ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RedRoses

ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:06

Hoi bokkers,
Ik word er met de dag onrustiger van; ISIS.
Nu las ik weer dat ze Portugal en Spanje willen. Hoelang duurt het nog voor ze ons willen? Ik ben doodsbang. Als ze hier zijn pleeg ik liever gelijk zelfmoord samen met mijn dierbaren. Ik wil niet in hun handen vallen. Help me! Ik word hier helemaal gek van. En alles op het nieuw, de kranten... Ik moet gewoon stoppen met het nieuws kijken en niet meer in de krant kijken. Nu zijn ze wéér op het nieuws bezig en ik probeer niet te kijken, maar mijn ouders kijken. Heeft iemand enig idee hoe ik hiervanaf kan komen... het is zo naar wat wij mensen elkaar aandoen. Ik krijg er hele erge buikkrampen van. Ik dacht dat het alleen daar in het oosten was. Waarom zien mensen nou niet gewoon in, dat ze met uitroeien bezig zijn... Ik word alleen maar gekker van dit topic schrijven, dus ik hoop op een antwoord!

groetjes,
Jolijn :\

MarlindeRooz

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:08

Het klinkt bot, maar je moet jezelf toch leren om je een beetje af te sluiten voor wat er allemaal gebeurd in de wereld.
En zo snel zijn ze hier niet hoor, daarbij heeft Europa een verdrag waardoor als ze europa willen binnenvallen alle Europese landen die landen militair zullen steunen en daar kan zo'n ISIS niet tegen op.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:09

Och meiske die soep wordt echt zo heet niet gegeten hoor ;) Als ze Europa binnen vallen zou dat wel eens het laatste kunnen zijn wat ze gedaan hebben. Wij staan als kikkerlandje niet alleen hoor, de VN en de NAVO houden dat goed in de gaten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:11

nou als ze zover gaan komt er desnoods een allesvernietingende bom op irak en zo... ( geen idee waar de ISIS zit :') ) om heel de IS is het toch? uit te schakelen. daar kunnen ze rotzooien maar ze komen echt niet aan eu/amerika

RedRoses

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:12

Oh, dat is waar. Ja het spijt me voor het topic, maar ik moest het ergens kwijt... En Unihorses inderdaad, ik zou mijn leven ook wel geven om hun uit te schakelen, Dat hún maar geen mensen in hun handen krijgen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:13

Bang voor IS? Ik ben eerder banger voor het extreem uit de hand lopen van de vete tussen Rusland en Oekraïne. Als ik al bang word..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:13

Op het nieuws is de laatste dagen gelukkig ook dat bepaalde steunpilaren van de ISIS in dit land opgepakt worden en strafbaar zijn. Dus dat is dan weer positief. :)

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:14

eenitraM schreef:
Bang voor IS? Ik ben eerder banger voor het extreem uit de hand lopen van de vete tussen Rusland en Oekraïne. Als ik al bang word..

Maar de IS vermoord op gruwelijke wijze... door dit gedoe denk ik helemaal niet meer aan Rusland en Oekraïne, wat voor mij al een opluchting is.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:14

Ik leef waarschijnlijk onder een steen, maar wat is de ISIS? := :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:16

LOLLYYwood schreef:

Even serieus? :=
Wel gehoord van het fenomeen google?

Anoniem

Hey meis. Leg je vraag eens voor op school.
Er zijn als het goed is uren les zoals Maatschappijleer of Geschiedenis. Docent kan je een heel eind op weg helpen.

eenitraM

RedRoses schreef:
eenitraM schreef:

Maar de IS vermoord op gruwelijke wijze... door dit gedoe denk ik helemaal niet meer aan Rusland en Oekraïne, wat voor mij al een opluchting is.

Rusland en Oekraïne is bijna 'om de hoek' en heeft volgens mij een grotere betrokkenheid op Nederland dan Israël en Syrië.

Maar ben je alleen bang voor de manier waarop er gemoord wordt?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:17

LOLLYYwood schreef:

Nee hoor, ik zou ook niet weten wat het inhoudt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:18

MarlindeRooz

Citaat:
Wat is ISIS?
"ISIS staat voor Islamitische Staat in Irak en al-Sham en is een op al-Qaeda geïnspireerde jihadistische groepering die is begonnen in Irak. Ze streven naar een islamitisch emiraat waarin de sharia van kracht is."
"De regering van premier Nuri al-Maliki wordt gedomineerd door sjiieten en door zijn steeds autoritairdere optreden voelden soennitische stammen in het westen van Irak, in de provincie al-Anbar, zich buitengesloten. Dus kon ISIS daar stevig voet aan de grond krijgen."

Sharia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Sunnda

LOLLYYwood schreef:

Dat is een grapje hoop ik?? En anders, ja, je leeft onder een steen.

TS: Ze moorden in Irak e.d. Ze komen echt niet zomaar Spanje binnen en kunnen gaan moorden. Dan hebben ze problemen met heel het westen en de VS en daar gaan ze niet tegenop kunnen hoor. :j

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:19

Niet alleen, eenitraM, Ook dat ze je bijvoorbeeld een berg op 'lokken' en dat je er niet meer vanaf kan, of dat ze zomaar je huis binnenvallen. En de hoeveelheid dat ze vermoorden... bah bah bah...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:19

Als kind van twaalf hoor jij je hier absoluut niet druk om te maken TS. Gelukkig zitten ze in de woestijngebieden, voorlopig nergens last van. Mochten ze iets proberen worden ze al snel door de EU, Amerika en Rusland gebombardeerd. Niemand die daar op zit te wachten hoor.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:19

gekvanfleur schreef:
LOLLYYwood schreef:

TS: Ze moorden in Irak e.d. Ze komen echt niet zomaar Spanje binnen en kunnen gaan moorden. Dan hebben ze problemen met heel het westen en de VS en daar gaan ze niet tegenop kunnen hoor. :j

Nee daar heb je gelijk in. Maar ze zijn goed in schuilhouden heb ik gemerkt, anders waren ze toch allang gepakt?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:20

En dan gek vinden dat het zo slecht gesteld is met de algemene kennis :=

Voor de holbewoners onder ons: ISIS uitgelegd.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:21

RedRoses schreef:
Niet alleen, eenitraM, Ook dat ze je bijvoorbeeld een berg op 'lokken' en dat je er niet meer vanaf kan, of dat ze zomaar je huis binnenvallen. En de hoeveelheid dat ze vermoorden... bah bah bah...

Natuurlijk lokken ze hen niet de berg op. Dat was een veilige haven voor de vluchtelingen aangezien zij geen andere kant op konden.

Niet alleen valt de IS huizen binnen om te moorden, het kan ook bij je om de hoek gebeuren. Of in de supermarkt bij jou in het dorp.

Mensen zijn gek. Probeer zelf niet gek te worden.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:21

gekvanfleur schreef:
LOLLYYwood schreef:

Nee, ik ben hier serieus over. Volg het nieuws niet zo op de voet, heb daar geen tijd voor, nu en dan kijk ik wel eens via mijn gsm via de nieuws app, mar daar zie ik nooit wat van ISIS verschijnen, heb nu wel al ondervonden dat het iets te maken heeft met de IS, dus ik trek me terug :')

en TS, zoals de rest hier vertelt, ze gaan niet zomaar binnenvallen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:22

maar jongens het is nu toch IS ? en ik heb ook een filmpje gezien dat ze hun vlag nog volgend jaar op het wittehuis hadden hangen nou jongens serieus :') dromen mag maar dat is wel heel optimistisch... het is natuurlijk verschrikkelijk hoe ze iedereen vermoorden maar wij hoeven ons geen zorgen te maken hier.
maar dit is toch wel iets serieus waar je wel vanaf hoort te weten? ligt een behoorlijk stevige (wereld? ) oorlog in het vooruitzicht, 40 Amerikanen nu gegijzeld..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:22

Ze worden niet gepakt omdat niemand zich er mee wil bemoeien en zolang er nog geen verlies is op financieel gebied voor landen die kúnnen helpen wordt er ook geen actie ondernomen.

Als het een land was waar europa of Amerika (vooral amerika) financieel voordeel bij heeft dan was er al lang actie ondernomen.

Zo gaat het in deze wereld.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:23

RedRoses schreef:
Nee daar heb je gelijk in. Maar ze zijn goed in schuilhouden heb ik gemerkt, anders waren ze toch allang gepakt?

Gepakt, dat worden ze zo maar niet. Alle getrainde soldaten (getraind door Amerikanen) zijn allemaal gevlucht of hebben de kant van ISIS gekozen. Met als resultaat dat ze nu alle Amerikaanse wapens hebben die ze hadden achtergelaten. Daarnaast zijn dit hele bevolkingsgroepen, niet zomaar 10 mensen die de boel opstoken.