Wie is er nou echt gelukkig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Wie is er nou echt gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 23:19

En wat betekend gelukkig zijn voor jullie?

melaniepk

Re: Wie is er nou echt gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:24

Gelukkig... ik ben in ieder geval dankbaar voor wat ik heb.
Vooral door mijn ziekte ben ik in gaan zien dat alles zomaar voorbij kan zijn en dat je moet koesteren wat je hebt :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:25

Ik weet het niet. Op het moment krijgen ik en mijn vrienden ongeveer alles op hun bordje wat er maar op je bordje te krijgen valt, dus in eerste instantie denk ik "nee" maar aan de andere kant toch weer wel, want het besef dat je ondanks alles toch nog vrienden hebt die er voor je staan, dat doet wel heel goed. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:27

Poehee...

Ja ik ben een gelukkig persoon.

Maar dat heeft niet een bepaalde rede. Geluksgevoel is grotendeels persoonlijk bepaald.
En ik ben van nature een vrij opgewekt persoontje.

Het scheelt wel dat ik op dit moment alles heb lopen zoals ik het graag wil. Maar ook toen dat anders was voelde ik mij gemiddeld genomen heel gelukkig.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 23:30

3 hele verschillende antwoorden ook echt.
@melaniepk ik vind t erg kbap dat je ondanks je ziekte er nog zo positief in kan staan en dat je dat besef hebt mogen hebben

@Magrathea Op dat soort momenten besef je idd hoe goed sommige vrienden voor je zijn en hoeveel je om ze geeft

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:31

Gelukkig, wanneer ben je nou gelukkig? Als je alles hebt, als je een droom hebt waar kunnen maken? Of als je iets hebt gedaan waar je trots op bent? Ik weet het niet, ik voel me af en toe echt zwaar klote. Soms merk ik zelfs dat ik onbewust hartstikke pessimistisch bezig ben. Ben misschien ook wel een pessimist. Ik merk aan mezelf dat ik soms gewoon niet eens meer bezig met genieten ben, maar dat alles maar moeilijk is of fout gaat of het ziet er niet perfect uit. Alles is moeilijk en soms ben ik er even helemaal klaar mee. Gelukkig wel 2 a 3 echte goede vrienden, maar 1 daarvan woont nog enigszins in de buurt. De rest woont allemaal in het buitenland.

Ik merk wel wanneer ik gelukkig ben en ondertussen zal het volhouden blijven en blijven proberen. Dat is de enige manier om het geluk te bereiken. Het leven is immers een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:32

Nee ik niet. Ik heb veel dingen die ik heel graag anders zou willen. Helaas zijn die voornaamste dingen juist de dingen waarbij ik enkel machteloos kan toezien en er desondanks het beste van moet maken.

Maar buiten dat ben ik gelukkig. In de zin van tevreden met alles wat ik kan en mag doen en ervaren. Ik kan de studie volgen die ik leuk vind. Ik kan mijn hobby op een geweldige manier uitvoeren. Ik heb een fantastische familie en drie goede vrienden. Ik heb ontzettend lieve huisdieren. Ik heb de mogelijkheid en de kansen om uit mijn leven te halen wat erin zit en het is nu aan mij om dit vervolgens ook waar te maken.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:32

Ik kan volmondig zeggen dat ik absoluut gelukkig ben. Het is ook hoe ik in het leven sta; ik ben heel dankbaar voor alles wat ik krijg en meemaak.

Ik ben gezond, heb lieve familie/vriendinnen, vriend, een droombaan, 2 pony's wat altijd mijn droom was, een leuke studie en een goed toekomstperspectief.

Natuurlijk gebeuren er ook regelmatig vervelende dingen (vorig jaar baan kwijt, tante terminaal, problemen met jongens, geldproblemen). Maar ik probeer alles positief in te zien en dat helpt enorm :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:33

Ik ben ook gelukkig!

Geluk is voor mij eigenlijk jezelf goed voelen, goed in je vel zitten, de wereld met een positieve blik kunnen bekijken, over tegenslagen kunnen stappen.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:34

Ik ben heel gelukkig :j
Geluk is voor mij een leven waar ik me in thuis voel.. En dat betekend niet dat ik alles heb wat ik hebben wil, of dat alles goed gaat, maar ik voel me goed met waar ik nu sta in het leven :) Ik mag ontzettend dankbaar zijn voor alle mooie dingen die ik heb.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:35

xApple schreef:
Natuurlijk gebeuren er ook regelmatig vervelende dingen .......... Maar ik probeer alles positief in te zien en dat helpt enorm :j

Dit is mijn inziens de kunst van het leven an sich.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 23-08-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:35

MalaQ schreef:
Ik ben heel gelukkig :j
Geluk is voor mij een leven waar ik me in thuis voel.. En dat betekend niet dat ik alles heb wat ik hebben wil, of dat alles goed gaat, maar ik voel me goed met waar ik nu sta in het leven :) Ik mag ontzettend dankbaar zijn voor alle mooie dingen die ik heb.

