Hij schijnt te bestaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Hij schijnt te bestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 17:48

De app die je zo in kunt stellen dat hij tussen bepaalde tijden de vergrendeling van je telefoon veranderd.

Waarom wil ik dat? Omdat ik sms in mijn slaap. Mijn telefoon is ook mijn wekker en ligt dus naast me in bed. Ik ga momenteel door een ontzettend stressvolle periode en daardoor droom ik ook heel levendig. Dat houdt in dat ik veel praat in mijn slaap, regelmatig opsta (en dan dus ook kleding aantrek, een handeling verricht, kleding weer uittrek en weer mijn bed in stap), dat ik daarin ook deuren open maak en het balkon op stap etc. Tot zo ver allemaal niet zo erg, ik heb het blijkbaar nodig om alles te verwerken.

Echter: wat me al wel vaker gebeurd is en afgelopen nacht weer: ik verstuur ook berichtjes. De app die ik daarvoor gebruik vraagt me zelfs nog om een pincode in te toetsen voordat ik m kan gebruiken, en dat kan ik blijkbaar ook nog doen. En dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen. Dat ik dingen doe in mijn eigen huis: prima. Dat ik contact op neem met anderen: niet prima. Nu was het mijn vriend, maar voor hetzelfde geld is het een keer mijn afstudeerbegeleidster.

Nu hoorde ik van iemand dat er een app is die vanaf een bepaald tijdstip je verteld dat de ontgrendeling van je telefoon anders is. Doordat je dan uit je routine gehaald wordt is de kans kleiner dat je je telefoon kunt gebruiken zonder wakker te worden.

Weet iemand hoe deze app heet?

magda_90

Re: Hij schijnt te bestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:50

Of een aparte wekker halen en je telefoon ergens buiten je bereik leggen? Ontspannen voor het slapengaan is voor de lange termijn ook beter. Succes i.i.g!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:51

Als ze zo slaapwandeld dat ze zich aan en uit kan kleden, zal ze die telefoon dan ook wel vinden.
Bovendien was dat haar vraag niet.

Ik heb geen idé hoe ie noemt Vjesta maar je kan ook niet eens op "slaapwandel app" ofzo zoeken?

Edit;
hier staat niks tussen?
http://www.easyappfinder.com/parent/tim ... or-parents
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-09-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:53

Een wekker kopen lijkt me misschien nog wel de handigste optie? Wel een vervelend probleem :=
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-09-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 17:53

magda_90 schreef:
Of een aparte wekker halen en je telefoon ergens buiten je bereik leggen? Ontspannen voor het slapengaan is voor de lange termijn ook beter. Succes i.i.g!

Ik ben bang dat dat niet gaat werken. Afgelopen nacht heb ik behalve een smsje verzonden (dat als m'n vriend naar binnen wilde hij maar even moest bellen) ook naast mijn bed gestaan, mijn badjas aan gedaan en ben ik opzoek gegaan naar de reserve sleutel die ik maanden geleden heb laten maken maar kwijt ben. Daarna heb ik de badjas weer weggehangen en ben ik mijn bed weer in gegaan. Het wegleggen van mijn telefoon heeft hooguit tot gevolg dat ik op moet staan voordat ik kan smsen.

Voordat ik ga slapen probeer ik altijd iig te douchen zodat ik lekker warm ben, en dan in bed nog 30 tot 60 minuten een goed boek te lezen.

Toch bedankt voor de tip! :)
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 02-09-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Andere suggesties geven is nog altijd niet verboden. Soms kan de oplossing simpelweg in een andere hoek liggen. ;)

Edit, graag gedaan. Probeer toch flink te ontspannen voor de slaap naast de tips van de app, slaapwandelen vergt behoorlijk veel energie (geestelijk en lichamelijk).
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-09-14 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Geen idee welke app je bedoelt en smsen in je slaap kan vervelend zijn. Maar vind je het niet eng dat je het balkon op loopt? Je kunt er ook af stappen in de slaap. Zou ben ik wel eens uit mijn hoogslaper gelazerd. Dat lijkt me vervelender dan smsen. Kun je er in het algemeen niet wat tegen doen? Therapie ofzo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:54

Jeetje! Typ je dan ook echt leesbare berichten? Pfoe, ik denk even met je mee. Lastig probleem!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:56

Vjestagirl je gebruikt nu een app met een andere code voordat je 's avonds kan smsen? Of wil je die gaan gebruiken? Als je dat al gebruikt laat dan de code door je vriend invoeren waardoor je 's avonds om bepaalde tijd tot 's ochtends bepaalde tijd niet meer kan ontgrendelen..aangezien je dan de code gewoon niet hebt.

DaisyDarling

Kan je niet elke dag voor het slapen gaan je code veranderen en die op een briefje in de keuken leggen?
Dan moet je sochtends echt opstaan en die code gaan zoeken voor je je telefoon kan gebruiken. Of onthou je die nieuwe code dan gelijk? :+
Nog beter; iemand dat voor je laten doen. Woon je samen? Dan kan je huisgenoot een code kiezen en je het briefje sochtends geven/ergens neerleggen.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 02-09-14 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Oh dat lijkt me wel heftig zeg. Gaat het om een android of ios telefoon?

(Wel jammer dat je je sleutels niet gevonden hebt :+ )

maikeltje

Hoe weet je wat je allemaal gedaan hebt tijdens je slaapwandelsessies? Heb je een camera bij je bed hangen? :')
En ben je dan niet doodmoe 'S ochtends?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:57

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:57

Ik zou als ik jou was wel zorgen dat je niet snachts het balkon op kan.. Hartstikke gevaarlijk!

