mannenstudie! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

mannenstudie! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:32

Helllooo ! :D

ik vond een heeel oud topic, en verder niets maar wil toch wat soortgenootjes vinden! Over een weekje is mijn eerste schooldag alweer en oohh wat vind ik het spannend. Ik hoop op nog een dame in de klas want anders zit ik daar tussen 30 puberende jongens.. ik ga namelijk de studie autotechnicus doen! :)

Wie gaat er nog meer een 'mannen'studie doen? Waarom heb je voor deze studie gekozen en wat verwacht je ervan? :) Ik ben benieuwd!

Anoniem

Re: mannenstudie! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:48

Niemand anders ? ;p

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:52

ik begin over anderhalve week de studie melkveehouderij!
en ook ik hoop stiekem op nog een dame in de klas haha
er zitten zo'n 65 jongens op mijn opleiding en volgens mij waren er 7 meisjes ingeschreven :')
ik ben heeeel benieuwd haha maar heb afgelopen jaar een jaar een meiden opleiding gedaan,
en geloof me, een klas vol meiden wordt je ook niet vrolijk van haha :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:52

Gut ik dacht iets heel anders bij het woord mannenstudie. :')

Maak je maar niet druk, het valt vast heel erg mee! Mijn nichtje heeft ook een studie gedaan met veel jongens in de klas en het beviel haar echt goed.
Wees maar blij, kerels bitchen/zeuren/klagen heel wat minder erg dan meiden. :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:54

ik zat tussen de 30 puberende jongens (ik word 40) :') maar in juli mijn diploma gehaald *\o/*

1e monteur elektronische installaties :D was goed te doen tussen de boys!! geen trauma van opgelopen :+

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:04

*steekt hand op*
Industrieel ingenieur chemie, 3 vrouwen op meer dan 100 studenten. En ik ben dan ook nog eens 25, getrouwd en zwanger, mijn klasgenootjes zijn gewoon bang voor me :+

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:08

Nog een jaartje vmbo en dan mbo melkveehouderij:) ben erg benieuwd:)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:09

bakkabouter schreef:
*steekt hand op*
Industrieel ingenieur chemie, 3 vrouwen op meer dan 100 studenten. En ik ben dan ook nog eens 25, getrouwd en zwanger, mijn klasgenootjes zijn gewoon bang voor me :+

Haha hier moest ik stiekem om lachen! Iets teveel vrouw voor de heren :p

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:10

bakkabouter schreef:
*steekt hand op*

:+ das helemaal schrikken voor ze, al zaten er bij mij hele jonge vaders in de klas :j was ik zelfs verbaasd over!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:11

Ja ik!

Technische Aardwetenschappen aan de TU Delft. Voorheen heette het Mijnbouwkunde. Echt een mannenwereld alhoewel de studenten verhouding wel steeds beter wordt. In mijn jaar waren ong. 12 van de 65 vrouw, het jaar voor mij 4 v/d 45 en nu wel 30 v/d 100. Dus zowel studenten aantallen als percentage vrouwen neemt toe!

Maar, het is een stoer vakgebied en je moet niet lichtgeraakt zijn door seksistische grappen ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:14

Ja! Chemie nu naar 2e jaar aan de HU. Voordeel is dat ik nooit een deur hoef te openen

Editie: deur nogal fout geschreven
Laatst bijgewerkt door Raineri op 10-08-14 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:20

Wauw het gaat hard ineens!!

ik heb hiervoor paardenhouderij gedaan dus ik ben zowiezo al ziek van al die zeikende paardenvrouwen me heen, haha! Maar 30 jongens in de klas ik ook wel weer het andere uiterste. 18 augustus is de eerste dag en ik begin het steeds enger te vinden haha! :P tijdens de intake-gesprekken was ik nog de enige dame maar een beetje vrouwelijkheid in de klas is wel gezellig, dus ik duim!

Othelloster: Bij de veehouderijklas op mijn eerdere school zaten 2 meiden in de klas! Dat was altijd wel zo, 2-4 dames, Dus er is goede hoop voor je.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:36

MariekeS_ schreef:
en je moet niet lichtgeraakt zijn door seksistische grappen ;)

Hier was er een heel stoer kereltje die even indruk wilde maken op de 3 dames. Ik heb heel droog geantwoord dat ik op mannen viel, en niet op jongetjes, en dus geen interesse had. Die was gelijk uitgepraat :Y)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:41

Hahaha, stiekem zijn het allemaal ook wel echt poepies hoe stoer of bot ze ook doen :')

Studiegenootje van mij (klein, blond, schattig) kreeg een paar gasten met stoere verhalen en irritante opmerkingen aan het :wow: :x %) toen zij even wat sappige details van de vrouwelijke kant van het verhaal vertelde ;)

Zodra je gaat meepraten dan vinden ze het ongemakkelijk _O-

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:49

Hahaha, das ook een goeie ja :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:51

Ik zat vorig jaar bij allemaal jongens in de klas samen met nog een meisje, leerde voor logistiek medewerker en daarvoor deed ik een commerciële opleiding, ook maar 2 andere meisjes in de klas en de rest jongens. Voordeel is wel dat ze je meestal wel met rust laten en met veel meiden is er meer geklets in de klas. Maar jongens hebben meestal andere interesses met meisjes, dus praatte is niet zoveel met ze, dat was wel weer jammer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:47

Ohh! Dat is wel jammer. ik hoop wel op een gezellige klas waar iedereen leuk met elkaar kan want dan is school zoveel makkelijker vol te houden. :) Ik heb zojuist mijn boekenpakket besteld.. Een rib uit mijn lijf, verschrikkelijk wat duur !!

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:50

Hier civiele techniek (weg- en waterbouw)... Ook veul mannen. Erg leuke tijd gehad! Sommige mannen zijn ook net ouwe wijven :) dus genoeg te kletsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:20

Oeehh nog leuke verhalen/ opmerkingen? :p

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:25

Heb mannenstudie gedaan. Bouwkunde, bouwtechniek, fysica.

Begonnen op de mts, daar was het nog het ergste met de puberende jongens,..
Ook stage gelopen op de bouw, dat waren overigens prima kerels!!

Op de hts viel het weer erg mee. Na de hts vervolgstudie gedaan maar was er geen verschil meer.

Werk nu nog steeds tussen de mannen. Ben gewoon one off the guys... Ze sparen me niet, maar het bevalt me prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:28

Knert: dat lijkt me wel het fijnst, dat je gewoon wordt behandelt zoals iedereen! :) Waarom koos je voor de bouw?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:29

Luchtvaart, denk dat 75% van de klas man is.. Wel leuk toch, inderdaad niet van die miepdozen. :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:30

Ja ik!
Ik studeer scheikundige technologie. Ik zat toevallig in een jaar met 12 meiden (van de 60) maar het jaar voor mij waren er maar 3 (op 50). In de jaren na mij zit het hier een beetje tussenin.
Vind het heerlijk, niet al dat wijvengezeik, maar gewoon zeggen waar het op staat. En ik ben altijd degene met de meest botte opmerkingen :Y)

Mijn zusje gaat komend jaar autotechniek studeren, ook een echte mannenstudie, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:31

Luchtvaart? Wat leuk! Weer iets heeel anders maar wel ongeveer hetzelfde als mij haha! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:32

BernetteO schreef:
Mijn zusje gaat komend jaar autotechniek studeren, ook een echte mannenstudie, haha!

Wat leuk! Benieuwd hoe zei het ervaart! :) Welke school?