Het gaat over een stel wetenschappers die de oorzaak en daarmee ook de behandeling van de welvaartziektes als diabetes, te hoog cholesterol, kanker etc. hebben onderzocht.
Hun conclusie: eet alleen ongeraffineerd plantaardig voedsel en gebruik geen zuivel. Dus alles wat afkomstig is van dieren, niet eten / drinken.
Ik ben gaan kijken op hun website: http://www.forksoverknives.com/ Hier staat meer uitleg en er staan ook recepten op.
Dit staat o.a. op hun website:
A whole-food, plant-based diet is centered on whole, unrefined, or minimally refined plants. It’s a diet based on fruits, vegetables, tubers, whole grains, and legumes; and it excludes or minimizes meat (including chicken and fish), dairy products, and eggs, as well as highly refined foods like bleached flour, refined sugar, and oil.
Ik vond het een erg interessante documentaire en ik denk dat ze er genoeg deugdelijk wetenschappelijk onderzoek naar hebben gedaan om te laten zien dat hun methode werkt.
Hoewel je in dit dieet wel granen mag hebben, wat al een hoop scheelt, denk ik niet dat ik volledig vlees-, vis- en zuivelloos door het leven wil gaan. Wel heeft het me geinspireerd om weer vaker vegetarisch te eten. Zuivel eet / drink ik sowieso nauwelijks.
Iemand hier die wel volgens deze methode leeft?