Meid maakt foto's van ons huis.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Meid maakt foto's van ons huis.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 23:30

Hoi Bokkers!

Een van de jongens uit onze straat liep een rondje door het park met zijn hond. Het park loopt precies tegenover ons huis. Nu kwam hij daar een meisje/jonge vrouw tegen die foto's aan het maken was van ons huis, zei de buurjongen. Ze leek foto's te maken van waar licht brandde in de huizen en maakte van ons huis wat foto's en van een huis verderop ook.
De buurjongen kwam net mijn broer tegen buiten dus meldde wat hij gezien had. Eerst denk je: mwa, dat zal wel niets zijn, maar blijf er nu toch aan denken.. Je maakt toch niet zomaar foto's van verschillende huizen (waar licht brand)?!
Nu kwam het ook in mij op... Voor onze deur (wel aan de andere kant van het huis) staat onze caravan nog. We zijn een weekje terug van vakantie en de caravan moet nog terug naar de stalling. Bij dat andere huis van een paar buren verderop, staat ook hun caravan op het pad.
Zullen ze misschien denken dat we op vakantie gaan of zo? Het blijft maar in mijn hoofd spoken!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:32

grote kans op, zou het even melden bij de wijkagent als even kan met signalement van haar

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:32

Misschien de politie bellen en om tips vragen wat je kan doen? Ik heb namelijk net een soortgelijk verhaal gehoord: mensen die al weken dit soort 'vage' dingen meemaakten, op vakantie gingen en wat denk je: hele huis overhoop gehaald. Dus het kan echt. Ik zou er even flink mee aan de slag als ik jou was.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:33

oh bah, ik zal hier echt een melding van maken bij de politie, dit kan gewoon online. En verder, goed in de gaten houden. Meer kan je even niet doen denk ik..

edit: de persoon die de meldingen behandeld, geeft ook adviezen en dergelijke.
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 11-08-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:33

Ik zou toch de politie bellen en signalement doorgeven. Wie weet komen ze even kijken of zorgen ze voor extra patrouille. Je kan altijd even melding maken!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:34

Wat raar zeg...
Maar het is geen meisje met een geestelijke beperking? Onze geestelijk beperkte buurman maakt momenteel foto's van lantaarnpalen. Huizen, speelplekken... Niks ontkomt aan de lens.

_Bonte_

Re: Meid maakt foto's van ons huis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:36

kunstproject , eigen collectie , taak voor kunstacademie , verzameling , interesse in bouwstijl , nieuwe camera uittesten .... goh ...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 23:56

De buurjongen zei dat zover je het kon zien, er niets geks met haar was als een beperking oid..

Het voordeel is dat wij niet meer op vakantie gaan, de caravan gaat van de week weg dus ja...

En _Bonte_ daar dacht ik ook aan, maar het blijft maar door mijn hoofd spoken. Is toch apart.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:59

Melding maken bij de politie en meteen vragen of er verder nog dingen zijn die je kunt doen; of ze nog tips hebben. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:02

Ik zou hier niet direct over beginnen doordenken.. wat _Bonte_ zegt..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:04

Kan natuurlijk met foute bedoelingen zijn, maar kan natuurlijk ook iemand zijn die zelf gaat bouwen, en dat jullie huizen in de smaak vallen, en als "model" staan ervoor? Anders meisje es vriendelijk aanspreken als je haar ziet?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 00:06

hwn schreef:
Kan natuurlijk met foute bedoelingen zijn, maar kan natuurlijk ook iemand zijn die zelf gaat bouwen, en dat jullie huizen in de smaak vallen, en als "model" staan ervoor? Anders meisje es vriendelijk aanspreken als je haar ziet?

Ik weet niet hoe het meisje eruit zag dus kan haar helaas ook niet aanspreken dan.. Heb haar zelf niet gezien.