Dat vind ik echt héél mooi gezegd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:36

Nee... Ik ben niet gelukkig. Ik heb een rotbaan, kom financieel net rond maar mede dankzij mijn ouders dus ben niet financieel onafhankelijk. Ik zit niet lekker in mijn vel en noem maar op. Maar dat maakt mij niet per definitie een ongelukkig persoon, meer iemand die nog niet in de bloei van het leven is :D kan nog steeds een prachtige zonsondergang waarderen. Kan daar zelf van janken omdat het zo verdomd mooi is :D ik waardeer absoluut de kleine dingen in het leven en die geven mij een gelukkig gevoel
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-08-14 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 23:37

Ik kwam op deze vraag juist omdat er nu ineens iets gebeurde waarbij ik gewoon machteloos moet toekijken en afwachten en vind t ook erg intressant dat iedereen zn eigen beeld hierop heeft maar ook de mensen die zeggen niet gelukkig te zijn wel soms wat geluk kunnen halen uit de kleine dingen

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:38

Nee, doordat ik veel te veel nadenk over dingen die in de toekomst (kunnen) gaan gebeuren. Als ik dat los kan laten, dan zou ik gelukkig zijn. Er mankeert namelijk niets aan mijn leven: goede gezondheid, genoeg geld om te kunnen studeren etc..

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:40

Ik ben ook gelukkig! Ik heb mijn eigen plekje, doe waar ik zin aan heb, ga naar school en heb een fijn leven.
Ik heb een lieve moeder en lieve zusjes <3 Ik heb familie & vrienden

Tuurlijk zijn er dingen die ik graag anders wou, tuurlijk heb ik verdriet om het feit dat papa er niet meer is, tuurlijk heb ik verdriet om het feit dat ik het moeiljk vind om met mn Autisme om te kunnen gaan..

En toch, toch kan ik oprecht zeggen dat ik gelukkig ben met alles wat ik nu heb <3
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 23-08-14 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:41

Anke98 schreef:
Ik kwam op deze vraag juist omdat er nu ineens iets gebeurde waarbij ik gewoon machteloos moet toekijken en afwachten en vind t ook erg intressant dat iedereen zn eigen beeld hierop heeft maar ook de mensen die zeggen niet gelukkig te zijn wel soms wat geluk kunnen halen uit de kleine dingen

'Enjoy the little things in life, one day you will look back and realize they were really the big things.'

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 23:43

Ik jank gewoon serieus over hoe oprecht en eerlijk jullie allemaal antwoorden.

en soms ik denk ook dat dat met mn leeftijd te maken heeft wil je gewoon even niet meer wil je gewoon de hele dag alleen en stil onder je deken liggen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:44

Ik ben een erg tevreden en gelukkig mens.
Mijn vriend en ik zijn echte positivo's.
Het geluk zit hem voor mij in het doen wat ik leuk vind en het mezelf zijn.
Ik ben meestal een uur of 13 á 14 van huis en als ik dan thuis ben kan ik erg genieten vh op de bank zitten met een kopje thee.
Heb 2 leuke poownies,kunnen goed rondkomen maar moeten er beide hard voor werken.
Nog zat wensen en te bereiken doelen,maar dat maakt het leven juist aantrekkelijk.
Morgen lekker beetje uitslapen en de paarden doen,dat is toch genieten?

LukieBradley

Ben ik gelukkig? Nee.
Ben ik ongelukkig? Ja en Nee.
Ik haal mijn kracht uit de kleine momenten maar echt gelukkig ben ik nog nooit geweest.
Zou willen dat ik het wel kon zijn.
Tot die tijd houd ik het maar op mijn momentjes .... Mijn beesten.

Mossel

Wat is geluk? Dat is voor iedereen uiteraard anders. Op het moment kan ik toch wel zeggen dat ik wel gelukkig ben. Ik ben vooral gelukkig met de dingen die ik heb en de mensen die ik om me heen heb. Maar ik heb ook momenten dat ik ongelukkig ben omdat ik mijn toekomst niet voor me zie, ik heb geen baan ik heb een uitkering, hoe gaat dat straks?! Maar gelukkig heb ik dat maar af en toe en komt mijn toekomst ongetwijfeld ook wel goed.

