Hekel aan school...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shethorsie

Hekel aan school...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 18:40

Al vanaf jongs af aan heb ik een hekel aan school, ik vind al het leren maar niks en doe liever wat met me handen. Maar nu heb ik gewoon helemaal geen conventratie als ik huiswerk heb, ik doe het niet maar ik zorg er voor dat leraren het niet door hebben want ondertussen heb ik bij elke docent wel iets gevonden waardoor ze het toch niet merken. En leer eigenlijk bijna nooit tenzij het echt moet. Ook hiet geld ik weet bij elke docent wel hoe ik een spiekpapiertje kan gebruiken. Ook heb ik een best onschuldig uiterlijk en lijk ik altijd heel braaf dus soms bij contoles van huiswerk slaan ze me over, en ik kwam ook onder 3 uur spijbelen uit :') maar eigenlijk baal ik er wel van dat ik gewoon geen concentratie heb. (Na mijn mavo ga ik waarschijnlijk praktijk mbo doen). Maar hoe kan ik dit school jaar en volgend jaar mijn examen overleven? Heeft iemand tips?

belle_boef

Re: Hekel aan school...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:42

Jezelf bij elkaar rapen en verantwoordelijkheid nemen. Je hele leven lang kom je dingen tegen die niet leuk zijn maar wel gedaan moeten.

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:42

gewoon goed leren school is niet leuk maar voor later wel handig

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:47

door zetten en je verantwoordelijkheid nemen, na je examen mag je iets gaan doen wat je leuk vind.
nu moet je jezelf een trap onder je reet geven en gewoon je schouders eronder zetten, niet alles in het leven is "leuk"
Laatst bijgewerkt door lizet_lara op 31-08-14 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:49

Als je met zo'n houding door blijft gaan zit je nog langer op school :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:59

Gefeliciteerd, je bent een puber :D

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:02

Je niet aanstellen, want door nu alles zo aan te pakken (met spiekbriefjes enzo) ben je dadelijk zwaaaaaaar de l*l met je examens. Jij bent nu namelijk niet de basis aan het opbouwen die je nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:02

Zelf gewoon doorzetten, anders kom je ook niet ver als je het zelf niet doet. Ik raad je wel heel erg aan om beter je best te gaan doen op school, scheelt heel veel.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:11

Even flink je schouders eronder zetten en wél leren en je werk maken. Ik heb ook in de afgelopen 3 jaar flink aangekloot(al leer ik voor de meeste toetsen juist heel goed) en heb nu(ik zit in de 4de, examenjaar) 3 kinderen in mijn klas zitten die bij hun examen niks hadden geleerd en hierdoor zijn gezakt. Veel succes! :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:13

School hoort er gewoon bij. Beetje doorzetten er zijn meer die het niet leuk vinden, maar iedereen gaat naar school. Je komt er echt wel gewoon eventjes je schouders eronder zetten :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:14

lotlot2 schreef:
Als je met zo'n houding door blijft gaan zit je nog langer op school :+

_O-

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:17

Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Bij mij is na járen AD(H)D gebleken en nou hoeft daar bij jou hélemaal geen sprake van te zijn, maar als ik dan reacties lees als jezelf bij elkaar rapen had ik in mijn geval gedacht van ja maar hoe dan? :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:17

Wat voor mij helpt om me goed te kunnen concentreren is mijn mobiel even aan mijn moeder geven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:20

Ik zou als ik jou was toch wat meer gaan opletten in de lessen. Vooral bij nederlands valt zo te zien nog flink wat te verbeteren.

Sorry; niet lief, maar wel eerlijk.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:22

Ken t probleem wel, zit op VWO en redt het nu echt niet meer zonder leren. Vandaar ik de 4e twee keer heb moeten doen, en nu in de 5e zit. Ik ben ook altijd van plan goed te gaan leren, en dan eenmaal op de laptop even bokt checken, FB checken, dit checken, dat checken en dan is t weer etenstijd.. pff

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:25

Als je de ik-vorm nog met dt schrijft in het vierde jaar vwo klopt er ook iets niet. Komop dames, schouders eronder!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:31

Je niet zo aanstellen, of langs de huisarts gaan ivm je concentratieprobleem.

Daarnaast ben je echt de l u l met je examens straks gezien je nu d.m.v spiekbriefjes en dat soort onzin geen basis aan het opbouwen bent en dat heb je juist zo nodig.

Als je zo doorgaat zit je nog langer op school :)

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:31

Aryana schreef:
Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Bij mij is na járen AD(H)D gebleken en nou hoeft daar bij jou hélemaal geen sprake van te zijn, maar als ik dan reacties lees als jezelf bij elkaar rapen had ik in mijn geval gedacht van ja maar hoe dan? :=

Dat denk ik nu dus ook :(

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:32

denice schreef:
Als je de ik-vorm nog met dt schrijft in het vierde jaar vwo klopt er ook iets niet. Komop dames, schouders eronder!

Die regels ken ik prima hoor, zag t ook toen ik hem geplaatst had maar vond het in dit geval even niet zo belangrijk om te veranderen ;)

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:33

Anoniem schreef:
Ik zou als ik jou was toch wat meer gaan opletten in de lessen. Vooral bij nederlands valt zo te zien nog flink wat te verbeteren.

Sorry; niet lief, maar wel eerlijk.

In de lessen let ik goed op en maak ik ook aantekeningen en alles want tijdens de les gaat het goed maar vooral huiswerk en leren is een punt bij mij.

Hahah geeft niet hoor :) ik heb dyslexie dus dat verklaart ook een hoop denk ik

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:34

Ook met Dyslexie kan je prima taal leren, je moet alleen wat meer moeite doen :)

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:34

Even een afspraak maken bij je huisarts, die kan je doorverwijzen om het te laten testen. Het komt héél veel voor en beter als je het nu weet dan op late leeftijd als bv cassiere te eindigen terwijl met medicatie je naar de uni had kunnen gaan.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:35

Hebben ze niet iets van huiswerkbegeleiding op school of in de buurt? :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:36

Leer je makkelijk? Ik namelijk wel en had ook altijd een grote pleuris hekel aan school. "Je niet aanstellen" is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Zo fijn is het namelijk niet om je dag in dag uit een hele dag te vervelen, of dat nou is omdat het te makkelijk is of omdat het te moeilijk is of omdat er iets "mis" is. Ik heb uiteindelijk met vlag en wimpel en ontelbaar veel "ziekte"uren mijn havo diploma's (jaja, 2 stuks) gehaald en ben toen gaan werken. Ben nooit blijven zitten en havo was toch weer een jaar minder :+ Nu, jaren later ga ik beginnen met een deeltijd HBO opleiding en daar zie ik al gigantisch tegen op. Dit is maar 1 dag per week en valt hopelijk wel een beetje vol te houden.

Dus ik zou zeggen: veel sterkte. :+

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:38

Sem_ schreef:
Hebben ze niet iets van huiswerkbegeleiding op school of in de buurt? :)

Krijg ik binnenkort ook... Maa met dat soort dingen kan ik mezelf niet meer in de hand houden. Ik weet niet goed wat het is maar op een of andere manier word ik een bitch en doe ik niks(hiermee bedoel ik dat ik geen informatie opneem als ik iets lees niet weet wat ik lees etc) ookal zeg ik in mijn hoofd: kom op doe nou niet zo gemeen en let even op!