uitbetaald krijgen auto schade

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

uitbetaald krijgen auto schade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 13:49

Hallo bokkers, wie kan helpen.

Op 29juni datum aangepast zodat ze het niet terug kunnen zoeken.,heb ik een ongeluk gehad met mijn auto. Niet ernstig, beide niet gewond.mijn auto wel..

Diezelfde week is er nog een schade expert geweest en schat de schade op 500€ totaalos. Echter kon hij volgend de auto monteur daarvoor gemaakt worden. A fijn, we proberen het eerst zwart op te lossen, hij zou mij komen betalen. Bleek een bekende van familie te zijn. Klonk vertrouwd. Na 234543 telefoontjes en zelfs langs geweest te gaan zou hij betalen. Nee meneer kwam niet, alsnog de zaak opnieuw geopend. Nu zijn we al in eind augustus, meneer is zijn schade formulier kwijt, mijne heb ik nog...

Nu heeft de verzekering mij nog niet uitbetaald omdat zijn verzekering niets uitkeerde omdat hij zn formulier niet opstuurt.. wat moet ik nou?

Ik wil gewoon mijn 500 euro terug hebben die ik betaald heb aan mijn garage.

Het betreft zlm van mij, van hem geen idee...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:58

je hebt er een beetje een vaag verhaal van gemaakt.

Met wie heb je die aanrijding gehad? Een bekende? Heb je rechtsbijstandverzekering?

Ik zou nog een keer nadrukkelijk vragen of het schadeformulier opgestuurd kan worden omdat je anders aangifte gaat doen van de aanrijding (weet ik veel of dat kan, maar zeggen kun je het altijd)

En anders de verzekering vd tegenpartij bellen om te vragen wat je kan doen, of aan je eigen verzekering vragen?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:02

Op jouw schadeformulier staan zijn gegevens neem ik aan? De doordruk versie?

Hoe ben je zelf verzekerd? Als jij casco verzekerd bent moet jouw verzekeraar dit betalen en gaan verhalen. Er is een expert van jouw verzekeraar geweest?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:04

bij totallos krijg je toch alleen de dagwaarde uitbetaald en word de auto door de verzekering afgevoerd of ben ik nu gek?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:07

lady62 schreef:
bij totallos krijg je toch alleen de dagwaarde uitbetaald en word de auto door de verzekering afgevoerd of ben ik nu gek?

Nee dit hoeft niet het geval te zijn. De auto kan technisch (auto niet meer te repareren of geen onderdelen meer) of economisch (reparatiekosten hoger dan de waarde) total loss zijn.

Je kunt het wrak houden of (laten) verkopen of eventueel met goedkopere onderdelen laten repareren.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 14:08

Ik heb het origineel, hij de doordruk papieren.

Ik ben volgens mij casco verzeker. Het is een oude auto dus all risk was geen optie.

Ik kan druk leggen wat ik wil, hij is zo laks als het maar zijn kan. Zijn eigen zoon heeft zelfs nog vakantie geld tegoed wat hij bij hem gewerkt heeft toevallig kennen we zijn ex en hij is vrienden van mijn oom. Die al meerdere van zulke verhalen kennen over hem.

Ik was geholpen door rechtsbijstand van zlm zelf nu.

Ik kreeg totaaloss met behoud wrak, hij is voor dat budget gemaakt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 14:09

Sorry voor typ fouten, ik typ via telefoon

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:10

Jij hebt het origineel met zijn gegevens er ook op? Simpel zat mailen naar de tegenpartij en hem aansprakelijk stellen. Jouw rechtsbijstandverzekeraar ZLM hoort de schade voor jou te verhalen en anders de casco (all risk) verzekeraar. Je bent dus waarschijnlijk enkel wa of bepert casco verzekerd.

Jolandaa_

Re: uitbetaald krijgen auto schade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 14:12

Zijn adres gegevens staan er op, herlas geen verzekering gemeld. Die had hij op dat moment niet en ik was zo in shock dat ik Daar niet op heb kunnen hameren. Ik dacht dat ik met een "bekende" wel goed zou zitten...

Straks even met zlm bellen dan maar.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:16

Oei... Wat vervelend. heb je wel zijn kenteken?

Je rechtsbijstandverzekering kan dit voor je gaan verhalen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 14:19

Na nabellen heb ik dat wel gehad. Dat klopte uiteindelijk wel

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:21

Jolandaa_ schreef:
Na nabellen heb ik dat wel gehad. Dat klopte uiteindelijk wel

Dan kunnen ze de bijbehorende verzekeraar daarbij vinden dus dat gaat best goedkomen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:52

Jolandaa_ schreef:
Zijn adres gegevens staan er op, herlas geen verzekering gemeld. Die had hij op dat moment niet en ik was zo in shock dat ik Daar niet op heb kunnen hameren. Ik dacht dat ik met een "bekende" wel goed zou zitten...

Straks even met zlm bellen dan maar.

Had hij zijn verzekeringsgegevens niet bij de hand of had hij geen verzekering?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:56

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie het proberen op te lossen zonder verzekering? Doe dat nooit meer. Meestal zit er dan wel wat achter.
Ik zou een telefoontje naar de verzekering plegen en het formulier opsturen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:57

Jolandaa_ schreef:
Ik heb het origineel, hij de doordruk papieren.

Ik ben volgens mij casco verzeker. Het is een oude auto dus all risk was geen optie.

Ik kan druk leggen wat ik wil, hij is zo laks als het maar zijn kan. Zijn eigen zoon heeft zelfs nog vakantie geld tegoed wat hij bij hem gewerkt heeft toevallig kennen we zijn ex en hij is vrienden van mijn oom. Die al meerdere van zulke verhalen kennen over hem.

Ik was geholpen door rechtsbijstand van zlm zelf nu.

Ik kreeg totaaloss met behoud wrak, hij is voor dat budget gemaakt.

Maar waarom kwam er dan een expert van de tegenpartij?
Ook al krijgen zij van hun verzekerde de spullen niet; er is met jou al een bedrag afgesproken horen zij dit gewoon te betalen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:03

Jouw verzekering moet jou gewoon betalen en zij moeten er zelf achteraan bij de andere verzekeraar.

Heb laatst ook een aanrijding gehad en heb helemaal niks hoeven regelen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 06:48

Maar mijn verzekering keert pas uit als hij betaald heeft.

Mijn verzekering stuurde een expert.
Hij had die op dat moment niet bij de hand.

Inmiddels heeft mijn vriend contact gezocht met zijn verzekering. Dat het lang duurt

Ik hoorde gisteren dat wij thuis rechtsbijstand hebben. Misschien daar ook maar eens informeren

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:04

Het stomme is als je op je eigen verzekering gaat wachten het vaak langer duurt dan wanneer je zelf aansprakelijk gaat stellen bij de verzekering van de tegenpartij.
Even alles kopiëren. Schade formuler en schade rapport en met een begeleid briefje naar zijn verzekering sturen. Hoeft geen ingewikkelde brief te zijn. Gewoon melden dat je schade hebt door een client van ze en het verzoek om uit te betalen. Twee dagen later bellen. Vaak moet je nog een of twee keer bellen maar dan is het meestal binnen twee weken geregeld.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:08

Omdat je niet casco verzekerd bent keert jouw verzekering niet uit. De rechtsbijstand probeert te verhalen en betaalt dan door aan jou.

Is het schadeformulier door beide partijen ondertekend? Dan moet ZLM gewoon meer druk zetten, tegen verzekeraar moet dan uiteindelijk wel afwikkelen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 07:18

Ja hij is wel ondertekend.

Voor mij begint het nu wat duidelijker te worden allemaal. Nooit meer zwart. Zelfs geen poging..

Dank jullie wel voor alle informatie. We gaan er mee aan de slag.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:26

Wat ik in je verhaal mis, en het meest belangrijke element is; wie was schuldig? Ik neem voor het gemak maar even aan dat hij dat was. (anders kun je iedere zet van zijn verzekering vergeten namelijk)

Je hebt er een beetje een rommeltje van gemaakt. De eerste fout is al dat er geen politie bij was, mits ik daar overheen gelezen heb. Deze fout heb ik bij mijn eerste ongeluk ook gemaakt. Vervolgens wilden jullie het zwart regelen, nooit doen, houd het altijd officieel!

Twee jaar geleden heeft een kerel in een sleepwagen mijn oude Ka totalloss gereden. Zijn (bedrijfs)wagen had nauwelijks schade, mijn Ka lag in de kreukels. Hij duidelijk foutief, we hebben een schadeformulier ingevuld. Hij zou dit direct bij zijn bedrijf afgeven en wellicht aan zijn eigen verzekering omdat hij niet wist welke van de twee aangesproken moest worden. Goed, wij wachten, twee maanden later hadden we nog steeds geen bericht. Daarom, altijd de politie erbij.

Vervolgens kun je of naar een garage gaan, die de schade bekijkt en een kostenformulier op stelt, of een expert van jou verzekering komt. Dat laatste is onlogisch, want jou verzekering heeft er, als jij niet schuldig was, niets mee te maken uiteindelijk.Mijn vader heeft toen het schadeformulier + aangetekende brief zowel naar het bedrijf, als naar zijn persoonlijke verzekering gestuurd. Met de vraag of ze op de hoogte waren van dit ongeluk? De beste man had dus helemaal niets doorgegeven! Daarom nogmaals, politie erbij.

Als die schade eenmaal is aangegeven, dan komt er een expert van de verzekering van de andere partij jou voertuig bekijken. Dan berekenen zij hoeveel deze nog waard is. Daarna heb je twee opties; je behoudt de som van de dagwaarde en je voertuig vertrekt, of je krijgt geen geld te zien maar je voertuig word hersteld. In mijn geval had ik de auto kunnen laten herstellen voor het aangeboden bedrag, maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen haar weg te doen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:26

Nooit meer zwart hoeft ook niet hoor. Ken echt wel verhalen waarbij het prima is opgelost.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:27

De politie komt niet bij ongevallen waar geen letsel bij is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:30

Je moet gelijk bellen met de verzekering van de tegenpartij. Of ze de formulieren hebben ontvangen en een expert kunnen sturen. Dat werkt het snelst.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:36

Ik zal vanochtend even reageren.