Enjoy the little things, one day you look back and realize they where the big things :)

laraxXxemma

Ik ben gelukkig als ik slaap.
Even besef van alles kwijt. Ik ben een drukte maker en een piekeraar en maak me zo druk om zoveel. Ik weet wel, dat als ik weer kan paardrijden, ik weer wat gelukkiger wordt. Echt top gelukkig zal ik pas worden als ik echt later mijn huis heb, wat stallen en een wei en een bak bij mijn huis heb, ik en mijn paardjes gezond zijn en kan doen wat ik wil zonder iets (geld) of iemand me in de weg staat.
Er zijn genoeg dingen waar ik wel gelukkig van wordt (om aan de kleine dingen te denken), maar dat is altijd maar tijdelijk.

Mensen zeggen altijd dat geld niet gelukkig maakt. Dat klopt, de dingen die je kan kopen met geld maken je gelukkig.
Heb op het moment geen eigen paard door te weinig geld, en ik heb er nu vrede mee. Bij mijn vorige verzorgpony was ik altijd gelukkig. Maar vanaf het moment dat ze verkocht werd en niet meer bij mij was, heb ik me echt maanden ongelukkig gevoeld omdat ik een vriendin kwijt was, en het beïnvloedde alles. Ik besef me heel goed dat ik me echt het gelukkigste kind van de wereld had gevoeld als ik haar uit de trailer had mogen halen en haar hier in de buurt in haar nieuwe stal had mogen zetten. Maar dat is niet gebeurd en het steekt, maar ik heb er vrede mee gevonden.

Maar ach, ik ben nog maar 16 dus misschien is geluk iets voor later.

Edit; ik ben zeker niet ondankbaar voor kleinere dingen, en ook zeker niet totaal ongelukkig. Maar hier even mijn antwoord op de vraag echt gelukkig
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 23-08-14 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:45

Nee.
Absoluut niet (meer)
Ik heb geluk gekend en dat maakt me heel blij alleen ben ik vorig jaar alles kwijt geraakt waarvan ik dacht dat het voor eeuwig zou zijn.
Ik heb vaak genoeg gezeten met de gedachte wat als ik...
En wat mij vooral ongelukkig maakte is dat mijn ouders mij als een baksteen hebben laten vallen toen er dankzij mij weer genoeg geld in het laadje kwam.
En dat terwijl ik altijd voor hen klaar stond.
Vandaag precies 1 jaar geleden is mijn ex vriend overleden, heb omdat ik ineens op straat stond en alles zomaar was afgepakt geen geld gehad om naar zijn begrafenis te kunnen gaan.. Heb nog steeds geen goed afscheid kunnen nemen waardoor ik nog regelmatig slecht slaap.

Nu zou ik gaan studeren en heb ik eindelijk alles weer voor elkaar gooit zowel de school als digid roet in het eten...

En zo zijn er meer dingen waardoor ik me dood ongelukkig voel.

Beetje bij beetje word het beter maar bij elke tegenslag zoals nu met school krijg ik zo'n klap in mijn gezicht.. Zeker niet fijn maar goed ik hoop dat ik straks gewoon een super toekomst tegemoet ga waarbij ik straks on top uit kom.. Al geloof ik er soms zelf niet meer zo in.. :P

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:45

Geluk is voor mij een tijdelijk gevoel, net zoals verdriet of blijdschap.
Tevreden en dankbaar is iets wat ik eigenlijk altijd wel ben.
Sommige periodes overheerst daarbij een geluksgevoel.
Andere periodes overheerst melancholie of triestheid, ligt er maar net aan waar ik mee bezig ben, waar ik aan denk.
Maar over het algemeen beschouwd kan ik wel zeggen dat ik een gelukkig mens ben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:46

Anke98 schreef:
Ik jank gewoon serieus over hoe oprecht en eerlijk jullie allemaal antwoorden.

en soms ik denk ook dat dat met mn leeftijd te maken heeft wil je gewoon even niet meer wil je gewoon de hele dag alleen en stil onder je deken liggen

Als je dit vaker hebt zou ik dit zeker eens met je huisarts bespreken.

Je een keer rot voelen kan zeker bij je leeftijd of een bepaalde fase in je leven horen maar stil onder een deken liggen hoort daar niet al te vaak bij.