Sinds vorig jaar woon ik samen met m'n moeder in een stacaravan/chalet. Het spreekt voor zich dat mijn moeder de 'master bedroom' heeft gekregen en ik de kleinere kamer met éénpersoonsbedje. Nu is het zo dat ik eigenlijk slecht slaap sinds we hier wonen (voorheen ook al, maar nu is het gewoon problematisch). Mijn bed is slechts 75cm breed en er ligt een vrij harde matras met uitgesproken vering op.
Daarnaast heb ik een vaste relatie en dan is een enkel bed niet altijd handig. Lees: vriendlief moet op de bank als hij blijft logeren... Ik zou dus erg graag een nieuw bed + matras willen, maar dit blijkt nagenoeg onmogelijk, gezien de irritante afmetingen. Door de opstelling van mijn kamer zit mijn bed tussen de ingebouwde kleerkast en een muur. De lengte mag dus maximum 185cm bedragen, terwijl nagenoeg alle bedden 200cm lengte hebben. Qua breedte zou ik graag richting de 110-120cm gaan, ook een vrij ongewone maat als ik me niet vergis.
Ik heb al online gezocht naar firma's die bedden en matrassen op maat maken, maar dit valt vaak heel erg duur uit heb ik al gemerkt. Daarom ben ik een beetje aan het kijken naar alternatieven. Heb bijvoorbeeld al gezien dat mensen een bed hebben gemaakt van die grote houtpallets? (http://www.ilovemyinterior.nl/pallet-bed-maken/). Mij lijkt me dit handig omdat je de palletten zelf op maat kan zagen. Heb wel een handige stiefpa, en bovendien zou het goedkoper uitkomen lijkt me? En zijn die ook stevig genoeg?
Matras zit er niets anders op dan op maat te laten maken lijkt me dan... Heeft iemand misschien nog fijne suggesties van bedrijven? Handig om te vermelden dat ik zelf van België (Noord-Antwerpen) ben

Alvast bedankt!
want die matrassen op maat kosten soms echt vreselijk veel...

Mijn bed is aangepast naar 210 in de lengte, maar goed ook met mijn lengte.