Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik snap dat je situatie rot is, het klinkt echt niet leuk. Maar onthoud: zelfs als het even flink bewolkt is, schijnt er achter die wolken nog een zonnetje die ooit weer eens doorbreekt. Ga dus aan de slag. Kan je iets met je paarden gaan doen? Kan je gaan tekenen, schilderen, fotograferen, schrijven? Kan je gaan wandelen, fietsen, skaten? Kan je last-minute nog een weekendje weg, misschien met een groepsreis voor alleenstaanden? Hou nog een weekje vol, ik weet zeker dat zodra je studie begint, je weer een stijgende lijn gaat zien. Komt goed meid, je kant het!!
zit niet in over de investering, want boeken etc. zou je kunnen verkopen als je na een halfjaartje toch liever stopt, en dan heb je het in ieder geval geprobeerd en hoef je er niet over na te denken van "wat als ik het toch geprobeerd had"
problemen kan je ook altijd bij je studie aangeven (bij een studie adviseur ofzo), zo kunnen zij misschien ook wat helpen 
).
je zou ook gewoon eerst "oppervlakkig" met (nieuwe) mensen om kunnen gaan (dus gewoon leuk gezellig met ze omgaan, plezier maken), langzamerhand kom je erachter of je iemand kan vertrouwen of niet, net zoals die persoon erachter komt of hij/zij jou kan vertrouwen. En ja, misschien zal je je neus een keer stoten, maar dat hoort een beetje bij het leven, toch is er altijd wel iemand te vertrouwen! Misschien heb je hem/haar nog niet ontmoet 
Hulp zoeken is helemaal niks verkeerds mee!
en ik begrijp dat gevoel, door dit in combinatie met minder leuke ervaringen heb ik ook besloten dan minder toenadering te zoeken bij deze mensen. Ik praat nog wel eens (oppervlakkig
) mee in "de groep", maar echt m'n hart luchten gaat het bij hen niet worden, in ieder geval niet nu. Dit heeft bij mij gewerkt, weet niet of het voor jou ook zal werken.
heeft mij zelf met mijn eigen problemen sowieso meer rust gegeven, ik wist dat ik er toen wat aan kon gaan doen.
Het klinkt alsof je dat echt nodig hebt.
.