Zo als de titel al zegt wil ik overstappen naar een andere rijschool. Het zit namelijk zo: ik had een pakket van 20 rijlessen gekocht. Ik had ze op een site gezien, erg goedkoop, het examen zat er ook bij en de lessen waren ongeveer 20 euro per les. De lessen werden in 2 uur achter elkaar gegeven. Ik moet wel met de trein, dat kost ongeveer 5 euro. In totaal ben ik dus 10 keer 5 euro kwijt, en dan ongeveer 20 euro per les. Erg goedkoop dus.
Echter ben ik niet echt blij met de rijlessen. Ik heb namelijk last van faalangst, maar ik dacht dat het met rijlessen wel mee zou vallen. Echter is dat niet zo. Bijvoorbeeld als ik iets teveel naar rechts stuur( dus niet helemaal in het midden rij) krijg ik een ruk aan het stuur. Ik snap dit wel een beetje, maar dit gebeurde een aantal keer en toen werd hij wat boos en kort af. Ik werd er alleen maar gestrest van, omdat ik zoveel dingen moest doen, en ik op een smal en druk weggetje stond. Heel veel lessen had ik toen niet gehad, en ik vind het dus moeilijk om zoveel dingen te gelijk te doen. Ik ben nu altijd zenuwachtig als ik les heb. De avond ervoor zit ik al in de zenuwen, en ik zou het liefst af willen bellen. Ik vind het echt verschrikkelijk! 1 van de redenen is dus dat ik ontzettend zenuwachtig voor de lessen ben, en dus zou ik zo veel liever bij iemand lessen die ervaring met faalangst heeft, en ook rustig is.
Nog een reden dat ik naar een andere rijschool wil, is omdat er vaak tijd van mijn lessen afgaat. Zo stoppen we meestal een minuut of vijf eerder dan zou moeten, en daarnaast moet hij tijdens de lessen altijd even ergens heen om koffie te drinken of om naar de wc te gaan. Dit kan ook een aantal minuten duren, en ik vind het daarnaast ook echt niet prettig. Elke les denk ik, waar zouden we nu gaan stoppen? Ik voel me er gewoon niet prettig bij. Ik heb in het verleden een situatie gehad waardoor ik een beetje angst heb voor 'vreemde' mannen, dus ik voel me echt super ongemakkelijk. Natuurlijk weet ik dat ik er niet bang voor hoef te zijn, maar toch als hij bijvoorbeeld ergens stopt om koffie te drinken ben ik toch een beetje bang, daar kan ik helaas niks aan doen en je weet maar nooi. Daarnaast kost het dus de tijd. Elke les gaan er dus zo'n 5-10 minuten af, en dat is niet zo als het hoort vind ik! Ook dingen als bellen en eten/drinken in de auto vind ik echt niet prettig/fris/professioneel. Ik heb zelfs een keer zelf op de rem moeten trappen terwijl ik dat nog niet hoefde te doen(ik moest alleen sturen, gas en schakelen) omdat hij niet op lette en we anders door rood zouden rijden.
Al met al heb ik nu echt een hekel aan rijlessen gekregen. Mijn 20 lessen zitten er nu bijna op, en er werd verteld dat ik er nog wel 20 bij zou moeten. Mijn pakket was dus 20 lessen en examen. Echter wil ik dat examen wel laten zitten, ik wil het liefst nu ik mijn 20 lessen heb gehad naar een andere rijschool. Ook zouden de lessen nu zo'n 40 euro per les worden, en ik moet er heen met de trein, dus dat zou meer geld en tijd kosten, dan dat ik bij een andere rijschool zou gaan in mijn woonplaats die me dus ook ophaalt.
Maar goed, ik wil dus echt heel graag naar een andere rijschool, maar ik weet niet hoe ik dit mijn rij instructeur moet vertellen! Ik ben eerlijk gezegd heel bang dat hij boos wordt of zegt dat het niet kan o.i.d. Ik zie er zo verschrikkelijk tegen op. Wat moet ik doen, en hoe moet ik dit gaan vertellen??
. Zal even lastig zijn, maar dit werkt ook niet. En jij hebt alle recht om naar een ander te gaan, wat mij zo te horen ook verstandiger lijkt.
Jij bent klant en dus bepaal je zelf of je hier wilt blijven lessen .Ik heb door ongeveer dezelfde redenen 20 jaar geen lessen meer gevolgd leste hier bij een bekende rijschool en mn instructeur liet me in de polder rijden en belde af en zei dat vrouwen achter het aanrecht hoorde ooh ik scheet in mijn broek bij het lessen ..Na 20 jaar gaan lessen bij Verkeerschool Leeuw waar ik wel een klik mee had en als er iets was ze me juist positief stimuleerd ipv afkraken ..Ook ik moest vroeger eerst melde dat ik ging stoppen ..En echt ik was doodsbang .
Snel stoppen daar. Goedkoop is duurkoop, zeker met je rijbewijs. Kies een rijschool met een goed slagingspercentage + het aantal leerlingen. En vraag vooral naar mensen die daar hebben gelest! Die kunnen je veel beter vertellen wat hun ervaringen zijn, dan een rijschoolhouder die zijn rijschool aanprijst.
Ik heb voor mijn lessen E63 per les betaald. Had een ontzettend fijne rij instructeur met veel ervaring (ook instructeur bij 't leger) en heb 't in 22 lessen gehaald van anderhalf uur in 1x.