Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CupCakes_ schreef:Ik zou dan je werk bellen dat je wat later bent
Brainless schreef:Morgen eerst vragen op school of er een excursie is.
Dan evt je werk bellen of je vrij kan krijgen (of kan ruilen).
Kan dat niet; dan kun je dus niet mee op excursie (is buiten de normale schooltijden ook niet wettelijk verplicht).
Brainless schreef:School kan niet maken om pas woensdag te melden dat de dag erop een dagexcursie is die tot 18:00 duurt.
Dus ik neem aan dat deze info niet correct is en dat een eventuele excursie voor een andere datum gepland staat.
Anoniem schreef:Wij horen officieel beschikbaar te zijn voor school tussen 9 en 18 dus als je school die regel ook heeft kunnen ze dit prima maken. Het is niet hun probleem dat jij ver moet reizen.
Maar ik zou even school bellen. Meestal is er al wel iemand aanwezig op de receptie
Anoniem schreef:Wij horen officieel beschikbaar te zijn voor school tussen 9 en 18 dus als je school die regel ook heeft kunnen ze dit prima maken. Het is niet hun probleem dat jij ver moet reizen.
Maar ik zou even school bellen. Meestal is er al wel iemand aanwezig op de receptie
maralyn schreef:Anoniem schreef:Wij horen officieel beschikbaar te zijn voor school tussen 9 en 18 dus als je school die regel ook heeft kunnen ze dit prima maken. Het is niet hun probleem dat jij ver moet reizen.
Dit is bij ons anders.
8:30 tot 17:00
Sterker nog, onze laatste les uur is tot 15:15. En dat geld voor iedereen.
Brainless schreef:Anoniem schreef:Wij horen officieel beschikbaar te zijn voor school tussen 9 en 18 dus als je school die regel ook heeft kunnen ze dit prima maken. Het is niet hun probleem dat jij ver moet reizen.
Bij mijn kinderen van 8:15-15:55.
maralyn schreef:Nini roosje
Mijn werk gaat, zeker als het maar 1 dag van te voren wordt aangegeven vanuit school, voor op school.
En al helemaal als dit buiten school uren valt.
Daarnaast mogen ze deze excursie, wettelijk gezien, niet eens verplichte om meerdere redenen.
Was dit nu op een vrijdag gevallen, zou het mij een zorg zijn.
Alsnog was ik met school, docenten en decanen in discussie gegaan. Want als school een excursie regelt, moet dit ruim van tevoren worden aangegeven, of er eigen vervoer geregeld moet worden, of dat school dit regelt. 1 dag van te voren is te kort dag. Helemaal als het ook nog eens op eigen kosten zou moeten.
Daarnaast, ben ik ook niet meer leerplichtig....