Winkel stort geen geld terug, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Winkel stort geen geld terug, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:04

Hai,

Ik zit met een probleem en voel me schuldig naar mijn vriend toe hierover (het is zijn geld) en weet even niet hoe nu verder.

Op Zaterdag 2 Augustus wilde ik 2 BH's bestellen (a 125,90) via een erkende webwinkel.
Bij het afronden van de bestelling/betaling, werd ik doorverwezen naar een pagina, maar die gaf een foutmelding.
Omdat deze webshop ook 3 'echte' winkels heeft, besloot ik daarheen te bellen, om te vragen of de bestelling wel of niet geplaatst was.
Een erg aardige vrouw zei dat er naar gekeken werd, maar dat ik ook gewoon direct bij haar kon bestellen.
Dit dus gedaan en direct die middag ook het geld overgemaakt.

Na tot woensdag gewacht te hebben en niks te hebben ontvangen, heb ik weer naar de winkel gebeld, over de hele dag verspreidt, maar helaas kreeg ik niemand te pakken.
De volgende dag weer niemand en aangezien ze in een winkelcentrum zitten, heb ik de winkel er tegenover gebeld en gevraagd of de winkel open was.
De vrouw van die andere winkel wilde wel even naar de winkel toe lopen om te vragen of ik terug gebeld kon worden.
Binnen 5 minuten werd ik terug gebeld.
Ik legde de situatie uit en vroeg wanneer ik mijn pakketje kon verwachten.
Deze mevrouw gaf aan dat niet te weten en deed nogal kortaf tegen mij.
Ze zei op vrij botte toon:"Het kan zijn dat het niet voorradig is en anders vraag je maar je geld terug."
Ik bleef zelf vriendelijk en heb gezegd dat ik best nog even wil wachten op mijn pakketje, als ik maar de zekerheid heb dat hij er ook echt aan komt.
Dat was het geval, zei ze.

Een paar dagen gewacht en daarna op verzoek van vriend (die betaald heeft) toch het geld terug gevraagd.
Ik moest de telefoon minstens 6x anderhalve minuut over laten gaan, voordat er werd opgenomen.
Ik heb gezegd dat ik nu toch graag mijn geld terug wilde en de vrouw aan de lijn (een andere, aardige) zei dat ze daar direct opdracht voor zou geven.

Na weer een aantal dagen wachten nog steeds geen geld terug gestort.
Vriend ondertussen best pissig, maar heeft een nette mail naar ze gestuurd, dat hij het geld terug wil.
Niet op gereageerd.

Afgelopen maandag bel ik weer heen, eerst wordt de hoorn van de haak gehaald, later op de dag wordt er wel opgenomen.
Ik moest volgens de aardige mevrouw een mailtje sturen met het betalingsbewijs, want die kunnen ze niet vinden en ze gaf me een emailadres met de belofte het na mijn mail direct te laten storten.
Direct mijn vriend op zijn werk gestoord met de vraag of hij een screenshot wilde maken van de overdracht.
Deze heb ik gekregen en binnen 10 minuten na het telefoontje naar ze toe gemaild.

Geen reactie, geen geld... dus vanochtend bel ik weer...
Krijg ik de eerste, onaardige 'mevrouw' aan de telefoon met direct al een diepe zucht.
Ik:"Het geld staat nog steeds niet op onze rekening."
Zij:"Heb je al een mail gestuurd met het betalingsbewijs dan?"
Toen raakte ik wel wat gefrustreerd, dit is toch geen service?!
Ik: "Lezen jullie die niet dan? Ik vind dit geen service."
Zij: "En ik vind het onbeschoft dat je de buren belt om ons te storen! Dit is jullie fout want je hebt er niet bijgezet dat het van de rekening van je vriend af kwam." (niet mijn naam)
Ik probeerde er iets tussen te krijgen, maar ze ratelde door.
"Ik bel je voor sluitingstijd terug. Goedemorgen" En hangt zo op!

Hierna heb ik na 5 minuten verstandsverbijstering nog een keertje terug gebeld, waarop ik voordat ik iets kon zeggen werd afgesnauwd, maar deze keer gewoon doorgepraat en gezegd dat als het geld morgen niet op onze rekening staat, ik hulp inschakel.

Je voelt hem vast al aankomen. Er is niet gebeld.

Het gaat om een voor mij erg hoog bedrag!
Wat kan ik nu doen?

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal. :o

Liefs, [naam]

WinSel

Re: Winkel stort geen geld terug, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:07

Zo lekker dan, goeie service ook bah

Ik heb hier geen ervaringen mee maar wil je succes wensen en hoop dat het opgelost wordt...
Het is niet zn klein bedrag...

