Totaal geen motivatie voor auto theorie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Totaal geen motivatie voor auto theorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 16:11

Hoi,

Ik heb al een tijdje auto rijles, en het wordt eens tijd dat ik mijn auto theorie ga halen. Het is niet zo dat ik al klaar ben om op praktijk examen te gaan, of mijn tussentijdse toets aan te vragen, maar ik heb natuurlijk ook liever dat ik mijn theorie zo snel mogelijk haal.

Nu komt het probleem. Ik heb geen motivatie. Ik ben er al lange tijd mee bezig, alleen dan met tussen posen. Dan twee weken niet, dan drie dagen achter elkaar eventjes. En ja, daar moet ik consequenter in worden. Maar goed, iemand een motivatie pepje?
Ik heb trouwens ook theorie les.

pluisje88

Re: Totaal geen motivatie voor auto theorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:12

Je zult wel moeten. Niemand heeft er zin in maar je zult het moeten doen wil je verder kunnen. Soms moet je in je leven gewoon dingen doen die je niet leuk vindt.

Dus; schop onder je kont en gaan met die banaan!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:14

Gelukkig ik ben dus niet de enige :=

Doordat het zoo saai is krijg ik het er niet in, maar krijg ik mezelf ook niet aan het leren.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:15

Zo herkenbaar :=
Ik ben pas net begonnen (2 lessen) met rijden, maar dat theorie boek is er nu al een die ik niet erg graag open sla.

Maar we zullen wel moeten, vrees ik.
Anders komt dat rijbewijs nooit!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:16

Kun je niet alvast je examen aanvragen?! Dan heb je een exacte datum waar je naar toe móet werken!? (zoiets werkt voor mij in het ieder geval wel :D )

(en heel misschien nog een idee als je een DS in de buurt hebt, om het spel je rijexamen te kopen. Érg leuk om daarop te oefenen :D )

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 16:17

Kentaro schreef:
Kun je niet alvast je examen aanvragen?! Dan heb je een exacte datum waar je naar toe móet werken!? (zoiets werkt voor mij in het ieder geval wel :D )

(en heel misschien nog een idee als je een DS in de buurt hebt, om het spel je rijexamen te kopen. Érg leuk om daarop te oefenen :D )

Nja, ik ben bang dat ik het dan daarvoor nog niet ken...
Ben gewoon bang om het aan te vragen haha.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:18

Ik had toen zon programma waar je examens op kon oefenen op de pc. Daar leerde ik ook veel van. Pakte ik idd sneller dan het boek. Is echt niet leuk maar als je je rijbewijs wilt zul je wel moeten ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:18

Op de computer (of DS idd) oefenen werkte voor mij veel motiverender dan uit een boek wat leren daar ben ik erg slecht in.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:20

Herkenbaar.... Woensdag mag ik mijn autotheorie voor de 3e keer gaan doen.
Nu twee keer gezakt met een paar fouten. Maar dat neemt mijn motivatie steeds meer af....

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:21

Vond het ook geen klap aan, auto rijden overigens ook niet.. Ik slaagde voor mn theorie ook pas de 3e keer en bleef het vertikken om een theorie boek open te slaan.

Nu ben ik wel verdomd blij dat ik mijn rijbewijs heb.. Maar het was voor mij echt een ramp want vond het zo niks aan
Laatst bijgewerkt door doemaar op 28-08-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:21

Het boek voorlopig even links laten liggen en beginnen met oefenen via de computer.
Oefentoetsen maken leer je ook veel van.
Wat je dan nog niet begrijpt of doorhebt, kun je altijd nog in je boek opzoeken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:22

Wat bij mijn scootertheorie hielp was dat ik een datum had wanneer ik mijn theorie-examen zou hebben. Dan heb een deadline en moet je wel, anders haal je het niet en dat is gewoon zonde van je geld. Dus hup! een afspraak maken en dan gewoon gaan leren, dan ben je er ook maar vanaf.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:22

Je kunt het nu toch aanvragen voor over bijvoorbeeld 4 weken? Tijd zaaaaaaat! SCHOP SCHOP SCHOP!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:23

Uit ervaring weet ik dat je erg spijt krijgt als je er niet oprijd aan begint, ben er zelf te laat aan begonnen helaas en nu nog bezig ermee. Hoe eerder je het hebt gehaald hoe sneller je kans maakt om af te rijden :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:23

Ik zou je examen aanvragen.
Hoeft niet snel.
Maar bijv over een maand.
Dan heb je nu een bepaalde tijd om te gaan leren.

Evt zou ik dan een cdrom halen, ipv uit je boek leren.
Dat werkt waarschijnlijk veel beter voor je

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:25

Jeetje ,ik had het in twee weken. 1 priveles en het boek elke avond lezen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:34

kohtje schreef:
Jeetje ,ik had het in twee weken. 1 priveles en het boek elke avond lezen.

Nou inderdaad, ik kreeg een CD rom en boek mee en thuis goed geleerd en geoefend en twee weken later op. In één keer geslaagd. En na 20 praktijklessen examen gereden en ook de eerste keer gelijk mijn rijbewijs gehaald. Maar wij zijn al 'iets' ouder :P , al kregen wij het ook niet bij een pakje boter.

Is er dan zo enorm veel verandert tegenwoordig? Want ik schrik er wel van dat mensen 2 of meer keer voor de theorie zakken. Tegenwoordig hoor ik ook regelmatig mensen die 35-45 lessen of meer hebben gehad en veel mensen die de eerste en vaak ook de tweede keer zakken met het afrijden.

Gewoon aan beginnen met leren en goed oefenen. Het is een noodzakelijk iets dat je moet weten en waar je voor moet slagen .... veel leuker kun je het niet maken :+ Zie het als een verplichting en geef jezelf een schop onder je kont :P

Moet je het zelf betalen? Want dat kan een goede motivatie zijn om goed te leren :')
Met een week dagelijks goed leren moet je het toch wel kennen!?? Daar hoef je toch echt geen maand of langer voor nodig te hebben?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 28-08-14 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:35

Gewoon oefentoetsen op internet maken en aan de hand daarvan kijken welke hoofdstukken uit het boek je nog moet doornemen.

En eh, geen motivatie?! Niemand verplicht toch jou om dit te doen? Als je niet wilt, doe het dan niet..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:35

Jeetje, kom op zeg. Verkeersregels etc doornemen, hoe moeilijk is het....
Ik heb het een keer doorgelezen en op de pc wat oefentests gemaakt, eitje. Had het in 1x.
Zoveel tijd gaat er niet in zitten als je je even in zet. Geef jezelf gewoon even een flinke schop onder je kont.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:39

Spoedcursus doen. En gewoon aanvragen die handel, dan komt de motivatie vanzelf. Je gaat toch niet geld in de prullenbak gooien omdat je geen zin hebt om te leren? Zo moeilijk is het allemaal niet!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:40

Juist hartstikke leuk om de verkeersregels te kennen.
En het bespaard je heel wat boetes als je mag autorijden als je gewoon weet hoe hard je waar mag ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:41

jeetje wat een luxeprobleem :+ Als je niet wilt, doe je het toch lekker niet? Dan neem je gewoon geen rijbewijs. Persoonlijk vind ik het een erg prettig idee dat de meeste mensen op de weg de regels kennen :=

Het is echt supersimpel :) Paar keer het boek doorlezen en dan weet je het wel. Wat is daar moeilijk aan, zoveel tijd kost het niet hoor :?

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:41

het zelfde probleem hier haha :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:43

Ik had ook geen zin.. Zonder leren naar het examen gegaan, en jawel, gezakt.
Nieuwe afspraak gemaakt, niet geleerd, en jawel, weer gezakt.
Nieuwe afspraak gemaakt, niet geleerd, en nu? Weer gezakt
Nieuwe afspraak, toch maar een boek gekocht, maar nog niet geleerd. Weer gezakt.
Toen vond ik het toch wel een beetje een dure hobby worden, en heb toch maar m'n boek open gedaan.

Daarna meteen geslaagd :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:45

Ik zal je een voorzetje geven :D
Hier mag je 120 km/u
Afbeelding
En hier 100 km/u
Afbeelding
Edit: bovenste bord is trouwens 130 geworden tussen bepaalde tijden
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 28-08-14 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt