vertrouwen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

vertrouwen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 23:27

Hallo,

Sorry als het fout staat :+

Ik ben op tweedehands.net aan het kijken naar een maatje voor onze hond Donna. Donna is een kruising herder x ??. Nu zijn wij op zoek naar een klein hondje en ik wil graag een Chihuaha
dus zijn we daar naar aan het kijken.

Nu kwamen we 2x dezelfde advertentie tegen en goed dat kan. Nu we verder gingen kijken hadden alle 2 een andere naam en een andere plaats. Moeten we dit vertrouwen of niet? De ene advertentie had 1 foto en de 2de had meerder foto's met meerdere hondjes, 1 foto's waren precies hetzelfde.

Tabaluga12

Re: vertrouwen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:31

Lees je eigen tekst nog eens een keer... Nee zeker niet is mijn idee!!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:32

Als je op zoek bent naar een maatje voor je hond zou ik niet voor een chi gaan. Ga dan voor 1 met wie hij lekker kan ravotten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:37

Niet vertrouwen.
En zoals mijn voorganger zegt, een kruising herder bijt bij wat ruw spel je Chi in één hap in tweeën...
Waarom kies je voor een Chi?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 23:43

Donna is erg lief en hapt niet naar honden of mensen ook niet met spelen.

Ik heb een Chi altijd al leuk gevonden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:50

Als jij al de moeite neemt een topic te openen kan ik je alleen adviseren naar je onderbuik gevoel te luisteren. Het is ook een populair hondje...daar haken vele mensen op in. Ook mogelijke verkeerde.

Misschien is er 1 gekopieerd. Terwijl de ander heel correct is. Dan even bellen voot een afspraak.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:54

Chihuahua zijn volgens mij nu wel erg modehondjes.. dus daar zijn altijd weer mensen die daar op in spelen.
Zou toch voor een herder kruising iets robuuster speelmaatje kiezen.. en misschien bij een asiel langs zodat je eerst eens goed kan kennismaken zodat je hond Donna ook overweg kan met haar nieuwe huisgenoot... en dat je niet over 2 weken zit met een hondje die of van alles mankeert of niet samen gaat met je huidige hond.
Lijkt me dat ras dan niet op de eerste plaats komt.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:57

Eerlijk gezegd, nee ik zou dit niet vertrouwen... Eerlijk gezegd zou ik inderdaad doen wat Knert zegt, beide even bellen, kijken wie er serieus en zakelijk op iets ingaat... En eigenlijk zou ik gaan voor iets waar je hond mee kan spelen, mocht er een meningsverschil komen over een bot of snoepje (ja chi's kunnen goed omgaan met enorme botten.., tenminste die van mij wel) is je hond niet hap slik weg...

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:59

Zou ik niet vertouwen.

Ook zou ik een groter maatje voor je herder zoeken. Een flinke speelse tik, en het beestje kan al een hernia hebben. Kijk dan naar een middelmaatje ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:15

Ik zou het niet vertrouwen.

Daarnaast kun je beter voor een groter maatje voor je Herder zoeken. Zoals al vaker gezegd kan 'onschuldig spelen' al teveel worden voor zo'n kleintje.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 07:41

Het hoeft ook niet eens te zijn dat je herder hapt. Een poot bovenop de rug kan ook al voor problemen zorgen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:35

niet vertrouwen

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:39

Wij hebben een rhodesian en een chihauha de rhodesian speelt heel voorzichtig met de chi al kan je wel zien dat hij wat ruiger wilt gaan spelen.
dus mijn voorkeur zou ook geen chi zijn al kan het opzich wel maar dan moet je hond ook heel voorzichtig kunnen spelen.
al lijkt me leuker voor de herder als die iemand heeft waar die gewoon ruig mee kan ravotten:)

Over de advertentie zou ik ook niet helemaal vertrouwen!
Laatst bijgewerkt door LillvalantoS op 16-08-14 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:39

We hebben besloten om gewoon verder te zoeken. nu is onze herder geen echt herder want het is een kruising. Ze is ook niet zo groot als een herder. Als ze zit en ze strekt zich helemaal uit is ze 60 cm. Als ze dus gewoon zit is ze een stuk kleiner.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:38

Eigen keus, maar naar mijn idee absoluut geen slimme... :n

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 22:48

Je ziet vaker een grote en kleine hond. Ook bij ons op stal (veel groter verschil in maat) en mij in de omgeving ook heel veel en dat gaat gewoon allemaal goed.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:59

Als je perse een chi wilt ga dan alsjeblieft op zoek naar een goede fokker die de ouder dieren laat testen op diverse veelvoorkomende zaken waaronder als het even kan ook Syringomyelie. Deze ziekte schijnt steeds vaker binnen het ras voor te komen en wil je echt niet hebben bij je hondje.

Veel chi's komen tegenwoordig bij broodfokkers en gewoon-omdat-het-zo-leuk-is-nestjes vandaan en dit komt het ras zeker niet ten goede. Goed gefokt zijn het leuke hondjes maar doordat het een echt modehondje is geworden lopen er ook te veel minder goed tot slecht gefokte hondjes rond.

Succes met jullie zoektocht en veel wijsheid toegewenst.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 23:06

de chi's zijn nu goedkoper dan een jaar geleden dus ze raken dan toch minder populair?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:08

Bij broodfokkers misschien maar bij een goede fokker zal de prijs niet veel verschillen gok ik zo.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:15

Mijn ene dochter heeft een Ridgeback en de andere een Chihuaha en ik moet zeggen dat de Ridge voorzichtig speelt maar de Chi draait hem wel gek, die is niet te stoppen. Ze zijn ook slim want als de Ridge achter hen aangaat glipt hij snel onder de bank oid :P best leuk om te zien.

Edit, meestal als je er geen goed gevoel bij hebt is het beter het niet te doen. Er zijn zat leuke hondjes te krijgen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:13

Ik zou je goed laten informeren over een nieuwe hond door wellicht een vereniging van fokkers of een asiel te benaderen.

Je zegt dat je een maatje voor je hond zoekt. Daarna zeg je dat je altijd al een chihuaha wilde. Als je echt graag wilt dat je hond een spemaatje krijgt zou ik daar een prioriteit van maken en helaas niet van je chihuaha-wens. Zou dan toch op z'n minst naar een hond met maatje Neagle zoeken, anders is echt ravotten er ook niet bij.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:04

chanicha schreef:
Mijn ene dochter heeft een Ridgeback en de andere een Chihuaha en ik moet zeggen dat de Ridge voorzichtig speelt maar de Chi draait hem wel gek, die is niet te stoppen. Ze zijn ook slim want als de Ridge achter hen aangaat glipt hij snel onder de bank oid :P best leuk om te zien.

Edit, meestal als je er geen goed gevoel bij hebt is het beter het niet te doen. Er zijn zat leuke hondjes te krijgen.

Nou mijn ridgeback zou hem de eerste keer al gegrepen hebben, en dood gebeten.. (Was helaas een hobby van haar)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:20

Niet vertrouwen. Zal lekker verder kijken.
Voor een echt maatje zou ik voor iets groters gaan eigenlijk. Honden kunnen inderdaad erg voorzichtig zijn, maar als ze een keer echt dolle 5 minuten hebben bulldozeren ze er gewoon overheen hoor :').

Bij mijn vader hebben ze 2 ridgebacks en 1 chi Xvlinderhondje. Ze lopen nniet echt samen ofzo, maar als ik zie hoe die 2 grote soms met elkaar om gaan.... :').

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:59

afgezien van de verhalen waar het wel goed gaat zou ik zelf toch niet echt relaxt zijn als ze samen spelen, het is ook gewoon logisch dat met een lompe actie zo'n diertje een nare blessure kan oplopen. Waarom zou je het risico nemen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 11:38

We hebben nog een ouder jack Russeltje en die is niet zo heel veel groter dan een chi en die speelt niet meer (ookal probeerd Donna het wel) en ook dat gaat gewoon goed.