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:07

Wat enorm onbeschoft en niet klantvriendelijk van de winkel..
Kun je geen aangetekende brief schrijven waarin je de situatie beschrijft met bijgevoegd betalingsbewijs en dat je het bedrag binnen 10 dagen op je rekening verwacht en anders rechtsbijstand in gaat schakelen?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:08

Ik weet niet precies wat je kan doen, ik kan alleen zeggen dat ik het erg vervelend voor je vindt, zo doen mensen gewoon niet... dit zou ik een goede reden vinden om ontslagen te worden.. zou je ergens een klacht kunnen indienen bij de keten? :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:09

Ik zou dus met betalingsbewijs en al echt naar de winkel gaan en ter plekke het geld terug eisen.

Niet laten wachten, gewoon meteen terug vragen en niet accepteren als ze zeggen: we maken het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:10

Ik ben er nog steeds door van slag en ook best boos en verontwaardigd dat een ander zo met je omgaat.

10 dagen vind ik eigenlijk nog teveel. :o
Een aangetekende brief zou inderdaad een optie zijn, maar zoiets zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. :x

Een klacht indienen zou ook kunnen, maar ik kon via internet geen andere slechte ervaringen vinden.

Ylvy, die winkel zit in Dordrecht, wij wonen in Groningen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:11

Pff wat een rot situatie zeg.
Ik zou eerst zorgen dat je je geld terug krijgt en daarna pas een klacht in dienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:12

Altijd corresponderen per email.
Ik zou hen een termijn stellen. Laten we even zeggen dinsdag 26 augustus, omdat zij ook een redelijke tijd moeten krijgen om het geld terug te storten.
Gewoon netjes eronder vermelden dat wanneer het geld niet op 26 augustus op je rekening staat, je helaas genoodzaakt bent verdere stappen te ondernemen.
Geef in je email aan dat dit een laatste waarschuwing is :)

Oja, en vergeet niet je Iban, en naam waarop het geld moet worden gestort te vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:13

Ja, dat dacht ik ook, straks krijg je het helemaal niet meer terug.
Maar we hebben gewoon bewijs, dus ze zijn gewoon verplicht toch?

Rowdine: Hun mail lag eruit, zeiden ze, maar dan maandag wel vragen om het bewijs daarheen te mailen? :?
Bedankt voor de tip! Dit gaan we vanavond direct doen als we terug zijn. :j

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:13

Aangezien het om een zaak gaat met webwinkel en 3 echte winkels, is daar geen hoofdkantoor van dat je kan inschakelen? Er zal toch wel ergens iemand rondlopen die de leiding heeft over de onbeleefde juffrouw en die waarschijnlijk de reputatie van de zaak wel hoog wil houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:21

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat dacht ik ook, straks krijg je het helemaal niet meer terug.
Maar we hebben gewoon bewijs, dus ze zijn gewoon verplicht toch?

Rowdine: Hun mail lag eruit, zeiden ze, maar dan maandag wel vragen om het bewijs daarheen te mailen? :?
Bedankt voor de tip! Dit gaan we vanavond direct doen als we terug zijn. :j

Je kan bij een gmail email adres vragen om een ontvangstbevestiging. Dan weet je meteen of ze het al dan niet lezen :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:24

Ik snap er weinig van behalve dat jij je geld niet terug krijgt.

Je kreeg een foutmelding, daarna heb je geld over gemaakt? Heb je daar wel je bestelcode (of iets in die richting bijgezet). ZijHeb je uberhaub een bestelbevestiging gehad?

Daarnaast, is de verwarring niet (niet dat dit een rede is om zo onbeschoft te doen) dat de winkel en de webshop eigenlijk helemaal niks met elkaar te maken hebben en dus de mensen die jij steeds belt helemaal van niks weten?

Al is het natuurlijk belachelijk dat dit niet gewoon snel op word gelost! En als ze niks met elkaar te maken hebben zouden ze je natuurlijk wel bij de juiste persoon moeten brengen.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:33

Controleer eens via onderstaande link of er meldingen bekend zijn bij de politie van het rekeningnummer waarnaar jij je geld hebt overgemaakt: https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Ik zou het rekeningnummer en andere aanknopingspunten ook eens even Googlen om te kijken of meerdere mensen dit hebben meegemaakt.

Ik vraag me trouwens af of die bestelling via de telefoon wel 'echt' was. Heeft die telefoniste je niet gewoon geld laten overmaken naar haar eigen prive rekening? 8)7

Ik zou trouwens zelf gewoon naar die winkel gaan (met betalingsbewijs) en niet weggaan voordat ik m'n geld had.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:58

Dat sommige dingen toch altijd zo moeilijk moeten gaan. Waarschijnlijk staan er mensen in de winkel die geen idee hebben wat ze moeten/kunnen doen, en dan maar gewoon gefrustreerd wat gaan roepen om er maar vanaf te zijn. Ik weet niet hoe groot de winkel is, maar anders zou je misschien eens een ander filiaal of het hoofdkantoor kunnen proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:02

Klinkt als oplichterij. Ga eens spitten met Goegel op fake website's. Ik bedoel eindigend op .com ipv .nl.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:07

Jezus wat een onbeschofte vlerken zeg...

Ik zou gewoon weer bellen en zeggen dat je het graag BINNEN 24 uur geregeld wilt hebben en dat je anders juridische stappen gaat ondernemen . En sociaal media gaat inlichten ( denk aan kassa , opgelicht , facebook enz enz ) . Laat ze maar even door hebben dat dit niet een manier van zaken doen is .
Meestal kan het geld dan wel ineens gestort worden.

Succes !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:15

Tipje voor een volgende keer: reken af met creditcard, dan kun je, als de bedrijven niet meewerken, je creditcardmaatschappij inlichten die het bedrag voor je terug kunnen halen. Heb je nu niets aan, maar ik denk dat je dit geen tweede keer wilt hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:10

_Caro_: Die kan ik niet vinden via de site. :n

Rowdine: Ik verstuur nooit iets met G-mail, ik heb er vast wel 1, maar geen idee hoe die heet en hoe ik daarop moet inloggen.

Bliver: Nee, ik wilde via de website bestellen, maar dit ging bij het afronden fout, waarbij het niet duidelijk was of het nou wel of niet betaald was.
Hierna heb ik naar 1 van de echte winkels gebeld en het probleem voorgelegd.
Zij heeft toen voorgesteld direct uit hun winkel te bestellen, telefonisch.
Webshop en echte winkels horen bij elkaar. :j

PanniePannie: Nee, dat geloof ik niet.
De winkel is aangesloten bij de KVK en alles.
Helaas kan ik niet zomaar even langs, aangezien het in Dordrecht is en ik in Hoogezand (Groningen) woon.

Mooblie: Ik kan niet achter het hoofdkantoor komen.

Morganlefay: Google heb ik doorzocht, geen klachten en KVK-nummer.

Mickydo: Ik heb dit doorgegeven aan de telefoon, dat ik morgen het geld op de rekening wil hebben.
Ben benieuwd of het er morgen op staat!

Cassidy: Dat is een goede tip, bedankt!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:15

Wat onbeschoft
Lees nu dat die in dordrecht zit
Had ik t eerder geweten dan was ik er naar toe gegaan zit nu in dordt
Morgen helaas geen tijd :(
Hoop dat t snel opgelost is!!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:18

Bizar zeg en zo onbeschoft!!
Jammer dat je zo ver weg woont! Anders had je inderdaad naar de winkel kunnen gaan en daar je geld terugeisen. Zoals eerder werd gezegd is er geen hoofdkantoor waar je misschien terecht kan?

Ik zou anders gewoon nog een mail sturen met een cc naar kassa en radar.
Heb eens een kennis gehad die dat ook bij een winkel deed en ineens was het zo geregeld.

Succes ermee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:18

Cassidy schreef:
Tipje voor een volgende keer: reken af met creditcard, dan kun je, als de bedrijven niet meewerken, je creditcardmaatschappij inlichten die het bedrag voor je terug kunnen halen. Heb je nu niets aan, maar ik denk dat je dit geen tweede keer wilt hebben?

Kan dat gewoon? Hoe weet de bank dan dat jij niet de oplichter bent die dus niet gaat betalen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:30

Hebben ze geen facebook pagina? Wil ook nog wel eens goed werken om daar een berichtje op te zetten.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:44

Ik zou de rechtsbijsrand inschakelen. Die weten daar vaak wel raad mee. Succes.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:00

Meid wat vervelend.
Gelukkig is niet elke webwinkel zo beroerd.

Mail sturen, met leesbevestiging en het verzoek binnen x tijd geld op rekeningnummer (iban) ........ Te storten. Zo niet dan zal je stappen ondernemen.

Is de winkel aangesloten bij thuiswinkel waarborg of webshop keurmerk?
Anders kan je die contacten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:03

Corientje, dat was aardig geweest!

Machotjuh: Dat had ik dan zeker gedaan inderdaad. :j

Kinke, daar ga ik even naar kijken!
Edit: Nee, geen facebook. :n

Molfre, bedankt. :j

Luuntje, ik ben vooral echt geschokt dat mensen zo met je om kunnen gaan.
Ik zal eens kijken. :)

Ik heb nu hulp van iemand die me gaat helpen. :)
Heb er vertrouwen in.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-14 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt