ten eerste wil ik zeggen dat dit een goedgekeurd schaduwaccount is, denk je mij te herkennen of wil je eventuele extra informatie (denk aan, woonplaats/leeftijden) wil je mij dan asjeblieft een PB sturen. Dit topic is voor mij om mijn verhaal kwijt te kunnen en advies te vragen/ontvangen.
Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen maar de situatie is met mijn vader altijd erg moeilijk geweest, ook voor mijn moeder was het niet altijd makkelijk. Mijn vader heeft geen fijne jeugd gehad en heeft hierdoor een 'woede' probleem gekregen, hiervoor lopen/liepen wij dus al sinds ik klein ben bij jeugdzorg ed. Ik werd vroeger als ik iets fout deed de grond in gestampt met woorden van hem, alles was mijn schuld, ik deed alles fout en nooit wat goeds.
Dit heeft mij een erg laag zelfbeeld gegeven en dus erg onzeker. Als hij dan zo schreeuwde tegen me begon ik te huilen en werd het hij alleen maar bozer. Toen ik wat ouder werd begon ik ook gewoon terug te schreeuwen, ik moest de volwassene zijn en maar weglopen en hem negeren.. Dat is best moeilijk als 12-jarige. Nu nog steeds kan ik dit niet altijd.
De hulp heeft weinig geholpen en dus heeft hij het nog steeds niet goed onder controle, hij kan boos worden om de grootste onzin en begint meteen te schreeuwen. Alles is mijn schuld en ik moet maar normaal doen, ik word hier zeer verdrietig door en het kost mij ook veel energie om het te 'verwerken' want mijn vader kan/wil hier naderhand niet over praten. Als mijn moeder dan met hem gaat zitten begint die ook weer te schreeuwen, het is haar schuld, zij zij zij! Ook heeft hij er zelf geen last van en na 5 minuten is die weer rustig en doet alsof er niks gebeurd is.
Nu was het laatst dus zo erg dat ik huilend naar buiten ben gegaan en mijn vriend in paniek heb opgebeld, die is er toen meteen aangekomen. Ik durfde gewoon niet meer naar binnen toe alleen.. Als ik alleen met hem ben, ben ik ook gewoon bang om iets verkeerds te doen. Toen het dus zo erg was heb ik gepraat met mijn moeder en hebben we besloten, dit was de laatste keer. Gebeurd het nog een keer zo erg gaan we weg, of hij moet weg.
Afgelopen weekend was het dus weer zover.. hij ging helemaal uit zijn stekker omdat ik vroeg of ik even wat op zijn ipad mocht doen. Hij was in de badkamer bezig. Toen heb ik wat terug geschreeuwd en ben ik huilend naar beneden gegaan heb ik mijn moeder opgebeld en die is naar huis gekomen, daar heb ik mee gepraat en heb ik echt gezegd het maakt me niet uit hoe maar ik wil hier weg. Ik wil gewoon niet meer met hem onder 1 dak wonen, maar ja hoe nu verder?
Hulp zodat ik met mijn vader overweg ga kunnen is er gewoon niet meer, hij is te oud om hier mee te leren omgaan en wil dit ook gewoon niet omdat hij hier geen last van heeft. Praten voor mij met een psycholoog of ed. werkt helaas ook niet. Het botst gewoon te erg en hij kan niet/moeilijk met mensen rekening houden.
Mijn moeder en ik gaan dinsdag naar de huisarts.
Sorry als het verhaal nog wat stukken ontbreekt, stel die vragen gerust als je informatie mist (eventueel/graag via PB als je denkt dat het om persoonlijke gaat). Mijn vraag aan jullie is dus hoe jullie met zo'n situatie om zouden gaan, welke instanties zijn ervoor?
Bedankt voor het lezen en eventuele tips/steun.

Groetjes