Voor hetzelfde geldt droom je dat je vliegt. Ik heb hetzelfde gehad vroeger en ze dezen voor mij de sleutel verstoppen enzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 17:59

vuurneon schreef:
Jeetje! Typ je dan ook echt leesbare berichten? Pfoe, ik denk even met je mee. Lastig probleem!

Jup, vannacht heb ik gestuurd "bel je me even als je er morgen om wat voor reden dan ook in wil? X".
Let wel: wij wonen niet samen, hij woont zelfs 45 minuten rijden verderop en er was geen enkele sprake van dat hij naar mij zou komen. Ik droomde echter dat hij langs zou komen vandaag...

Een paar maanden geleden stuurde ik iemand anders "haal als de sodemieter mijn naam van die website af" toen ik droomde dat iemand mijn naam op een sexsite had gezet.

Gelukkig snappen mensen het altijd wel als ik 's morgens uitleg wat er aan de hand is, maar voorkomen is toch prettiger.

Koekeroekus schreef:
Geen idee welke app je bedoelt en smsen in je slaap kan vervelend zijn. Maar vind je het niet eng dat je het balkon op loopt? Je kunt er ook af stappen in de slaap. Zou ben ik wel eens uit mijn hoogslaper gelazerd. Dat lijkt me vervelender dan smsen. Kun je er in het algemeen niet wat tegen doen? Therapie ofzo?

Neuh, ik vind het niet eng dat ik het balkon op loop. Ik doe dat soort dingen in mijn slaap namelijk altijd met een goede reden. Dat ik het balkon op ging was omdat ik dacht dat het tentenkampement waar ik net een week in 'gewoond' had onder mijn balkon stond, en ik even ging kijken of het wel allemaal goed ging. Toen ik het niet zag staan heb k zelfs nog gedacht "das logisch, dat staat natuurlijk aan de andere kant van de flat!" :D

Maar ik ga wel voor de veiligheid een sleutelkluisje bij mijn voordeur maken, zodat ik niet ooit midden in de nacht de voordeur uit loop en in mijn badjas zonder sleutel op de galerij sta :P

Ik maak ook regelmatig mijn vriend wakker als we samen zijn. Soms omdat er grote spinnen van het plafond komen, soms alleen maar om over giraffes te praten en soms om te vragen of hij slaapt :D.

Bestaat er slaapwandel therapie dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:01

En als je een wekker koopt en je batterij en simkaart uit je toestel haalt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:02

maikeltje schreef:
Hoe weet je wat je allemaal gedaan hebt tijdens je slaapwandelsessies? Heb je een camera bij je bed hangen? :')
En ben je dan niet doodmoe 'S ochtends?

Mijn vriend vertelt me dingen, andere dingen kan ik me herinneren zoals jij je je dromen herinnert. Ik heb ook weleens al mijn meubels verplaatst :P. Of ik vind mijn badjas ineens naast mijn bed ipv aan de kapstok en dan herinner ik me weer dat ik m 's nachts gebruikt heb.

En ja, ik ben vaak moe 's morgens.

muntdrop schreef:
Oh dat lijkt me wel heftig zeg. Gaat het om een android of ios telefoon?

(Wel jammer dat je je sleutels niet gevonden hebt :+ )

Het is n android

muntdrop schreef:

Ik ga direct even kijken, dank je wel!

Over het veranderen van mijn codes: onthoud ik. En anders onthoud ik dat ze in de keuken liggen, dat soort truukjes werken niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:03

purny schreef:
En als je een wekker koopt en je batterij en simkaart uit je toestel haalt?

Ik wil bereikbaar zijn als er iets met mijn ouders of mijn paard gebeurd, anders deed k dat idd

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:03

vuurneon schreef:

Geen idee, misschien eens informeren bij de huisarts? Zou toch wel een oplossing gaan zoeken. Straks bel je de politie omdat je droomt dat je ontvoerd word ofzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:06

Koekeroekus schreef:
vuurneon schreef:

Geen idee, misschien eens informeren bij de huisarts? Zou toch wel een oplossing gaan zoeken. Straks bel je de politie omdat je droomt dat je ontvoerd word ofzo.

*grin* dat kan nog leuk worden dan. Volgens mijn vriend heb ik namelijk gewoon mijn ogen open en kom ik over alsof ik wakker ben :P.

Nou maar hopen dat dit berichtje niets triggert voor vannacht :P.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:06

Je kan ook je simkaart eruit halen en je wifi uitzetten of iig je netwerk verwijderen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:06

Als je maar vaak genoeg die app aan en uit hebt gezet kun je dat ook slapend ben ik bang.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:07

lrtj_ schreef:
Je kan ook je simkaart eruit halen en je wifi uitzetten of iig je netwerk verwijderen.

Als ik de sim eruit haal ben ik niet bereikbaar meer en dat is direct mijn grote probleem daarmee. Als er iets gebeurd met mijn paard, ouders, broer of vriend dan wil ik gebeld kunnen worden. En zolang ik n sim heb kan k smsen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:09

Een simpel ander telefoontje kopen van 20 euro die je ergens ligt en bij je andere telefoon alles eruit halen en zorgen dat die buiten bereik is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:09

sallandval schreef:
Als je maar vaak genoeg die app aan en uit hebt gezet kun je dat ook slapend ben ik bang.

Daar ben ik ook bang voor, maar ik wil het iig proberen.