Kat heeft over mijn rijlaarzen gepist. HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Kat heeft over mijn rijlaarzen gepist. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 17:28

*geen idee of het goed staat*

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, onze kat heeft over mijn rijlaarzen heen geplast.
Niet aan de buitenkant, mevrouw is er waarschijnlijk in gaan zitten en heeft toen haar ding gedaan -O-
Het is dus voornamelijk aan de binnenkant.

Weet iemand wat te doen en of het er nog uit gaat?
Ik baal hier ontzettend van, is namelijk niet de eerste keer dat ze over spullen heen pist..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:02

:(:) :(:)
:')

Schop onder zijn hol? :')
Geen idee, sorry. Sterkte. :D

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 18:07

Als ik het daadwerkelijk gezien had, had ze in ieder geval geen aai gehad :Y)
Vind het zo jammer!! :( heb al zoveel mogelijk gepoetst met van die natte doekjes, hopelijk helpt dat.
Zonder pardon legt ze af en toe ook is een drol neer op de overloop, hoewel haar kattenbak daar 1 meter van af staat. Ik snap werkelijk niks van dat beest 8)7

Anoniem

Re: Kat heeft over mijn rijlaarzen gepist. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:07

Er zijn van die sprays tegen de geur van kattenpis, voor kleding en meubelen enzo, misschien dat dat helpt?

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:08

Ik weet niet wat voor soort laarzen het zijn maar je kan ze wassen met water (of een speciaal middel) dan met proppen keukenpapier erin laten drogen :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 18:08

Dat is inderdaad ook een goede ! Ik ga is kijken. Bedankt :)

Ze zijn van leer en de binnenkant is een soort stof/leer?

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:09

[***] schreef:
Er zijn van die sprays tegen de geur van kattenpis, voor kleding en meubelen enzo, misschien dat dat helpt?

Dat helpt alleen tegen de geur, maar is niet zo fris om steeds met je voet in die pis te zitten :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:09

er zijn middeltjes in de handel die speciaal zijn voor een bepaalde vlek of vuiligheid en ik weet dat er ook zoiets is voor dierenpies

wij hebben ooit een kater gehad die een matras onder had gezeken, een kater :r
we hebben de geur er helemaal uit gekregen

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:10

xAnnouk schreef:
Dat is inderdaad ook een goede ! Ik ga is kijken. Bedankt :)

Ze zijn van leer en de binnenkant is een soort stof/leer?

Je moet dan even goed kijken welk middel je bij leer kan gebruiken zodat het geen schade brengt aan je laarzen

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 18:10

Bedankt voor de reacties.

@shethorsie ik ga even kijken.

Ze heeft ook een keer over mijn tas gepist, ik was woest. Heb alles geprobeerd maar de stank en de vlekken gingen er niet uit. Hoop dat het niet bij mijn laarzen ook het geval is.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:12

xAnnouk schreef:
Bedankt voor de reacties.

@shethorsie ik ga even kijken.

Ze heeft ook een keer over mijn tas gepist, ik was woest. Heb alles geprobeerd maar de stank en de vlekken gingen er niet uit. Hoop dat het niet bij mijn laarzen ook het geval is.

Ik zou ze sowieso alvast in water leggen voordat het er echt in gaat trekken, dan krijg je het er moelijk uit

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 18:13

Ik heb al zowiezo met water en doekjes de laars schoon proberen te maken en nu ligt hij te drogen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:15

Volgens mij heeft hg van dat schoonmaak spul voor dieren pies.
Hier keer gehad dat een kat op t kleed had zitten pissen.
Vlek en geur ermee weg gekregen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:17

Ik zou sowieso eens nagaan waarom ze dat doet.. Vieze bak?
Plassen op zachte dingen kan ook duiden op blaasontsteking..

Ik weet hoe vervelend het is, maar ik weet ook hoeveel last een kat er zelf van kan hebben..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:20

Of de bak-/grit vind ze niet fijn. Sommige katten zijn nogal pietluttig. Voelt het te klein...korrel voelt misschen niet fijn aan de pootjes...noem maar op.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:20

Heb zo ooit een handtas moeten weggooien omdat de geur er niet meer uit ging. Op mijn laarzen was het gelukkig enkel op de buitenkant. Ik vrees dat je mss wel een paar nieuwe laarzen op je verlanglijstje mag zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:21

Inderdaad misschien even na gaan wat zijn motivatie is om overal en nergens, behalve de kattenbak te gaan plassen.

Misschien kan je Urine Off proberen, ik weet niet of het op leer mag, maar dit spul heeft wel heel erg geholpen hier.

