Hoe weet je of je vriend vreemd gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LileNo

Hoe weet je of je vriend vreemd gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:27

En hoe ermee om te gaan??

melaniepk

Re: Hoe weet je of je vriend vreemd gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:30

Ben je daar bang voor ?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:32

Hem er mee confronteren?
Twijfel lijkt me al niet een goed tegen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:32

Vraag het hem?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:38

Vraag het hem.
Zegt hij dat hij vreemdgaat => deur wijzen en blij zijn dat je eraf bent.

Heel kort door de bocht maar wel de juiste handelswijze. Maar het zal best pijnlijk zijn :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:38

Beetje meer info? Heb je het gevoel dat hij vreemd gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:43

Ik wist het, hoe weet ik niet, maar alles in me zei dat er iets gaande was. Tegen al mijn eigen principes in pakte ik (na tig keer nadenken en mezelf verbieden) zijn telefoon en tja, daar vond ik toch echt het bewijs wat niet verkeerd op te vatten was.
Wat je er vervolgens mee doet? Dat is aan jou...
In mijn geval was het :wave:
Omdat hij op mijn eerdere vragen erover gewoon niet eerlijk was.
Onder andere omstandigheden hadden we kunnen praten, de uitkomst daarvan had vanalles kunnen zijn.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:43

Vindt het heel lastig. Gaat laatste tijd vaker om met een kennis. Zit meer te appen. Maar gevoel is er, maar verder geen duidelijke aanwijzingen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:43

Dat voel je wel aan! Volg je gevoel daarin. Kleine dingen. Vaak worden ze boos als je het vraagt en liegen ze. Helaas moet je wachten op harde bewijzen. Wat je er mee doet is natuurlijk aan jou, maar vaak als iemand het 1 keer doet, is kans op herhaling erg groot..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:46

Danique_G schreef:
Dat voel je wel aan! Volg je gevoel daarin. Kleine dingen. Vaak worden ze boos als je het vraagt en liegen ze. Helaas moet je wachten op harde bewijzen. Wat je er mee doet is natuurlijk aan jou, maar vaak als iemand het 1 keer doet, is kans op herhaling erg groot..

Dat hoeft helemaal niet... dat beslis je zelf.. als jij je niet meer prettig voelt in je relatie... en je partner niet meer vertrouwd dan heb je al het recht om te zeggen dat je er mee wil stoppen of die nou wel of niet vreemdgaat.

Ik zou iig wel uitspreken dat je onzeker wordt van het contact met de kennis en dat je het idee hebt dat er meer speelt.

Anoniem

Heb je er naar gevraagd?
Ken jij de kennis ook?

Vriendschappelijke contacten moeten imo kunnen, maar daar hoeft niet geheimzinnig over gedaan te worden.

Hoe is hij met zijn telefoon?
Anders dan voorheen? Bijvoorbeeld waar hij hem eerst rustig liet liggen, gaat het nu mee naar de wc, douche en ligt naast zn hoofd als ie slaapt?

Vayo

Vaak als je er aan twijfelt of het gevoel hebt dat, zit het al niet goed. Maar heb je echt aanwijzingen dat het zo is of is het echt meer een gevoel?
Wat zegt hij als je vraagt met wie hij appt of wat diegene stuurt (uit interesse)? Voelt hij zich aangevallen, schermt hij zijn telefoon af?

Als je echt denkt dat hij vreemdgaat zou ik hem confronteren als hij voor je staat. Kijk naar zijn reactie en luister naar wat hij zegt. Daar kun je ook veel uit op maken als je iemand goed kent, maar hopelijk is hij gewoon eerlijk.

Hoe er mee om gaan? Tja ... dat is voor ieder persoonlijk. Zelf heb ik een relatie van 11 jaar en hebben we twee kinderen. Ik heb altijd gezegd als hij vreemd gaat dan verbreek ik de relatie. Nu ik wat ouder ben, we al lang samen zijn én twee kinderen hebben weet ik het eigenlijk niet.
Mocht ik hem nog een tweede kans geven, dan weet ik wel dat het een zware tijd zou worden. En dan nog is het de vraag of je daar samen doorheen komt.
Als er eenmaal zoiets voor is gevallen, denk ik dat het enorm moeilijk wordt om hem weer te durven en kunnen vertrouwen. Er is dan vaak al wel heel veel stuk gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:49

Gewoon vragen waarom en met wie hij zoveel zit te appen, voor hetzelfde geld heeft hij een vriend die problemen heeft. Is er al eerder iets voorgevallen waarom je wantrouwend bent want dat komt vaak niet van de één op andere dag.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:50

Tsja, toen mijn vriend vreemd was gegaan met iemand anders terwijl hij aant varen was heb ik heel hard gelachen toen hij het vertelde. Gewoon omdat ik het niet van hem had verwacht en vooral niet met een negerin, hij had daar nooit zoveel mee. Heb het uitgemaakt en zijn nu nog gewoon vrienden. Ik neem het nooit allemaal heel serieus, als er iets is wat mij niet aanstaat ( vreemdgaan, liegen en slaan ) dan is voor mij de keuze snel gemaakt en ga ik weer vrijgezellig door het leven!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:54

SuusjevdB schreef:
Vindt het heel lastig. Gaat laatste tijd vaker om met een kennis. Zit meer te appen. Maar gevoel is er, maar verder geen duidelijke aanwijzingen.

