-persoon bij die nachtelijke boswandeling was? Het klinkt alsof je docenten maar een beetje met je aangemodderd hebben, ik had allang bij een huisarts(enpost) gezeten...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:53

Ik wil je verhaal graag lezen, maar ik kon niet eens de eerste 10 regels doorkomen. Misschien dat het erger is door mijn dyslexie, maar je moet heel wat bijspijkeren voor je taaltoets, die haal je zo niet (spreek uit ervaring).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:01

liedjuh2 schreef:
Lekker langs de dokter met die enkel.
Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis, opgerekte banden, 10 dagen drukverband en dan laten controleren door de huisarts. Die vond een echo toch wel noodzakelijk gezien mijn enkel nogal dik en paars was. Bleken mijn achterste en voorste kruisbanden gescheurd. Beide rond de 40-45%. Dus toch laten controleren. En goed je rust nemen!!! Ik heb er na 2,5 jaar nog steeds vaak last van. Was eigenwijs en zat na 2 weken al te paard.

Kruisbanden in je enkel?

marloes12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 15:33

Wat jullie zeggen is inderdaad mijn taal niet wat het moet zijn maar hier word hard aangewerkt met bijlessen. Ik weet dat er op de Pabo veel met groepen wordt gewerkt en vind dit erg leuk en ga ook graag met mensen om maar ik was bang dat het niet mijn soort mensen waren. Ik ben niet echt doorsnee (geen make-up, alles doen voor de paarden en redelijk exentriek) hierdoor vinden mensen mij vrij vaak raar. Maar dat weerhoud mij niet (meer).

Ik heb voor morgen ochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts eerder was er geen plek en het was niet dringend volgens de assistent

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:54

marloes12345 schreef:
Ik ben niet echt doorsnee (geen make-up, alles doen voor de paarden en redelijk exentriek) hierdoor vinden mensen mij vrij vaak raar. Maar dat weerhoud mij niet (meer).

Sorry, ik weet dat het off topic is, maar hier wil ik toch even op inhaken. Naar mijn ervaring zijn er maar heel weinig mensen echt doorsnee, en heeft iedereen wel excentrieke kanten. Het is goed dat je hierdoor niet laat weerhouden, maar pas er ook voor op dat wanneer je andere mensen leert kennen, je niet bij voorbaat al de gedachte hebt 'ik ben nou eenmaal niet zoals de rest en daarom zullen ze mij wel niet liggen'. Dat stoot mensen ook af, en ja, dan vinden ze je inderdaad raar krijg je inderdaad lastiger contact. Niet omdat je geen make up draagt of veel bij de paarden bent, maar omdat je je afzondert van de groep en ze geen hoogte van je kunnen krijgen. Terwijl als je gewoon openstaat voor anderen en lekker mee gaat kletsen het contact leggen vele malen makkelijker gaat (spreek uit ervaring).

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:58

Pff als jij PABO wilt gaan doen..
Ik zeg niet vaak iets over schrijfatijl. Maar dit is absurt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:04

Dus als ik het goed begrijp ben je gevallen op introkamp? Dan mag je je titel ook veranderen er staat nu faal in plaats van val... Nondeju zeg, begin eens iets aan je schrijfstijl en spelling te doen...*krijgt jeuk in vingers wegens niveau van de PABO student.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:05

Bonnyyyyyy schreef:

Absurd bedoel je :o :P ?

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:07

Kan de faal ook niet helemaal begrijpen.. kan gebeuren toch dat je valt?

Over het taalgebruik zal ik maar niet meer beginnen dat is al genoeg gedaan. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:09

Balen meis! Goed je voet omhoog houden in ieder geval!
(Probeer echt op je taal te letten, want het is net een verslag van een brugklaskamp zo :o )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-14 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:09

equitation schreef:
Bonnyyyyyy schreef:

Absurd bedoel je :o :P ?

Haha ik als pabo student wilde het ook typen, met regeltjes erbij.

Ik moet zeggen dat ik ook veel moeite heb met taal. Ben dan ook dyslectisch en heb mbo gedaan waar ik 4 jaar geen Nederlandse les gehad heb.
Dat is geen excuus, ik zal alleen harder moeten werken om het goed geautomatiseerd te krijgen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:14

TS, succes met je enkel en met je studie! ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:30

Op de basisschool werd er door iedereen beter geschreven dan nu op de middelbare... Maargoed, ga daar aan werken, ookal schrijf je maar een zin!

En als je openstaat voor anderen maak je over het algemeen vrienden. Je was eigenlijk al negatief begonnen. Ik ben zelf erg verlegen, maar het eerste wat ik doe op een eerste schooldag is naast iemand zitten en een praatje beginnen.

marloes12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 17:34

Ik vind het niet erg prettig dat jullie nu telkens over mijn schrijfstijl vallen. Ik weet dat 1 mijn nederlands (inclusief) schrijfstijl niet erg goed zijn! Maar hierbij krijg ik hulp. Maar ik had gewoon iets leuks (en iets minder leuks) mee gemaakt en wilde dit graag delen waardoor ik ook niet erg had gelet op mijn schrijfstijl!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:41

Bonnyyyyyy schreef:

En dat met twee spelfouten :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:43

Volgens mij gaat dit verhaal niet over de schrijfstijl >;)

Jammer dat je zo last hebt van je enkel. Hopelijk gaat het snel beter.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:47

Femke_Tweety schreef:
Pfoeee, als je echt PABO gaat doen, heb je taaltechnisch nog wel wat bij te spijkeren.
Bovendien is PABO een opleiding waarbij je continue bezig bent met sociaal contact, groepen, groepsdynamiek etc. Vind je dat eigenlijk wel leuk?

Halverwege het verhaal ben ik gestopt met lezen.

Ik hoop natuurlijk voor je dat het precies de juiste studie is, en dat je er lekker je draai zult vinden.

Edit, het verhaal alsnog helemaal gelezen.
Als ik het goed begrijp heb je in feite 1 vraag. Wel of niet naar de dokter.
Tsja, als je er zo veel last van hebt, lijkt het antwoord me simpel. Even langs de huisarts. En die bepaald dan wel of je een foto moet laten maken, of dat het gewoon met rust over moet gaan.

marloes12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 12:44

Voor alle mensen die beweerde dat ik zo mijn taaltoets niet zou halen :p
ik heb hem gehaald in de eerste keer dus voor de volgende keer blijf on topic en beroordeel mensen niet op een stuk ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:53

Ik heb ook even pabo gedaan en geloof me, ik had mensen in m'n klas die veel slechter in taal waren dan jij ;)
En iedereen maakt foutjes als je snel een hele lap tekst typt. Als er nou in elke zin een fout zat, oké, maar 1-2 in een lap tekst: prima.

Hoe gaat het met je enkel?