Kattenplas lucht is echt een vieze scherpe lucht wat niet zo snel eruit gaat, snap je frustratie! ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:24

Misschien vochtvreter erin doen? Of rijstkorrels, die nemen ook wel vocht op.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:44

Mijn kat heeft dat ook eens gedaan toen ze voor het eerst krols werd (die zelfde week nog naar de DA gebracht ~~}> ) Ik heb toen dit gekocht:
Afbeelding
Geen geurtje meer te ontdekken daarna :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 18:49

Bedankt voor alle reacties!
Ze hebben twee schone kattenbakken (we hebben een kat en een poes(de pisser dus haha))
Ze doet het ook gewoon op de overloop of over andere dingen heen.. en heb echt helemaal geen idee waarom.
Ze krijgt goed te eten, mag naar buiten, genoeg aandacht etc etc..
Soms heb ik ook het gevoel dat ze het uit protest doet ofzo.
Laatst liep ze over de grote weg en zagen we dat, dus wilde we haar niet meer naar buiten doen voor eigen veiligheid (mevrouw is nogal traag en ziet gevaar niet altijd aankomen :') )
Maar na een paar dagen begon ze weer te pissen. Dus hebben we haar weer naar buiten gedaan.
Maar nu doet ze het net zo goed weer.
En het rare vind ik ook dat ze dan gewoon op de overloop poept, waar de kattenbak gewoon half naast staat..

Vorige week had ze in de vensterbank geplast en nu dus over mijn laarzen. Normaal gesproken doet ze het een keer en dan houd het een tijd op.

Verder is het echt een gezonde kat, geen rare dingen oid. Is ook gesteriliseerd, inentingen gehad etc.
En ook nog is super lief! Maar dit is haar minpunt..

Misschien kunnen we is ander grit proberen inderdaad.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:52

Biotex ! Onze kat heeft een periode op onze leren bank geplast en Biotex schijnt ook de eiwitten uit de urine af te breken. (ofzoiets maar het hielp in ieder geval wel) :o

Edit: ik zie nu dat het een terugkerend probleem is dus dan is het misschien wel interessant om ook te vertellen hoe onze kat ermee is gestopt :

Wij hebben ook 2 katten (broers) en 1 daarvan plaste dus op de bank. We hebben ander kattengrit genomen (silicakorrels) en een andere kattenbak (we hadden 2 open bakken en nu een open en een met deksel).
We hadden ook het idee dat hij het uit verveling deed (onze katten kunnen niet buiten) en onze kat is erg op eten gericht, we zijn hem zijn brokjes in voerspeeltjes gaan geven zodat hij er langer mee bezig is. En aan het begin na elke keer op de kattenbak belonen met een brokje.
En als hij wel op de bank had geplast hebben we het genegeerd (dus ook geen negatieve aandacht geven, hoe moeilijk dat ook is) en als hij in een andere kamer zat de bank goed schoongemaakt met Biotex.
Nu doet hij het al meer dan een jaar niet meer *\o/* veel gedoe, maar ik denk dat het bij ons echt een combinatie van oplossingen was .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:08

Biotex groen inderdaad en Ecodor, die werken het beste tegen kattenpies. Als je het aandurft om je laarzen even vol te laten lopen met water met biotex erin en dan laten drogen dan zou het weg moeten zijn. Biotex lost met de enzymen die erin zitten de kattenpies op.

wat het plasprobleem betreft, is poes nagekeken op blaasproblemen/ontsteking? Beetje urine op zien te vangen en zo vers mogelijk naar de dierenarts brengen dan kunnen ze het testen. Niet paar uur laten staan maar eigenlijk nog warm naar de DA brengen.

Wordt poes niet gepest door de andere kat als ze naar de bak gaat? Hebben de bakken een kap met deksel? Dat vinden niet alle katten prettig namelijk, sommige katten gebruiken dan de bak niet omdat ze niet om zich heen kunnen kijken.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 19:10

We gaan even kijken of dit wat we nu hebben gedaan werkt en anders kunnen we wel proberen wat jij zegt cissy!

nee niet nagekeken daar op.

nee dat ook niet.. ze hebben er 1 met kap en 1 zonder :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:11

Dan zou ik toch maar proberen een keer urine op te vangen, katten kunnen er lang mee rondlopen en misschien heeft ze wel gruis wat haar zeer doet en dan kunnen ze naast de bak gaan plassen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 19:14

Ja maar dat vind ik dus raar, het is niet alleen plassen. Op de overloop poept ze 9/10x dat ze het daar doet.
En beneden plast ze.
Dat vind ik dus raar.
Als ze alleen zou plassen okee.. maar omdat ze ook nog poept zoek ik het eerder ergens anders.
Of denk ik nu raar? :)

edit; en verder ziet ze er ook heel goed uit en gedraagt ze zich vrolijk. weet niet of er symptomen zijn oid?