Échte Céline tas? HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

penelope444

Échte Céline tas? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:42

Hey Bokkers,

het is lang geleden dat ik weer iets gezet heb, maar nu wil ik toch even jullie advies/mening.
Ik wil heel graag een tas van het merk Céline. Ik heb er eentje op marktplaats gevonden voor een degelijke prijs, er is alleen 1 klein probleempje: Ik ben nu aan het twijfelen of de verkoper te vertrouwen is of niet.
Het komt omdat ik deels de prijs aan de lag kant vind voor zo'n tas, maar vooral omdat hij/zij meerdere (8) merk artikelen verkoopt. Het kan natuurlijk echt een betrouwbaar iemand zijn, maar ik kan toch moeilijk even vragen van "hey ben jij een oplichter of niet? " :+

Wat moet ik nu doen? Heeft iemand een tip voor mij?

Oke, dit klinkt echt over-dramatisch maar ook al is het voor zo'n tas weinig geld, voor mij is het toch een serieus bedrag...

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door penelope444 op 17-08-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Re: Échte Céline tas? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:43

Ik zou het niet doen, er is zoveel namaak in omloop dat de kans groot is dat je een nepperd koopt. Of vragen of ze de aankoopbon nog hebben.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:44

Wat is de vraagprijs? Kan me niet voorstellen dat iemand een echte Céline als koopje wegdoet. Als het te mooi klinkt om waar te zijn is het dat vaak ook.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:44

Plien91 schreef:
Wat is de vraagprijs? Kan me niet voorstellen dat iemand een echte Céline als koopje wegdoet. Als het te mooi klinkt om waar te zijn is het dat vaak ook.

Ik weet niet of 40 euro te weinig is? De verkoper zegt dat hij nog niet gebruikt is...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:45

Zeker weten nep.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:46

Dat moet wel nep zijn voor die prijs en dan nog nooit gebruikt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:47

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:48

Een nieuwe kost volgens mij iets tussen de 1200 en de 1800 euro.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:48

Oke, ja sorry dat is echt nep! pff ben blij dat ik het gevraagd heb! Dankjewel _/-\o_

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:51

Nadat ik die prijslijst heb gezien ga ik ook voor nep. Maar ik heb wel eens naar een hugo boss tas gekeken en het ook gewoon gevraagd, toen ik geen reactie meer kreeg wist ik genoeg. Dus als het iets minder "te mooi om waar te zijn" is zou ik het rustig navragen. Je hoeft het niet zo direct te brengen als ben jij een oplichter maar je kan prima vragen of het een echte of namaak is in mijn ogen.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:52

_Hedwig_ schreef:
Nadat ik die prijslijst heb gezien ga ik ook voor nep. Maar ik heb wel eens naar een hugo boss tas gekeken en het ook gewoon gevraagd, toen ik geen reactie meer kreeg wist ik genoeg. Dus als het iets minder "te mooi om waar te zijn" is zou ik het rustig navragen. Je hoeft het niet zo direct te brengen als ben jij een oplichter maar je kan prima vragen of het een echte of namaak is in mijn ogen.

Ja, eigenlijk klopt dat idd wel! Bedankt voor de tip. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:53

Ik heb uit nieuwsgierigheid net eens opgezocht en er staat prijzen vanaf €1600? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:53

Waarom koop je niet gewoon een namaak, als het model hetzelfde is maakt dat toch niets uit. Niemand die van een goede namaak het meteen ziet.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:55

bigone schreef:
Waarom koop je niet gewoon een namaak, als het model hetzelfde is maakt dat toch niets uit. Niemand die van een goede namaak het meteen ziet.

Omdat namaak vaak slechte organisaties rijker maakt.
Plus dan koop je gewoon een look a like, anders doe je het voor het merk....

Gewoon een gekende tweedehands winkel of outlet vind je er zeker aan 70 procent of zelfs gewoon in de solden :)

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:56

@sjors :D :o Ik heb denk een nep variant zitten bekijken daarstraks want toen ik de prijs wilde opzoeken kwam ik rond 200 euro. Maar ik was smorgens aan het zoeken met mijn iphone dus dan weet je het wel. :n

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:00

Pfft, kom hier even binnenvallen, maar ik sta versteld van de nieuwprijzen van zo'n merktas! Ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand zoveel geld voor een doodnormale tas zou willen uitgeven. Voor de goede orde: zelf verdien ik genoeg om zo'n bedrag fluitend te kunnen uitgeven, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er een handtas voor te kopen...

Mijn advies is dus: doen! Koop voor 40 euro die namaak en je bent er vast heel blij mee! Helemaal als je later terugkijkt en bedenkt wat je voor het bedrag van een nieuwe allemaal hebt kunnen doen...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:02

Holy crap on a cracker, zóveel geld voor een handtas?? %) 8)7

bigone schreef:

Mij zou het model/merk sowieso niks zeggen. Een handtas is een handtas, niets meer, niets minder. :')

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 17:03

DonCamillo schreef:
Pfft, kom hier even binnenvallen, maar ik sta versteld van de nieuwprijzen van zo'n merktas! Ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand zoveel geld voor een doodnormale tas zou willen uitgeven. Voor de goede orde: zelf verdien ik genoeg om zo'n bedrag fluitend te kunnen uitgeven, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er een handtas voor te kopen...

Mijn advies is dus: doen! Koop voor 40 euro die namaak en je bent er vast heel blij mee! Helemaal als je later terugkijkt en bedenkt wat je voor het bedrag van een nieuwe allemaal hebt kunnen doen...

Ja ik weet het, maar ik denk dus dat als ik het bedrag overmaak , er geen tas aankomt... |(
En over die prijzen: Ik kan dat dus niet betalen, maar als ik het geld had zou ik het ook niet goed durven, want ik ken mezelf en die tas zou zo kapot zijn. Maar er zijn mensen die het waard vinden om het eraan uit te geven en ja dat respecteer ik dan wel. Maar idd je hebt wel een punt.
Laatst bijgewerkt door penelope444 op 17-08-14 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:04

DonCamillo schreef:

Ik heb een givenchy antigona, ook dezelfde prijsklasse.
Voor mij is mode gewoon kunst, als je ziet hoe die gemaakt zijn en van welk materiaal.. voor mij is zoiets gewoon fenomenaal en kan ik uren over lezen.

Het is gewoon hoe je het bekijkt, achja elke gek geeft geld uit aan iets anders. :D

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 17:07

Furrow schreef:
DonCamillo schreef:

Voor mij is mode gewoon kunst, als je ziet hoe die gemaakt zijn en van welk materiaal.. voor mij is zoiets gewoon fenomenaal en kan ik uren over lezen.

Het is gewoon hoe je het bekijkt, achja elke gek geeft geld uit aan iets anders. :D

Ja idd en een ander is bijvoorbeeld helemaal verliefd op auto's ofzo :j

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:07

Jeetje, wat veel geld voor z'n tas :+

Wat vind je van de Michael Kors tassen? Ik heb er ook zelf eentje, wel gekregen voor m'n verjaardag. Alleen m'n broer werkt in Las vegas, en daar is alles een stuk goedkoper. Dus had er een voor me mee genomen maar wel een super fijne tas :j

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:12

Dat is zeker nep. En al helemaal als ze meerdere zogenaamde merktassen aanbieden voor weinig. Daar zou ik dus nooit intrappen.
Ik denk dat een tweedehands al gauw €500 kost. Kun je beter eens wachten totdat er een 'echte' tas te koop komt te staan en die dan ophalen. Kun je ook meteen zien of diegene betrouwbaar is of niet.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 17:13

EmmyJoycee schreef:

Wat vind je van de Michael Kors tassen? Ik heb er ook zelf eentje, wel gekregen voor m'n verjaardag. Alleen m'n broer werkt in Las vegas, en daar is alles een stuk goedkoper. Dus had er een voor me mee genomen maar wel een super fijne tas :j

Ja die vind ik ook heel erg mooi, maar die zijn wel over de 200 euro. Hoeveel zijn ze in Amerika als ik vragen mag? Cool dat je er een hebt gekregen en dat je broek in Las Vegas woont!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:15

Furrow schreef:
DonCamillo schreef:

Aha. Kijk, dat kan ik wel begrijpen.

Ik zie echter veel te vaak dat mensen (pubers vaak, hoe oud ze ook zijn...) vooral een duur merk kopen om niet uit de toon van een bepaalde groep te vallen, of om indruk te maken op hun omgeving. Helaas blijkt dat maar zelden te werken en hebben ze er later spijt van zo'n grote uitgave te hebben gedaan.

En ja, ik ben ook wel goed in veel te veel geld uitgeven aan (iets voor) mijn paarden, aan auto's of aan ons huis. Alleen kan ik het wel lijden.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:16

pippaimane schreef:
EmmyJoycee schreef:

Ja die vind ik ook heel erg mooi, maar die zijn wel over de 200 euro. Hoeveel zijn ze in Amerika als ik vragen mag? Cool dat je er een hebt gekregen en dat je broek in Las Vegas woont!

Zelf heb ik geen flauw idee hoeveel hij daar kost. Die tas die ik heb kost hierin Nederland 300/400 euro. Misschien eens kijken op amerikaanse site's? :)