Ja dat wil niets zeggen. Mijn vriend heeft ook een goede vriendin en ik kan me ook druk maken en piekeren om het feit dat ze (regelmatig) contact hebben. Als ik erachter zit te neuzen vind hij het niet fijn, wat begrijpelijk is. Hoe zou jij je voelen moest je vriend jou niet vertrouwen. Op het einde van de dag ben ik degene die naast hem ligt en waar hij troost kan vinden. Ik heb trouwens een heel open communicatie met mijn vriend, niets is te gek! :)
Je zult hem toch moeten vertrouwen en een open houding aannemen om duidelijk te communiceren met elkaar. Laat hem weten dat ALS zoiets zou gebeuren je het graag zou weten. Punt. Probeer zoiets wel subtiel te verwoorden natuurlijk.

Niet elke man is een arrogante rotzak.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:13

Dat is al bekend. Haha. En soms kan hij ook een flirt zijn. En diegene is ook niet altijd echt te vertrouwen naar verhalen te hebben gehoord. Maar toch...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:21

SuusjevdB schreef:
Dat is al bekend. Haha. En soms kan hij ook een flirt zijn. En diegene is ook niet altijd echt te vertrouwen naar verhalen te hebben gehoord. Maar toch...

Dus hij gaat met een dame om die je niet vertrouwd en daarom ga jij je vriend wantrouwen. Misschien terecht , misschien ook wel totaal niet.
Waarom zeg je niet gewoon dat je gemerkt hebt dat hij veel contact met die persoon heeft en vertel je gewoon eerlijk dat je dat totaal niet prettig vind.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:22

Waar rook is, is toch vaak wel vuur...

Je kunt hem ook "gewoon" tussen neus en lippen door melden dat je het idee hebt dat er wat gaande is, dat je er he le maal naast kan zitten, maar je hem wel wilt melden dat als het zo is, het voor jou klaar is.
Dan kan hij kiezen als hij rondscharrelt, of direct stoppen in de hoop dat het nooit aan het licht komt en je verder trouw blijven, of doorgaan en jou daardoor verliezen.
Weet hij in ieder geval waar hij aan toe is en is hij gewaarschuwd ;)
Verder zou ik bij verdenking hem in de gaten houden en z'n telefoon checken.
Heel slecht misschien maar in onzekerheid zitten is ook niets.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:24

Ik denk dat je er het beste met je vriend over kunt praten, hij zal het misschien niet toegeven maar aan zijn manier van reageren op zo'n gesprek zou je wel het één en ander kunnen afleiden. Daarnaast hoeft het omgaan met een kennis/meer appen niet meteen iets te betekenen..

Als je het appen niet vertrouwt kun je vragen of jij misschien iets op zijn telefoon mag doen? Een spelletje ofzo, als hij dit dan niet toelaat heeft hij wel iets te verbergen denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:26

Je kunt inderdaad op de man af vragen maar stel, er is totaal niets aan de hand dan krijgt hij een vervelend gevoel omdat je hem blijkbaar niet vertrouwd. Ik denk dat het, voor het geval er toch niets aan de hand is, je hem gewoon verteld wat ik al postte , namelijk dat je niet prettig vind dat hij zoveel contact heeft met die persoon. Daarmee speel je het op jezelf en beschuldig je niemand.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:15

Vragen. Op de man af, direct vragen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:06

Bij/aan mannen kun je snel genoeg zien of ze wel/niet vreemd gaan. Tenminste ik zie dat overduidelijk, en dan ben ik ook echt gelijk recht voor mijn raap en ga dan gelijk een confrontatie aan.

Heb het met mijn ex mee gemaakt, ex die eerst glashard bleef volhouden van niet en maar aanhouden dat liegen. Maar ik had 800% gelijk.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:01

SuusjevdB schreef:
Maar gevoel is er, maar verder geen duidelijke aanwijzingen.

Dit lijkt me in ieder geval een goede reden voor een gesprek. Dat gevoel wat je hebt, is een teken van wantrouwen. Misschien terecht, misschien niet. Maar naar mijn idee hoort wantrouwen sowieso niet in een relatie thuis, dus zullen jullie vast wat te bespreken hebben.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:23

Thanks allemaal!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:26

Het antwoord van mijn vriend: als jullie geen sex meer hebben, is er een dikke kans dat ie vreemd gaat...