Onze huizen (rijtjeshuis) zijn hetzelfde.. Dus dat lijkt mij sterk. Wel kan de tuin in de smaak vallen.. Maar dan maak je toch overdag een foto, lijkt mij?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:08

Oh.. het was al toen het helemaal donker was?
Is er een speciaal licht bij jullie huizen oid? en met wat voor iets had ze een foto genomen, weet je dat?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 00:11

Ja het was toen mijn broer thuis kwam, en toen was het al helemaal donker :)
Wij hebben, zover ik weet, niet echt speciaal licht..
Waar ze de foto mee heeft genomen weet ik niet. Heb ik niet gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:12

De buur kent haar toch wel voor een signalement?
Een melding kan hier denk niet kwaad :)

Maar waarom zou je 's avonds een foto maken? Dan staat er toch niets van waarde op mocht het met verkeerde plannen zijn..

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:12

_Bonte_ schreef:
kunstproject , eigen collectie , taak voor kunstacademie , verzameling , interesse in bouwstijl , nieuwe camera uittesten .... goh ...

En dan alleen de huizen met caravans, waarbij de caravan op de foto waarschijnlijk niet eens zichtbaar is? Vind ik toch wat selectief. Maar je hebt gelijk hoor, kan van alles zijn.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:14

Als fotograaf ben ik even aan het meedenken maar dat begin ik dus ook sterk te betwijfelen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:16

Hier ook gebeurd en paar dagen erna was er bij ons ingebroken.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:22

Ik had ooit voor mijn werk een klusje. Verlichting voor het bedrijfspand regelen, speciale verlichting waarmee het pand tegen zo laag mogelijkevkosten zo fraai mogelijk verlicht werd. Daarvoor heb ik als voorbeeld ook alles wat mogelijk interressant was op de foto gezet, om ideeen op te doen. Daarbij zaten ook particuliere panden met eigenlijk eenvoudige verlichting, maar die bijzonder effectief was door de specifieke plaatsing en lamptypes. Het ging mij daar dus totaal niet om het pand, maar puur om de verlichting en het effect daarvan. Ik zou ook niet meer weten welke panden ik daarvoor heb gefoyografeerd.

Maar als je het niet vertrouwt gewoon de politie bellen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:42

Als ik instellingen zou testen met een nieuwe camera, zou ik als eerste.ons eigen huis op de lens zetten. En daarna wat grote gebouwen zoals theaters. Omdat je daar toch altijd leuk mee kunt puzzelen :)

Voor kunstacademie etc lijkt me wat vreemd.. hier is er nog vakantie, dan zoi je zo'n (kleine?) opdracht toch het liefst zo snel mogelijk doen?

Even zo wat er in me op kwam :P ^

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:47

Ik maakte destijds fotos in opdracht van een bedrijf, niet van een school. Juist omdat men in de zomer verlichting test voor de winter, en nieuwe ideeen uitprobeert. Mijn werk kon met dpeciale verlichting een hele leuke financiele prijs winnen, reken maar dat daar moeite voor werd gedaan. Wij waren het hele jaar op zoek naar verlichtingsideeen. Van de lampen tot de plaatsing ervan en keken later pas wat bij ons pand kon en wat niet zou werken

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:52

Als het voor een project o.i.d. was zou ik van te voren even aanbellen om het uit te leggen en te vragen of het oké zou zijn om wat foto's te maken. Ik vind eigenlijk alles aan dit verhaal raar en krijg er heel erg de kriebels van. Zou iderdaad even contact opnemen met de politie en ook die dag dat jullie de caravan wegbrengen even extra scherp zijn. Gelukkig gaan jullie niet meer met vakantie..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 01:09

Tja het zou wel iets kunnen zijn Natuurlijk en het kan dat de politie al vaker dit gehoord heeft dus vragen kan altijd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:20

Hebben ze foto's gemaakt met of zonder flits?
Met flits maak je namelijk geen artistieke foto's. Zonder flits, dan zou ik idd aan iemand denken die met nachtfotografie aan het experimenteren is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:24

Ik vind het niet eens zo gek, misschien heb ik meer vertrouwen in de mens door te denken dat iemand of de camera aan het uittesten was of misschien gewoon het beeld van de huizen waar wel licht brandde mooi vond. Ook voor school kan, want in de vakantie kunnen mensen alsnog opdrachten afmaken natuurlijk.