Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
probleem opgelostPeppertree schreef:Dit betekend dus dat je op papier aan beide nog geld schuldig bent. Zit zij nu ook financieel in de problemen, dat zij het misschien ook wel goed kan gebruiken?
Kun je met hem in gesprek?
Maflinger_S schreef:Wat een gek, die vriendin. Sorry, hier geen gedegen juridisch advies.
En nee, het is niet ingewikkeld maar heel simpel. Jij hebt dat geld al betaald dus dat hoef je niet nog een keer te doen. Je vriendin moet de waarheid gaan zeggen, ondanks alle mogelijke acties die haar ex-vriend dan wil gaan uithalen.
Als je zelf een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die maar gauw inschakelen om een verweerschrift op te stellen (of een brief met uitleg, wat er ook maar nodig is). Heb je echt helemaal geen bewijs dat je dat geld hebt terugbetaald?

Douraque schreef:Vreemd dat het juridisch loket dat adviseerde. Jij bent een contract aangegaan met jouw vriendin, dan zou je de brief juist naar je vriendin moeten sturen. Tenzij jouw vriendin de vordering heeft gecedeerd aan haar vriend, dan treedt hij in de plaats van jouw vriendin. Maar ik geloof dat daar geen sprake van is
Ik zou eerder zeggen dat de brief naar jouw vriendin moet